• Rīga
    Cloudy
    2°C
     
27/11/2020, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība
Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Satiksmes ministrijas (SM) pieļautā tranzīta izsīkšana radījusi nopietnas problēmas Latvijas dzelzceļam un ostām – dzelzceļa kravu tranzīts Latvijas ostās krities par 56%, kas licis satiksmes ministram Tālim Linkaitam (JKP) vēstulē lūgties Krievijai atjaunot kravu plūsmu un ļaut attīstīt kravu ceļu Kaļiņingrada-Sanktpēterburga. Kamēr Latvijas tranzīts turpina grimt arvien dziļākā dūksnājā, Linkaits, šķiet, ķēries klāt arī autoceļiem – viņš apņēmies sekot Ziemeļvalstu piemēram un palielināt kokmateriālu kravu pārvadājumos pieļaujamo transportlīdzekļu masu līdz 60 tonnām un garumu līdz 24 metriem.

Satiksmes ministrs Linkaits paudis atbalstu Latvijas Mežizstrādātāju savienības rosinājumam palielināt baļķvedēju maksimālo pieļaujamo svaru līdz 60 tonnām un sastāvu garumu līdz 24 metriem. Lai arī ceļu uzturētāju pirmā reakcija ir noraidoša, Linkaits paziņojis, ka pats šo jautājumu Satiksmes ministrijā aktualizējis jau vairākkārt.

“Pašlaik kokrūpnieki noteiktu dalāmo kravu pārvadājumiem, piemēram, apaļkoku, var izņemt speciālas atļaujas un pārvadāt līdz 52 tonnu smagas kravas pa valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem. Atbalstu iespēju rīkoties līdzīgi Ziemeļvalstīm un palielināt kokmateriālu kravu pārvadājumos pieļaujamo transportlīdzekļa masu,” medijos paudis satiksmes ministrs Linkaits.

Ministrs gan nav ņēmis vērā, ka, lai gan no ekonomiskā viedokļa vairāk baļķu aizvest vienā paņēmienā ir izdevīgāk, pārkrautas mašīnas neapšaubāmi bojā gan meža ceļus, gan koplietošanas ceļu asfalta segumu, kas šķietamu ieguvumu vietā varētu radīt apjomīgus zaudējumus.

Uz to norādījuši arī ceļu uzturētāji. “Ierobežota finansējuma apstākļos un, ņemot vērā, ka liela daļa valsts vietējo un reģionālo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, palielināt slodzi uz šādā stāvoklī esošu autoceļu tīklu nav finansiāla seguma un tas nav prioritāri risināms jautājums,” šādu viedokli paudusi VAS “Latvijas valsts ceļi”.

Jau šobrīd līdz 52 tonnu baļķvedēju pārvietošanās ir atļauta individuālā kārtā pa iepriekš saskaņotiem maršrutiem.

Īsti gan nav saprotams, kāpēc satiksmes ministrs tik ļoti vēlas salīdzināt Latviju ar Skandināvijas valstīm, kur šie kravu pārvadājumu attālumi valsts iekšienē ir pavisam atšķirīgi – daudz lielāki, un līdz ar to arī palielināts pieļaujamais baļķvedēju svars ir ekonomiski pamatots. Tāpat arī vidēji krietni zemākā gaisa temperatūra, īpaši Skandināvijas ziemeļos, neļauj smagsvara transportam atstāt tik lielu ietekmi uz ceļa segumu.

Tas viss norāda, ka Latvijā mainīt pastāvošo regulējumu un palielināt transportlīdzekļu maksimālo masu nebūtu ekonomiski izdevīgi nedz meža ceļu, nedz arī valsts autoceļu seguma bojāšanas vērts, jo izmaksas iespējamajam ceļu remontam varētu būt daudz augstākas, nekā šķietamie atsevišķu uzņēmēju ieguvumi, īpaši ņemot vērā jau tā nepietiekamo finansējumu valsts autoceļu atjaunošanai.

Ja satiksmes ministrs ir gatavs ignorēt acīmredzamo, tad atliek vien uzskatīt, ka Linkaita lēmums varētu būt pieņemts atsevišķu lobiju ietekmē. Jo kā gan citādi iespējams atbalstīt tik nepārdomātu ierosinājumu, kas nelabvēlīgi ietekmētu gan meža ceļu, gan vispārējo valsts autoceļu stāvokli? Vai tad šādu ministra rīcību nevaram saprast kā īstu kaitniecību valsts interesēm?

Foto: F64

2,766 skatījumi




Video

LTRK vadītājs: Labāk ir strādāt ar dažādiem ierobežojumiem, nekā nestrādāt nemaz

22/01/2021 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) , Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) un tirdzniecības uzņēmumi ir nosūtījuši vēstuli Ministru...

Lasīt tālāk
Video

Lembergs: Bordānam misējās – gribēja iesist pa mani, bet trāpīja pa valsti

21/01/2021 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Latvijas valdība, kas politisku iemeslu dēļ palūdza sankcijas pret Ventspils brīvostas pārvaldi, pat nebija rēķinājusies ar to, kādas smagas sekas tas radīs, žurnālistiem sacīja Ventspils...

Lasīt tālāk
Video

Beidzas Valsts kontrolieres Krūmiņas otrais termiņš: Esmu lepna par to, kas ir sasniegts

19/01/2021 | Autors: Jānis Lācis, Labdien.lv

Šodien, 19. janvārī, ir pēdējā darba diena valsts kontrolierei Elitai Krūmiņai, kuru amatā nomainīs Rolands Irklis, kuru valdība plānojusi atcelt no Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas...

Lasīt tālāk
Video

Jaunais VK vadītājs lielāku uzmanību apņēmies veltīt lietderības revīzijām

15/01/2021 | Autors: Jānis Lācis, Labdien.lv

Jaunais valsts kontrolieris Rolands Irklis paziņojis, ka vēlas sekmēt Valsts kontroles (VK) darbības ietekmes palielināšanos. To viņš atzina šorīt intervijā Latvijas Radio. Irklis pievienojas...

Lasīt tālāk
Video

Viesnīcām piešķir 2,55 miljonus eiro operacionālo izmaksu segšanai

14/01/2021

Ministru kabinets š.g. 14. janvārī no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķīra 2 555 465 eiro Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA), lai sniegtu atbalstu viesnīcām...

Lasīt tālāk
Video

Linkaits: EK varētu neatļaut piešķirt lidostai “Rīga” visu plānoto atbalstu

13/01/2021 | Autors: Jānis Lācis, Labdien.lv

Eiropas Komisija (EK) varētu neatļaut piešķirt lidostai "Rīga" visu plānoto atbalstu, šorīt intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). "Izskatās,...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā arī decembrī fiksē deflāciju

12/01/2021

2020. gada decembrī, salīdzinot ar 2019. gada decembri, vidējais patēriņa cenu līmenis samazinājās par 0,5 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Precēm cenas...

Lasīt tālāk
Video

Stājas spēkā papildināts klātienē nopērkamo preču klāsts

12/01/2021

No šodienas, 12. janvāra, tirdzniecības vietās klātienē iedzīvotāji varēs iegādāties paplašinātu saimniecības preču klāstu. Papildu iepriekš apstiprinātajam saimniecības preču sarakstam...

Lasīt tālāk
Video

Ministrs: Atbalstus Covid-19 krīzē vajadzētu padarīt dāsnākus

12/01/2021 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Valdība plāno Covid-19 pabalstus uzņēmumiem un darbiniekiem padarīt dāsnākus, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (“KPV LV”). Viņš...

Lasīt tālāk
Video

Rīga par Latvijā ražotām ielu laternām maksā trīs reizes dārgāk nekā Viļņa

11/01/2021 | Autors: Nekā personīga, TV3

Rīgas pašvaldība aģentūra “Rīgas Gaisma” 2. oktobrī noslēdza 2 miljonu līgumu par 2700 ielu laternu nomaiņu un viedas vadības sistēmas ieviešanu. Pašvaldība maksā 40%, bet 60% finansē...

Lasīt tālāk