Jauna iespēja biznesa attīstībai — uzņēmumiem pieejams līdzfinansējums tirgus izpētei
Uzņēmuma attīstībā un izaugsmē joprojām nozīmīgu lomu spēlē tirgus izpēte. Eksperti norāda, ka, lai uzņēmums gūtu panākumus, tirgus izpēte ir nepieciešama ne tikai uzsākot biznesu, bet arī to attīstot. Ar nepieciešamību izprast Latvijas iekšējo un ārējo tirgu, tā ietekmējošos faktorus, iespējas un draudus, ir jārēķinās ikvienam uzņēmējam. Tāpat būtiski ir jau sākotnēji saprast, vai jaunais produkts vispār būs pieprasīts, vai piedāvātājam pakalpojumam ir potenciāls, kā arī uzzināt, kādas ir klientu vēlmes, tādējādi apvienot tirgus pētīšanu ar patērētāju piesaistīšanu.
Tirgus tendences ik pa brīdim mainās, tāpat kā klientu vēlmes. Tirgus izpēte ir nebeidzams process, kurš ir ļoti būtisks elements biznesa attīstībai, jo tas spēj parādīt, ar ko uzņēmumam jārēķinās ceļā uz panākumiem. Lai atbalstītu uzņēmuma soļus ceļā uz sasniegumiem, Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrs (LUAC) līdz 31.decembrim piedāvā unikālu iespēju uzņēmumiem pieteikties tirgus izpētei sadarbībā ar Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centru (SDTIC) ar programmas “Biznesa uzrāviens” līdzfinansējumu līdz pat 50%.
Uzņēmumiem ir iespēja pieteikties sekojošiem pētījumiem:
– Uzņēmuma izvērtēšana
Jebkuras organizācijas mērķis ir darboties veiksmīgi – īstenot uzstādītos mērķus un atbilstoši vajadzībām izvirzīt jaunus. Piedāvājam izvērtēt organizācijas priekšrocības, vājības, iespējas izaugsmei un apdraudējumu esošajai darbībai, lai saprastu, kā rīkoties nākotnē.
– Zīmolu novērtēšana
Zīmols ir organizācijas seja. Tas ietver organizācijas atpazīstamību un priekšstatu par komunikāciju. Attieksme pret zīmolu un asociācijas, rada attieksmi pret organizāciju. Novērtējot zīmolu iespējams uzzināt: vai patērētāji to atpazīst; ar ko tas tiek asociēts; ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem; kādas emocijas rada zīmola pieminēšana; cik tas ir efektīvs – vai veicina preču / pakalpojuma pārdošanu; kā un kur zīmols komunicē ar patērētāju.
– Darbinieku apmierinātības pētījumi
Apmierināti darbinieki ir uzņēmuma darbības efektivitātes pamats. Darbinieku apmierinātības pētījumos iespējams noskaidrot: kāda ir organizācija kā darba vieta; cik uzticami ir darbinieki; kāds ir vēlamais, reālais atalgojums; kādos apstākļos darbinieki mainītu darba vietu; kādus resursus iespējams ekonomēt; ko būtu ieteicams mainīt un uzlabot u.c.
– Klientu apmierinātības pētījumi
Nav noslēpums, ka viens no pieprasītākajiem pētījuma veidiem ir klientu apmierinātības pētījumi. Veicot klientu apmierinātību iespējams: uzlabot peļņas rādītājus; noskaidrot cenas atbilstību klientu iespējām; noskaidrot neīstenotās klientu vajadzības; izvērtēt apmierinātību ar preces dizainu; izvērtēt pieejamību precei un rast atbildes uz citiem svarīgiem jautājumiem.
– Profesionālas konsultācijas attīstībai
Ne visi ir informēti par sabiedriskās domas un tirgus izpētes iespējam. Tie, kuri ir, neapšaubīs, ka ir ieguvēji. Piedāvājam profesionālas konsultācijas, kurās informēsim par pētniecības jomu dažādību, un atradīsim Jums piemērotāko izpētes veidu. Pētniecībai jābūt pieejamai un iespējamai visiem, kas ir, vai vēlas kļūt par profesionāļiem savā jomā.
– Patērētāju analīze
Ikvienam preču un pakalpojumu piegādātājam ir izdevīgi zināt, kā pašreizējā tirgus situācijā uzvedas patērētājs, lai to izmantotu savā labā. Patērētāju uzvedības analīze paredz uzzināt: kādas preces un pakalpojumi ir pieprasīti tirgū; cik no saviem ienākumiem patērētāji tērē precēm / pakalpojumiem; kādi faktori motivē patērētāju iegādāties preci / pakalpojumu; kādi ir patērētāju nākotnes nodomi; kādos apstākļos patērētājs mainītu savu rīcību u.c.
– Reklāmu testi un efektivitātes mērījumi
Reklāmu testi ir svarīgi esošo reklāmu izvērtēšanā un jaunu reklāmu veidošanā. Reklāmu testos tiek noskaidrots vēlamās grupas attieksme un reakcija pret esošu vai jaunu reklāmu. Ar reklāmu testu palīdzību iespējams noskaidrot: reklāmas atpazīstamību – vai, kur un cik bieži tā tiek pamanīta; reklāmas pievilcību – vai to ir patīkami skatīties; kādas emocijas reklāma rada; reklāmas efektivitāti – vai reklāma mudina patērētāju iegādāties preci.
– Produktu testi
Produktu testi ir svarīgi esošo produktu novērtējumā un jaunu produktu izstrādē. Tajos iespējams noskaidrot: attieksmi pret produkta dizainu, izpratni par produktu lietošanu, vēlamo tirgus cenu – cik patērētāji ir gatavi maksāt par preci / pakalpojumu, piemērotākās tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietas, nepieciešamās izmaiņas esošam produktam u.c.
– Web omnibuss
Pēc LR Centrālās statistikas pārvades 2016. gada datiem, internetu regulāri (reizi nedēļā) lieto 77% Latvijas iedzīvotāju.Vēl vairāk ir tie, kas internetu lieto neregulārāk. Tas ir pietiekami liels cipars, lai iegūtu sabiedrības viedokli par dažādam tēmām. Web omnibuss ir lētāks un ātrāks par tradicionālo un piedāvā dažādas iespējas.
Lai pieteiktos līdzfinansētiem tirgus pētījumiem, aicinām aizpildīt pieteikuma formu: https://www.research.net/r/tirgus_izpete
Vēl par tēmu:
Mācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimā trešdien, 30.aprīlī,...
Lasīt tālākPārtikas cenas un piesardzīgs patēriņš martā ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu
2025. gada martā iedzīvotāju piesardzīgāka izturēšanās pret tēriņiem ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu. Gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās...
Lasīt tālākRadīts īpašs “Kārums” un animācijas filmas “Straume” biezpiena sieriņš – ar arbūza garšu
Sadarbībā ar Oskara godalgotās animācijas filmas “Straume” (angliski “Flow”) veidotājiem, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” radījis īpašu biezpiena sieriņu...
Lasīt tālākLBAS pauž izbrīnu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas publiskajiem paziņojumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei E. Siliņai, Valsts kancelejas vadītājam R. Kronbergam un labklājības ministram R. Uzulniekam, kurā...
Lasīt tālākMācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)...
Lasīt tālākĒģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālāk