Kādēļ mobilās lietotnes ir izklaides industrijas nākotne
Pēdējās desmitgades laikā, izklaides industrija ir piedzīvojusi būtiskas pārmaiņas, galvenokārt, pateicoties mobilo tehnoloģiju attīstības eksplozijai. Šobrīd mēs atrodamies uz jaunas ēras sliekšņa, kurā mobilās lietotnes ne tikai papildinās mūsu izklaides iespējas, bet būs to galvenais avots. Šajā rakstā mēs apskatīsim vairākus jaunus veidus, kā mobilās lietotnes veido mūsu izklaides nākotni un iepazīsimies ar tehnoloģijām, kas jau drīzumā var mainīt mūsu ikdienu.
Viedierīču pieejamība ļauj spēlēm sasniegt jaunas virsotnes
Aptuveni trešdaļa pasaules iedzīvotāju spēlē video spēles, ja mēs skaitām visus dažādos spēļu žanrus. Šajā industrijā, tieši mobilās spēles ir visātrāk augsošais segments, kas katru gadu pieaaug par galvu reibinošiem 18%. Salīdzinājumam ar to, pat pieklājīgi straujais galda datoru spēļu 4% ikgadējais pieaugums šķiet lēns.
Spēļu industrija nelaiž garām izdevību gūt labumu no tik milzīga pieprasījuma pieauguma. Kopš 2008. gada, gadā izlaisto jaunu spēļu skaits ir pieaudzis par 5000%. Spēļu ne tikai kļūst vairāk, bet spēlētāji tās arī spelē par 30% ilgāk. Tādēļ spēles lēnam ieņem to vietu popkultūrā, ko agrāk aizņēma tikai tradicionālās mākslas formas kā filmas, seriāli un mūzika.
Tāpat lielu lomu šajā pieaugumā spēlē viedierīču pieejamība. Viedtālruņi un planšetes ir ievērojami lētāki par galda vai portatīvajiem datoriem. Pateicoties tam, viedierīces piedāvā nabadzīgāko valstu iedzīvotājiem pieeju tiešraidē piedāvātājām spēlēm un citām izklaides iespējām.
Mobilās ierīces piedāvā plašu spēļu daudzveidību
Mobilās ierīces piedāvā plašu funkciju klāstu, kas ļauj to lietotājiem īsināt laiku. Tādēļ arī vairums mobīlo spēļu ir radītas tā, lai tās varētu viegli uzsākt spēlēt, lai izklaidētu spēlētāju uz neilgu laiku. Tās parasti raksturo īsas izspēles un spēļu sesijas, kuru garums reti kad pārsniedz stundu.
Līdz ar to populārākās mobilās spēles ir dažādas atjautības spēles, sacensības ar īsām izspēlēm vai arī spēles, kurās katrs grieziens aizņem tikai pāris sekundes. Mobilās spēles ir viens no straujāk augošajiem žanriem. Šodien ir pieejamas tūkstošiem dažādas spēles, kuras var spēlēt mobilajā ierīcē. Tā, piemēram, ir iespēja apmeklēt https://kazinolatvia.com/, lai atrastu kādu mobilo spēli, kas atbilst jūsu gaumei.
Straumēšanas pakalpojumi un viedierīces iet roku rokā
Video straumēšana uz mobilajām ierīcēm ir viena no nozīmīgākajām izklaides industrijas aktualitātēm pēdējo gadu laikā. Arvien vairāk cilvēkiem skatoties video savās mobilajās ierīcēs, izklaides industrija pielāgojas un rada saturu, kas ir piemērots tieši šādai tā patērēšanai.
Mobilās ierīces ir kļuvušas par populārāko interneta lietošanas metodi. Cilvēki pievienojas tādiem pakalpojumiem kā Twitch, Netflix vai Youtube, pildot ikdienas mājas soli. Iespēja skatīties iecienītākās pārraides gatavojot maltīti vai uzkopjot māju ir pietiekoši kārdinoša, lai īpaši neskumtu pēc lielāka ekrāna.
Ar jaunām tehnoloģiskajām iespējām mainās arī saturs
Mainās ne tikai tas, kā cilvēki vēro saturu, bet arī pašas tiešraides. Arvien populārākas kļūst Twitch un Youtube tiešraides, kurā satura veidotāji komunicē ar savu auditoriju čatā. Tas ļauj skatītājiem pašiem piedalīties satura veidošanā un veidot spēcīgas kopienas.
No otras puses, arī satura veidotāji daudz iegūst, iekļaujot savus skatītājus tiešraižu veidošanā. Autori saņem tūlītējas atsauksmes par savu darbu un ieteikumus turpmāka satura radīšanai. Turklāt, tas viss notiek pilnība organiski, tiešas sarunas formātā.
Digitālajā izklaižu laikmetā datu analītika spēlē nozīmīgaku lomu
Pirms izklaide kļuva digitāla, satura popularitāte tika mērīta ar arhajiskām metodēm. Daļai skatītāju tika izdalītas ierīces, kurās tiem bija brīvprātīgi jānospiež attiecīgas pogas, lai apliecinātu, ka tie skatās konkrēto pārraidi.
Protams, šādas reitingu mērīšanas ierīces tika izdalītas tikai nelielai daļai skatītāju un kopējā aina bija jāaprēķina vadoties pēc mazākuma izvēlēm. Turklāt, raidorganizācijām bija jāvadās pēc to cilvēku uzksatiem, kas piekrita piedalīties šajā eksperimentā. Tai pat laikā, raidorganizācijas nekādi nevarēja uzzināt lielākas sabiedrības daļas viedokli, kas nebija ieinteresēti apgrūtināt sevi precīzakas statistikas labad.
Turpretī, digitālās izklaides laikmetā, satura veidotājiem ir pieejama visaptveroša statistika par to, kas ir viņu auditorija un kā tā novērtē viņu saturu. Autori ņem šo informāciju vērā, plānojot pārraides, kas precīzāk atbilst skatītāju velmēm.
Digitālās tehnoloģijas ietekmē arī tradicionālos mēdijus
Laikmetā, kad cilvēki izklaidējas, skatoties pārraides un spēlējot spēles mobilajās ierīcēs, tradicionālajiem mēdijiem ir jāpielāgojas. Ja pirms dažām desmitgadēm tādi tradicionālie mēdiji kā televīzija un radio varēja piedāvāt skatītājiem kaut ko unikālu, tad mūsdienās tie atpaliek no straumēšanas un video apmaiņas pakalpojumiem. Lai televīzija un radio varētu izdzīvot, tiem ir jāpielāgojas šodienas digititālo izklaides tehnoloģiju realitātei.
Televīzija cenšas mainīties līdzi laikiem
Pieaugot jauno mēdiju formātu popularitātei, sāk rasties šaubas par tradicionālo mēdiju nākotnes drošību. Vairums cilvēku seko ziņām sociālajos mēdijos, skatās seriālus straumēšanas pakalpojumos un jūt līdzi sporta komandām, skatoties mačus dažādu līgu izveidotajās straumēšanas platformās.
Dzīvojot šādā realitātē, kļūst skaidrs, ka tradicionālo televīzijas kanālu loma turpina sarukt. Tādēļ vairākas raidorganizācijas jau tagad sāk piedāvāt savu saturu jaunā formātā, veidojot mobilās lietotnes, kurās var straumēt to tiešraides un atverot kontus dažādās sociālo mēdiju platformās. Iespējams, nākotnē BBC un CNN būs tikai vēl viens kanāls tādos pakalpojumos kā Twitch un Youtube.
Mobilās aplikācijas piedāvā personalizētu saturu
Pateicoties algoritmiem, kas regulē to, kāds saturs tiek piedāvāts katram lietotājam, to lietotāji saņem personalizētu saturu. Mums vairāk nav jāšķirsta teju bezgalīga daudzuma lapas, lai atrastu pāris pārraides, kas mūs interesē. Tā vietā, algoritms mūsu vietā atlasa to saturu, kas ir līdzīgs pārraidēm, kuras mēs esam skatījusies pagātnē.
Mobilās lietotnes piedāva dažādu satura veidu
Mobilās lietotnes ir kļuvušas par kaut ko līdzīgu izklaides konsolēm, kurās ir pieejamas visdažādāko veidu izklaides iespējas. Lietotāji var spēlēt spēles, skatīties seriālus, just līdz sportam vai arī paši prognožēt sporta notikumus.
Tādēļ nav pārsteidzoši, ka vairāk kā četri miljardi pasaules iedzīvātāju piekļūst internetam tieši ar viedtālruņu palīdzību. Pateicoties digitālo tehnoloģiju attīstībai, viedtālruņi lēnām kļūst par universālām ierīcēm, kas apvieno visas tās funkcijas, kas agrāk bija pieejamas vairākās dažādās ierīcēs.
Mobilo tehnoloģiju attīstība turpinās progresēt arī nākotnē
Mēs nevaram ar pilnīgu pārliecību apgalvot, ko mums atnesīs izklaides industrijas nākotne. Neskatoties uz to, ja šā brīža tendences turpinās attīstīties ierastajā ceļā, tad viedierīces nākotnē arvien vairāk līdzināsies universālām ierīcēm, kas pildīs arvien vairāk dažādu izklaides funkciju.
Jau šodien digitālās izklaides industrija rada preces un pakalpojumus, kas, galvenokārt, koncentrējas tieši uz mobilo ierīču lietotājiem. Tādēļ mēs varam sagaidīt, ka nākotnē mēs vēl vairāk laika pavadīsim lietojot savas mobilās ierīces.
Vēl par tēmu:
Plauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%
Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...
Lasīt tālāk1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē
Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem
Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos
Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...
Lasīt tālākLatvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...
Lasīt tālākMaijā pozitīva tendence uzņēmēju noskaņojumam būvniecībā un rūpniecībā
Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, uzlabojās apstrādes rūpniecībā un būvniecībā, bet pasliktinājās mazumtirdzniecībā un pakalpojumu, liecina Centrālās...
Lasīt tālāk