Jauniem auto tehniskā apskate būs jāiet tikai pēc diviem gadiem
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes likumā.
Saeima ar šīm likuma izmaiņām Ministru kabinetam uzdeva sagatavot un līdz šī gada jūnijam iesniegt Saeimā likumprojektu, lai paredzētu, ka jauniem transportlīdzekļiem pirmreizējā valsts tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc to pirmreizējās reģistrācijas Latvijā. Ministru kabinetam šis likumprojekts jāiesniedz Saeimā. Patlaban jauniem transportlīdzekļiem tehniskā skate jāveic gada laikā.
Ceļu satiksmes likumā papildināta kārtība protokolu nosūtīšanai par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kas fiksēta, neapturot transportlīdzekli. Ja pārkāpums izdarīts ar transportlīdzekli, kas pastāvīgi reģistrēts ārvalstīs, bet tā izmantošanai Latvijā ir saņemta atļauja, protokols par uzlikto naudas sodu tiks nosūtīts personai, kas saņēmusi šo atļauju. Savukārt, ja pārkāpums izdarīts ar tirdzniecībai nodotu transportlīdzekli, protokolu nosūtīs komersantam, kurš veic attiecīgā transportlīdzekļa tirdzniecību.
Tāda pati kārtība attieksies uz paziņojumu nosūtīšanu par termiņā nesamaksātu administratīvo sodu par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu. Ja paziņojumu saņēmusī persona pārkāpuma izdarīšanas brīdī nav vadījusi šo transportlīdzekli, tā protokolu nodod vai nosūta personai, kas vadījusi transportlīdzekli.
Tāpat likumā papildināta kārtība transportlīdzekļa atsavināšanas, reģistrācijas un citu aizliegumu, kā arī komercķīlas atzīmes reģistrācijai. Maksātnespējīgam parādniekam šo aizliegumu reģistrēs, pamatojoties uz parādnieka maksātnespējas procesa administratora elektronisku pieteikumu. Savukārt, precizējot pārkāpumu uzskaites sistēmas darbību, noteikts, ka brīdinājumu transportlīdzekļa vadītājam par viņam reģistrēto punktu skaitu var nosūtīt ne tikai pa pastu, bet arī elektroniski.
Likums arī ievieš terminu „inteliģentās transporta sistēmas”. Tās ir sistēmas, kurās informācijas un sakaru tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā, satiksmes un mobilitātes pārvaldībā, kā arī, lai nodrošinātu saskarsmi ar citiem transporta veidiem. Inteliģento transporta sistēmu mērķis ir nodrošināt inovatīvus pakalpojumus attiecībā uz autotransportu un satiksmes vadību, kā arī dot iespēju ceļu lietotājiem labāk piekļūt informācijai un drošāk, saskaņotāk un efektīvāk izmantot transporta tīklus.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākNoteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi
Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...
Lasīt tālākKP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama
Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...
Lasīt tālākKP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus
Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...
Lasīt tālākJuridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā
Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...
Lasīt tālāk“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas
Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...
Lasīt tālāk