Latvijā ir pa vienam automobilim uz katriem trim iedzīvotājiem
„Jaunākā Autoplius.lt barometra pētījuma dati liecina, ka, salīdzinot ar Latviju un Lietuvu, Igaunijā ir augstākais automašīnu īpatsvars uz vienu iedzīvotāju – 0,51. Tikmēr Lietuvā šogad tas sasniedzis 0,40, bet Latvijā – 0,33. Citiem vārdiem, ja Igaunijā ir vidēji viena automašīna uz diviem iedzīvotājiem, tad Latvijā – uz trim,” norāda Baltijas auto sludinājumu servisa Autoplius attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.
Līdzīgu ainu rāda arī jauno automobiļu tirdzniecības dati. Ja Latvijā 2013.gada pirmajā ceturksnī tika iegādāts 2 800 jaunu automašīnu, kas ir par gandrīz 200 automašīnu mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, un Lietuvā vērojams līdzīgs kritums, tad Igaunijā šā gada sākumā nopirkts 5 400 jaunu automašīnu. Tā kopumā ir gandrīz puse no visām jaunajām automašīnām, kas šī gada pirmajos mēnešos iegādātas Baltijas valstīs.
Latvijā un Igaunijā – jaunāki automobiļi nekā Lietuvā
Tiesa, neskatoties uz jaunu automobiļu iegādes tempu kritumu Latvijā, raksturojot lietoto automobiļu tirgu, dati liecina, ka Latvijā un Igaunijā autoparks ir kopumā jaunāks (attiecīgi vidējais ekspluatācijā esoša automobiļa vecums ir 13,5 un 13,3 gadi) nekā Lietuvā (vidēji 15 gadi). Automobiļu tirgus eksperts V.Daukšs, komentējot tirgus datus, norāda: „Lietuvā visbiežāk tiek importētas automašīnas, kuru vidējais vecums ir no 11 līdz 15 gadiem, bet Igaunijā un Latvijā to vecums ir no 6 līdz 10 gadiem.”
Savukārt Baltijas autobraucēju gaumi, neskatoties uz iegādātā automobiļa vecumu, raksturo tas, kādas ir populārākās spēkratu markas. Kā liecina Autoplius.lt dati, Baltijas valstīs pieprasītākā automobiļu marka ir Volkswagen – pagājušajā gadā Lietuvā ievesti 10 500 šīs markas automobiļu, Igaunijā – 5000 un Latvijā – 4 400. Nākamā populārākā automobiļu marka ir Audi, un top 3 Latvijā un Lietuvā noslēdz Opel, bet Igaunijā – Ford. Tiesa, jāatzīmē, ka „topa” turpinājumā populārākās automašīnas katrā no Baltijas valstīm atšķiras: Latvijā tas ir BMW, Lietuvā – Renault, bet Igaunijā – Toyota.
Atšķiras arī tas, kādam dzinēja tipam dodam priekšroku
Salīdzinot automašīnas Baltijas valstīs pēc dzinēja tipa, dati liecina, ka Lietuvā ir lielāks automašīnu īpatsvars, kuras tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu (48,7%), bet mazāk – ar benzīnu (39,9%) (atlikušie 12% automašīnu ir ar gāzes dzinēju). Tikmēr Igaunijā benzīna dzinēju īpatsvars ir daudz augstāks – 66,6%. Uz Latvijas ceļiem ir tikai nedaudz vairāk nekā puse automašīnu ar benzīna dzinēju – 51,1%. V.Daukšs norāda: „Automašīnu īpatsvars ar benzīna dzinējiem Igaunijā pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis, un patlaban līdzīga tendence novērojama arī Latvijā. Tikmēr Lietuvā situācija ir atšķirīga. Neskatoties uz to, ka ar dīzeļdegvielu darbināmo importēto automašīnu skaits samazinājies no 77,7% līdz 73,6%, tās joprojām ir ievērojami populārākas nekā automašīnas ar benzīna dzinēju.”
Vēl par tēmu:
Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākNoteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi
Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...
Lasīt tālākKP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama
Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...
Lasīt tālākKP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus
Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...
Lasīt tālākJuridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā
Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...
Lasīt tālāk“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas
Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...
Lasīt tālākSavākti paraksti, lai apturētu grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h
Sabiedrības iniciatīvu portālā Mana Balss trīs dienās savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par...
Lasīt tālāk