LB: Latvijas alkoholiskiem dzērieniem ir liels eksporta potenciāls
Dalību lielākajā Austrumeiropā pārtikas gadatirgū PRODEXPO 2013 AS „Latvijas balzams” pārstāvji vērtē kā veiksmīgu, jo interese par Latvijā ražotajiem dzērieniem bijusi liela, īpaši izceļot Rīgas Melno balzamu, Riga Black Vodka, Moka un Grand Cavalier Exclusive brendiju. Tuvākā pusgada laikā plānots noslēgt vairākus jaunus eksporta līgumus – informē uzņēmumā.
„Dalība PRODEXPO 2013 Maskavā ir attaisnojusi mūsu mērķus – tas ir bijis produktīvs laiks jaunu partneru iegūšanai, kuri izstādē pārstāvēja ģeogrāfiski ļoti plašu reģionu no Somijas līdz pat Mongolijai. Tuvākā pusgada laikā plānojam noslēgt vairākus jaunus sadarbības līgumus, paplašinot mūsu eksporta tirgu ģeogrāfiju un partneru loku”, saka Justs Dzedons, LB Eksporta direktors.
Komentējot interesi par Latvijā ražotiem alkoholiskiem dzērieniem, LB Eksporta direktors stāsta: „„Rīgas Melnais balzams” kā izcils zīmols, joprojām interesē daudzu valstu izplatītājus, kas vēlētos to redzēt savā portfelī. Tas apstiprina mūsu plānus kāpināt šī dzēriena eksportu esošajos tirgos jau šogad , kā arī ieiet jaunos tirgos kā Moldova, Azerbaidžāna, Baltkrievija un citi”. Kā tika informēts, “Rīgas Melnā balzama” un „Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu” kopējie pārdošanas apjomi vietējā un eksporta tirgos pērn auguši par 19%, sasniedzot 1 205 932 litrus.
Augsti novērtēta izstādes apmeklētāju vidū bijusi degvīna Riga Black Vodka kvalitāte. „Lai arī braukt uz Krieviju ar savu degvīnu varētu likties diezgan drosmīgs solis, tas ir noteikti attaisnojies. Jau strādājam pie vairāku konkrētu eksporta piedāvājumu sagatavošanas šim produktam. Mūsu pievienotā vērtība ir kvalitāte, ko šis produkts garantē. Līdz ar Krievijā noteiktās minimālas degvīna cenas pieaugumu, importētie degvīni kļūst konkurētspējīgāki šajā tirgū, tādēļ Krievija noteikti būs nākamais Riga Black Vodka eksporta tirgus pēc Lielbritānijas,” stāsta LB Zīmolu direktors Valters Kaže. Kā potenciālos šī degvīna eksporta tirgus NVS valstu telpā viņš saredz arī Baltkrieviju, Kazahstānu, Moldovu.
Kā stāsta Valters Kaže, Krievija ir pasaules lielākais degvīna tirgus – 2011.gadā šīs dzērienu kategorijas pārdošanas apjomi pēc starptautiskās nozares ekspertu IWSR statistikas Krievijā pārsniedza 2 miljardus litru, kamēr nākamā lielākā tirgus – ASV apjomi bija aptuveni trīskārt mazāki (0,6 miljardi). Pie tam, Krievijai raksturīgas ļoti spēcīgas ražošanas tradīcijas – vairāk kā 97% pārdotā degvīna apjoma ir vietējo ražotāju produkts. Tādējādi par lielu panākumu uzskatāma Latvijas ražotāja spēja šo tirgu ieinteresēt tieši degvīna kategorijas ietvaros.
Liela interese izstādē tikusi izrādīta arī par „Latvijas balzama” radīto un ražoto brendiju „Grand Cavalier Exclusive”, kura pamata noieta tirgus jau desmit gadus ir Lietuva, un Latvijā labi pazīstamo liķieri Moka, kas jau tiek eksportēts uz Lietuvu, Poliju un Lielbritāniju. Par liķieri „Moka” lielu interesi izrādījuši Turciju pārstāvošie izplatītāji.
„Mēs kārtējo reizi saņēmām apliecinājumu, ka mūsu stiprā puse ir dzērienu augstā kvalitāte, ka arī spēja piedāvāt atšķirīgas garšas nianses un tā sauktos nišas produktus, kuriem ir savs patērētāju loks. Tādēļ raugāmies optimistiski uz eksporta iespējām ne tikai NVS reģionā, bet arī pasaulē”, turpina Valters Kaže.
LB Eksporta direktors Justs Dzedons uzsver, ka dalība šāda vēriena izstādēs kā Prodexpo ir nepieciešama ne tikai jaunu partneru iegūšanas aspektā, bet arī sniedz kopīgu priekšstatu par tirgu tendencēm un pieprasījumu kā reģionālā līmenī, tā arī pasaulē. Šī pieredze noder gatavojoties citām izstādēm, kā arī domājot par produktu portfeļa veidošanu.
Viņš atzīmē, ka arī Krievijā līdzīgi kā pasaulē strauji aug pieprasījums pēc viskijiem un parādās arvien jauni produkti šajā kategorijā. Arī degvīni, neskatoties uz plašo piedāvājumu Krievijā un pasaulē, joprojām ir interesanta kategorija ražotājam, un šāda mēroga izstādes kā PRODEXPO katru gadu pieprasa jaunus produktus.
Konkurence alkoholisko dzērienu segmentā izstādē bijusi ļoti izteikta, par ko liecina fakts, ka četras no astoņām izstādes ēkām bija veltītas tieši alkoholisko dzērienu piedāvājumiem. Kopumā 22 paviljonos bija pārstāvētas vairāk nekā 2000 kompānijas, to skaitā 336 alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumi no 29 valstīm.
„Latvijas balzams” bija pārstāvēts ar savu stendu un plašu produktu klāstu lielākajā pārtikas forumā Austrumeiropā un NVS reģionā – izstādē, kas notika Maskavā no 11. līdz 15.februārim. „Latvijas balzama” dalība izstādē notiek ar LIAA eksporta attīstības programmas līdzfinansējumu.
Vēl par tēmu:
2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālākBiedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālākSaeimas komisija: dzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimas valsts pārvaldes un pašvaldības...
Lasīt tālākAttālināts un biroja darbs joprojām piesaista lielāko uzmanību Latvijas darba tirgū
Trešajā ceturksnī darba meklētāju vidū vislielāko interesi izraisījuši darba piedāvājumi administrācijas jomā un darbs ar iespēju strādāt attālināti, liecina CVMarket.lv jaunākā...
Lasīt tālāk