LDDK: Slikto autoceļu dēļ valsts ik gadu zaudē ievērojamus līdzekļus

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) aicina valdību izvērtēt esošo situāciju un steidzami pieņemt būtiskus lēmumus, lai sakārtotu sliktā stāvoklī esošos autoceļus, lai īstenotu Nacionālās attīstības plānā deklarēto ekonomikas izrāvienu un nodrošināt līdzsvarotu reģionālo attīstību.
Joprojām valstī ir pagastu centri, no kuriem līdz lielajām pilsētām var aizbraukt tikai pa grants ceļiem. Neveikto darbu apjoms tikai uz valsts ceļiem ir sasniedzis aptuveni 4,5 miljardus eiro.
LDDK norāda, ka valsts tautsaimniecība slikto autoceļu dēļ ik gadu zaudē ievērojamus līdzekļus. Zaudējumu samazināšana, kurus rada slikti un ļoti slikti ceļi, būtu nozīmīgs atbalsts uzņēmējiem un uzņēmējdarbības attīstībai gan valstī kopumā, gan jo īpaši reģionos, kā arī palielinātu ieņēmumus valsts un pašvaldību budžetos.
Uzturot apmierinošā kārtībā tikai valsts nozīmes lielos ceļus, bet reģionālo un vietējo ceļu stāvokli neuzlabojot, tiek kavēta uzņēmējdarbība novados un mazajās pilsētās.
Īpaši pavasaros un rudeņos, kad uz asfaltētajiem ceļiem parādās bīstamas bedres, bet grants seguma ceļi kļūst vienkārši neizbraucami, reģionos zemnieku saimniecībām, kokapstrādes uzņēmumiem, pārtikas ražotājiem un citiem uzņēmējiem ir apgrūtināta gan izejvielu piegāde, gan gatavās produkcijas izvešana, un automašīnu masas ierobežojumi, kas pavasaros tiek uzlikti uz ceļiem ar grants segumu, ir nevis problēmas risinājums, bet gan papildu šķērslis tautsaimniecībai. Līdz lielajiem ceļiem bieži vien vienkārši nav iespējams nokļūt.
Tāpēc LDDK aicina valdību rast risinājumus autoceļu, īpaši reģionālo un vietējo ceļu stāvokļa uzlabošanai un paredzēt remontiem nepieciešamo finansējumu.
Foto:PublicDomainPictures/https://pixabay.com/en/users/PublicDomainPictures-14//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Vēl par tēmu:
Vairums Latvijas iedzīvotāju ar vienu auto brauc piecus gadus un ilgāk
Latvijā automašīna joprojām ir viens no būtiskākajiem ikdienas mobilitātes rīkiem. Luminor veiktā aptauja liecina, ka daudzi iedzīvotāji automašīnu lieto pēc iespējas ilgāk: vairāk...
Lasīt tālākNo OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR
Laika posmā no 2020. gada līdz 2024. gadam apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 10,65 miljonus EUR no OCTA līdzekļiem. Šajā gadā...
Lasīt tālākOskars Irbītis: “Es vienkārši viņu neredzēju” jeb kāpēc Latvijā tumsa joprojām ir nāvējoša
Katru rudeni Latvijā atkārtojas vienāda aina satiksmes drošībā – dienas kļūst īsākas, redzamība pasliktinās, līst lietus, ir migla un dūmaka, ceļi kļūst slideni, un pieaug negadījumu...
Lasīt tālākAtsavināšanas lieguma periodu turpmāk piemēros arī automašīnām līdz 10 gadu vecumam
Turpmāk pārdošanas jeb atsavināšanas lieguma periods ārvalstīs iegādātām automašīnām būs spēkā arī transportlīdzekļiem līdz desmit gadu vecumam. To paredz ceturtdien, 6. novembrī,...
Lasīt tālākNumura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts no uzskaites
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumi iedzīvotājiem būs vēl ērtāki – valsts reģistrācijas numura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts...
Lasīt tālākNo 15. oktobra maksimālais atļautais braukšanas ātrums – 90 km/h
No trešdienas, 15. oktobra, valsts autoceļu tīklā maksimālais braukšanas ātrums tiks pielāgots mainīgajiem un ziemas laikapstākļiem un būs līdz 90 kilometriem stundā. Izņēmums būs...
Lasīt tālākSaeimas Budžeta komisija: uz laiku noņemot transportlīdzekli no uzskaites, numura zīmes vairs nebūs jānodod
Lai pakalpojumus padarītu iedzīvotājiem ērtākus, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 8. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas...
Lasīt tālāk“Bolt Drive” ievieš iespēju zvanīt klientu atbalstam un optimizē darbības zonas
2025.gada 29. septembris, Rīga – “Bolt Drive” turpina uzlabot klientu pieredzi – platformā tagad iespējams aktīva brauciena laikā un 30 minūtes pēc tā beigām sazināties ar klientu...
Lasīt tālākPie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums
Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC). Gājēju...
Lasīt tālākNo 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski
Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, no 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski....
Lasīt tālāk