• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
03/10/2018, Kategorija: Izglītība

No 2019. gada 1. jūlija plānots reorganizēt divas Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) padotībā esošās valsts koledžas, pievienojot tās universitātēm. Rīgas 1. medicīnas koledža turpinās pastāvēt kā Latvijas Universitātes (LU) aģentūra “Latvijas Universitātes Rīgas 1. medicīnas koledža”, savukārt Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledža kļūs par Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) aģentūru “Rīgas Tehniskās universitātes Tehnoloģijas koledža”.

Rīgas 1. medicīnas koledža un Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledža nodrošina kvalitatīvu speciālistu sagatavošanu valstij svarīgās tautsaimniecības jomās, un koledžu absolventi darba tirgū ir pieprasīti un novērtēti. Reorganizācijas rezultātā visas pašreizējās Rīgas 1. medicīnas koledžas un Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledžas īstenotās programmas turpinās īstenot universitāšu aģentūras, nodrošinot studējošiem plašākas studiju un pētniecības iespējas un paaugstinot starptautisko konkurētspēju. Koledžu integrācija universitātēs ļaus efektīvi izmantot augstākās izglītības un zinātnes resursus, paaugstinot studiju programmu kvalitāti un stiprināt to sasaisti ar pētniecību

Rīgas 1. medicīnas koledžas stratēģijā 2015-2020 gadam kā viens no mērķiem ir definēta sadarbība un ciešāka integrācija ar augstskolām. “Attīstot pirms vairākiem gadiem veiksmīgi uzsākto sadarbību ar LU un turpmāk darbojoties universitātes aģentūras statusā, koledžai paveras plašākas iespējas vēl efektīvāk organizēt mācību procesu un sagatavot kvalitatīvus speciālistus, īpaši farmācijā un zobārstniecībā, kā arī pilnvērtīgāk izmantot abu mācību iestāžu infrastruktūru un resursus. Tāpat tas ļaus veiksmīgāk nodrošināt mācību un studiju pēctecību, paaugstināt programmu kvalitāti un studiju sasaisti ar pētniecību,” uzsver Rīgas 1. medicīnas koledžas direktora vietniece Ausma Cēbere.

LU ieskatā koledžas integrācija ir nozīmīgs ieguldījums Latvijas izglītības uz zinātnes telpas nostiprināšanā, kas pozitīvi ietekmēs tautsaimniecības izaugsmi. “Studentiem būs daudz plašākas iespējas turpināt studijas universitātēs un iesaistīties pētnieciskajā darbā sev tuvā zinātnes nozarē. Ieguvumi studentiem būs daudz un dažādi – paaugstināta studiju resursu pieejamība, tajā skaitā augstvērtīgajam LU e-resursu klāstam, iespēja jau laikus sagatavoties studijām augstākā līmenī un kļūšana par daļu no lielākas studentijas ar visām papildu iespējām, piemēram, kultūras un sporta jomā. Turklāt studentiem būs ļoti spēcīgs pārstāvniecības spēks – LU Studentu padome,” stāsta LU prorektors eksakto, dzīvības un medicīnas zinātņu jomā Valdis Segliņš.

RTU attīstības prorektors Artūrs Zeps uzskata, ka vienošanās ar Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledžu par tās integrāciju RTU ir labs piemērs, kā izglītības iestādes sadarbībā ar industriju pārdomātā procesā vienojas kopīgi strādāt, lai darba tirgum sagatavotu izcilus speciālistus. “Apvienojot spēkus, tiek stiprināts gan studiju process, gan veicināta kopēja resursu izmantošana, tā veidojot spēcīgāku pamatu ķīmijas jomas tālākai attīstībai,” saka augstskolas prorektors.

Arī Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledžas direktore Dace Vilkena uzsver, ka šīs ir pozitīvas pārmaiņas, kas koledžai pavērs jaunas attīstības iespējas. ”Varēsim vieglāk un ātrāk reaģēt uz nozaru darbaspēka pieprasījuma izmaiņām un operatīvāk sagatavot nozarēm nepieciešamos speciālistus ar profesionālo kvalifikāciju,” uzsver direktore.

IZM ir nodrošinājusi, ka koledžu infrastruktūrā tiek veikti nozīmīgi ES struktūrfondu ieguldījumi, stiprinot iestāžu iekšējo pārvaldību un resursu vadību. Tiek modernizētas STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, matemātika), tostarp medicīnas un radošās industrijas, studiju programmas, uzlabota pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības mācību vide koledžās.

Ministrija, īstenojot augstākās izglītības reformas saistībā ar koledžu iekļaušanu universitātēs, individuāli izvērtē katru gadījumu, novērtējot katras koledžas iespējamo integrāciju kontekstā ar profesionālās izglītības attīstības tendencēm. Pārmaiņu mērķis ir mobilizēt profesionālās un augstākās izglītības resursus, lai veicinātu augstākās profesionālās izglītības orientāciju uz inovāciju kompetenču veidošanu un tādējādi nodrošinātu Latvijas ekonomikas attīstībai nepieciešamā cilvēkkapitāla attīstīšanu.

Līdz ar Rīgas 1. medicīnas koledžas reorganizāciju noslēgsies 2010. gadā uzsāktais medicīnas koledžu reorganizācijas process, kura ietvaros pakāpeniski izstrādāts katras medicīnas koledžas atbilstošākais integrācijas modelis. Integrācija ļaus koledžai turpināt arī profesionālo izglītības programmu īstenošanu, izmantojot Latvijas Universitātes resursus, tai skaitā ciešāk sadarboties ar Latvijas Universitātes Paula Stradiņa medicīnas koledžu un Latvijas Universitātes Rīgas medicīnas koledžu.

IZM sagatavotos Ministru kabineta rīkojuma projektus “Par Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledžas reorganizāciju” un “Par Rīgas 1.medicīnas koledžas reorganizāciju” plānots izsludināt valsts sekretāru sanāksmē 2018.gada 4.oktobrī.

967 skatījumi




Video

Melbārde: ielikti pamati sistēmiskai pieejai kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā

17/06/2025

Izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde, vērtējot 100 dienu laikā paveikto kopš apstiprināšanas amatā, uzsver, ka šajā laikā ielikti pamati sistēmiskai pieejai kvalitatīvas izglītības...

Lasīt tālāk
Video

“Grāmatvežu Forums – Vasara 2025”: tiešsaistes kompass aktuālajām nodokļu izmaiņām

03/06/2025

Pēdējie gadi ir pierādījuši, ka normatīvā vide spēj mainīties ātrāk nekā finanšu pārskata periods. Tāpēc 12. jūnijā notiekošais “Grāmatvežu Forums – Vasara 2025” kļuvis...

Lasīt tālāk
Video

Izglītības komisija: skolēni varēs atteikties no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves vidējā izglītībā

14/05/2025

Skolēni, kuri apgūst vispārējās vidējās izglītības, profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmu, varēs atteikties no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves,...

Lasīt tālāk
Video

Skolēni varēs atteikties no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves vidējā izglītībā, konceptuāli lemj Saeima

08/05/2025

Skolēni, kuri apgūst vispārējo vidējo izglītību, profesionālo vidējo izglītību vai arodizglītības programmu, varēs atteikties no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves, paredz Saeimā...

Lasīt tālāk
Video

9.klašu centralizēto eksāmenu slieksni šogad saglabā 10% līmenī

07/05/2025

2025. gadā 9. klašu skolēniem netiks paaugstināts minimālais nepieciešamais snieguma slieksnis centralizētajos eksāmenos no līdzšinējiem 10% uz 15%, kā sākotnēji bija plānots. No 2026....

Lasīt tālāk
Video

IZM: vispirms atbalsts bērniem, tad prasības – pāreja uz augstāku centralizēto eksāmenu slieksni 9. klasēm ir atlikta līdz nākamajam gadam

15/04/2025

2025. gadā 9. klašu skolēniem netiks paaugstināts minimālais nepieciešamais snieguma slieksnis centralizētajos eksāmenos no līdzšinējiem 10% līdz 15%, kā sākotnēji bija plānots. Izglītības...

Lasīt tālāk
Video

Rosina dot iespēju atteikties no krievu valodas mācīšanās arī vidējās izglītības posmā

09/04/2025

[caption id="attachment_35833" align="alignnone" width="300"] Teacher pointing to raised hands in classroom[/caption] Pēc Nacionālās apvienības (NA) iniciatīvas iesniegti grozījumi Izglītības...

Lasīt tālāk
Video

Cilvēktiesību komisija aicina turpināt pilnveidot rīcības algoritmu vardarbības novēršanai skolās

12/03/2025

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāti trešdien, 12. martā, iepazīstoties ar rīcības algoritmu vardarbības novēršanai izglītības iestādēs un plānotajām izmaiņām...

Lasīt tālāk
Video

Saeima konceptuāli atbalsta tālmācības iespēju ierobežošanu pamatskolā

07/03/2025

[caption id="attachment_33908" align="alignnone" width="300"] Hands raised in classroom[/caption] Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, ceturtdien, 6. martā,...

Lasīt tālāk
Video

Saeimas Izglītības komisija rosina ierobežot tālmācības iespējas pamatskolā

26/02/2025

Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, trešdien, 26.februārī, lēma Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija. Deputāti vienojās iesniegt...

Lasīt tālāk