Jauns tēls. Latvija pievilks kā magnēts
Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā. Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā, raksta NRA.lv.
Iepriekšējos gados par lielu naudu taisītās Latvijas tēla koncepcijas, zīmoli un saukļi uzņēmējdarbības veicinātājiem nederēja. Aģentūras direktors Andris Ozols skaidro, ka Zeme, kas dzied mašīnbūves vai pārtikas nozarē neko par Latviju nepasaka. Savukārt sauklis Baudi nesteidzoties! investoriem drīzāk ir zīme, ka ar visādu atļauju saņemšanu gaidāma briesmīga ķēpa.
Vienkārši un skaisti
Tad nu aģentūras darbinieki lika galvas kopā, konsultējās ar klientiem un izdomāja paši savu saukli Magnetic Latvia, ko latviski var tulkot kā pievelkošā Latvija – valsts, kas maģiskiem spēkiem velk sev klāt. Un šāda ideja Latviju ļauj rādīt gan kā skaistu un viesmīlīgu, gan dinamisku un uzņēmējdarbībai atvērtu. Trīs gadus saukļa vizuālais risinājums bija dārgakmens, taču plašākam lietojumam tas bija par sarežģītu. Uz krūzītēm un T krekliem neuzdrukāsi. Tāpēc LIAA ķērās pie tā pārveides, šoreiz ar īpašu Latvijas institūta svētību. Un atkal – bez dižiem tēriņiem un dārgu zīmolvedības zinātņu doktoru piesaistīšanas ir tapis jauns universāli lietojams simbols. «Šis ir tas, kas mums patīk, – paši esam domājuši, skicējuši. Manuprāt, galīgais rezultāts ir vienkāršs un skaists. Tāds logotips evolucionēs un iederēsies visdažādākajās vidēs. Bet, kam nepatīk, lai nelieto. Valsts mārketings nav tā lieta, kur nepieciešama demokrātija,» spriež Andris Ozols.
Laukakmens pēc eža
Kas notiek demokrātiskā procesā, var palūkoties tepat kaimiņos. Arī igauņi nopietni nodarbojušies ar savas valsts zīmološanu, un nule publiskots tās jaunais tēls – vienota koncepcija, kā, ko un ar kādiem simboliem par Igauniju runāt. Burtu grafikā izmantots motīvs par Igauniju kā digitāli attīstītu valsti. Pārdomāti teksti un aizraujoši attēli. Ozols atzīst, ka igauņu zīmolvedība viņam ļoti patīk, taču laukakmeņu motīvu gan viņš nav ievērojis. Bet tieši tas izvēlēts par caurviju simbolu jebkurai tematikai un arī sacēlis lielākās iebildes sabiedrībā. Laukakmeņi igauņiem ir svarīga lieta, taču, bildēs salikti, pēc kaut kāda pleķa izskatoties, un digitālā apdarē vispār – pēc eža ar peļķi līdzās. Šādiem un vēl briesmīgākiem epitetiem pilns pierakstīts igauņu internets, taujājot, vai tiešām tas ir viss – par 200 tūkstošiem eiro.
Igauņiem – stils pār saturu
Arī profesionāļi vērtē, kas no šī ieguldījuma sanācis, un viens no jaunā tēla līdzautoriem ir Pīters Kentijs, mārketinga speciālists no Nīderlandes. Precīzāk, viņam pieder est koncepcija, kas meklē un izceļ angļu vārdus ar šiem trim burtiem – piemēram, smartest (gudrākais), cutest (mīlīgākais), safest (drošākais), bet vārdu astonishing (pārsteidzošs) pārveido par estonishing. Savu ideju viņš atdeva par Igaunijas jauno tēlu atbildīgajai komandai tālākai izstrādei, bet rezultāts neapmierina. Viņa kopējais secinājums ietverts bloga virsrakstā – Igaunijas jaunais zīmols ir stils pār saturu. Eksperts daudz ko novērtē arī pozitīvi – loģiskas ir akcentētās vērtības – atvērtība, gudrība, aktivitāte. Jaunā mājaslapa ir ļoti moderna. Taču pietrūkst sirsnības, pietrūkst humora, praktiski izmantojamu rīku jaunā zīmola lietotājiem. Arī laukakmeņus viņš nesaprot. Teorētiski – akmens ir unikāls un igauņiem viegli identificējams vēstījums, taču praksē pilnīgi pretrunā nosauktajām vērtībām. Laukakmeņi uz aktivitāti nerosina. Tie vienkārši ir.
Ar Igaunijas kolēģu darbu iepazinusies arī Latvijas institūta vadītāja Aiva Rozenberga. Publisku vērtēšanu viņa atstāj pašu igauņu ziņā, un nokritizēt jau arī var vienmēr un pilnīgi visu. Tomēr sava tēla veidošanā katrai valstij savs ceļš ejams. Latvijas institūts šobrīd nolēmis sadarboties ar LIAA, jo par visu svarīgāk, lai valstij zīmols būtu viens. Turklāt pērn veiktās aptaujas dažādās auditorijās parāda, ka Latvijas pievilcības spēka punkti lielā mērā sakrīt. Tādēļ sauklis Magnetic Latvia jau drīzumā varētu gūt atpazīstamību arī ārpus eksportējošo uzņēmēju auditorijas.
Foto: Publicitātes
Vēl par tēmu:
Eiropas mobilitātes nedēļā norisināsies tradicionālais Rīgas Tvīda brauciens
Eiropas mobilitātes nedēļā 20. septembrī Rīgā norisināsies Rīgas Tvīda brauciens – viens no elegantākajiem un gaidītākajiem notikumiem Latvijas velo kultūrā. Rīdzinieki un pilsētas...
Lasīt tālākPretmobilitātes un mobilitātes pasākumus austrumu robežas stiprināšanai varēs īstenot raitāk, konceptuāli lemj Saeima
Lai stiprinātu iespēju ātri īstenot pretmobilitātes un mobilitātes pasākumus, Saeima ceturtdien, 4.septembrī, konceptuāli kā steidzamu atbalstīja jauna Pretmobilitātes infrastruktūras...
Lasīt tālākKozlovskis: Nevienam iekšlietu dienestam netiks noņemta izdienas pensija
Vakar, 2. septembrī, Ministru kabinets izskatīja un pieņēma Valsts kancelejas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par izdienas pensiju sistēmas izmaiņām”. Pēc diskusijām valdības sēdē,...
Lasīt tālākPērn skolā traumas guva vairāk nekā 820 bērni
Jauna mācību gada sākums ir piemērots brīdis, lai vecāki parūpētos par skolēnu apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem. Lai arī sabiedrībā iesakņojies uzskats, ka bērnu veselībai...
Lasīt tālākPreses izdevējiem piegādes izmaksas nākamajā gadā nepalielināsies
Kultūras ministrija kopā ar Satiksmes ministriju radusi risinājumus, kas paredz, ka nākamgad maksa par drukātas preses piegādi latviešu valodā preses izdevējiem nepieaugs. Vienlaikus Kultūras...
Lasīt tālākAicina atbalstīt “ManaBalss.lv” iniciatīvu, lai stiprinātu finansiālo un sociālo drošību ģimenēm ar bērniem
Biedrība “Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienība” aicina atbildīgās nozares ministrijas un Finanšu ministriju steidzami mazināt ģimeņu ar bērniem nevienlīdzību, īstenojot trīs biedrības...
Lasīt tālākLai mazinātu noziedzību un neformālo hierarhiju, cietumos tiks ierobežota spēļu konsoļu lietošana
Otrdien, 26. augustā, valdība atbalstīja Tieslietu ministrijas izstrādātos noteikumus, kas nosaka brīvības atņemšanas iestāžu iekšējo kārtību. Jauno noteikumu mērķis ir ierobežot...
Lasīt tālākUzulnieks: uzlabojam un vienkāršojam bāriņtiesu prasības
Ir paredzētas konceptuālas izmaiņas bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību aizsardzības sistēmā, veidojot mūsdienīgāku, profesionālāku un sabiedrības uzticības cienīgāku bāriņtiesu...
Lasīt tālākDoma laukumā turpinās publiskās lasītavas programma
Turpinot Rīgas pašvaldības un Latvijas Nacionālās bibliotēkas sākto iniciatīvu, vides objekts “Kopā pie Doma” Doma laukumā šovasar kļuvis par vietu, kur iedzīvotāji tiek aicināti...
Lasīt tālākŠogad jau piektais ĀCM uzliesmojums mājas cūku novietnē; PVD atgādina par biodrošību
Mārupes novada Babītes pagastā mājas cūku novietnē ar 65 cūkām konstatēts Āfrikas cūku mēris (ĀCM). Šogad tas ir piektais konstatētais ĀCM uzliesmojums Latvijā. Pārtikas un veterinārais...
Lasīt tālāk