Interneta domēnu cenas krietni augušas un turpina palielināties – var sasniegt pat 15 000 eiro
Internets ir mainījis visu mūsu dzīvi, paverot plašas iespējas un padarot mūsu ikdienu daudz ērtāku. Apzinoties globālā tīmekļa nozīmi un daudzas citas izmaiņas pēdējos gados, arī uzņēmumu galvenā komunikācija arvien biežāk sāk notikt internetā, kā rezultātā tie izvēlas atbilstošus domēna vārdus. Domēni ir kļuvusi tik pieprasīti, ka to cenas otrreizējā tirgū ir krietni palielinājušās, sasniedzot 15 000 eiro un vairāk, un neapšaubāmi turpinās kāpt.
Domēnu centra pārstāvis Uldis Zālītis uzsver – šobrīd strauji pieaug domēnu cenas un vairums uzņēmumu apzinās, ka šis, iespējams, ir pats pēdējais brīdis, lai iegādātos savu domēnu par salīdzinoši pieejamu cenu. Nesen portāls “Jauns.lv” vēstīja, ka otrreizējā tirgus domēnu cenas sasniegušas pat 15 000 eiro, taču kā izrādās, tā, piemēram, domēna vārds hokejs.lv tiek pārdots jau par 40 000 eiro, bet skonto.lv – 18 500 eiro.
Domēnu cenu pieaugums ir saprotams, ņemot vērā, ka domēnu vērtība tikai un vienīgi pieaug. Domēns ir kaut kas unikāls – tāds var būt tikai viens, kas nozīmē, ka uzņēmumu vai zīmolu pēc šī domēna vārda atpazīst, tāpēc domēnam ir jābūt atmiņa paliekošam, prestižam, kā arī kodolīgi un mērķtiecīgi jāraksturo pats uzņēmums vai zīmols.
“Viss liecina tikai par to, ka interneta domēnu cenas .LV zonā turpinās augt. Savs domēns būtībā ir vienīgā iespēja, kā kļūt konkurētspējīgiem, ņemot vērā, ka internets ir ne tikai pārliecinoši ienācis visu mūsu dzīvēs, bet arī kļuvis par mūsdienu realitātes neatņemamu nepieciešamību. Ikvienam uzņēmumam ir jāapzinās, ka interneta domēns – tā ir uzņēmuma spēcīgākā atpazīstamības zīme,” norādīja U. Zālītis.
Viņš turpina, ka domēna vārds ir tiešsaistes identitātes pamats, kam jāatstāj labākais iespaids par uzņēmumu, jāsaskan ar uzņēmuma nosaukumu, jāpadara uzņēmums atšķirīgs no konkurentiem un klientiem saistošs: “Liela daļa uzņēmumu domā, ka, ja viņiem ir labs pakalpojums, tad klienti uzņēmuma mājaslapu apmeklēs neatkarīgi no tā domēna nosaukuma, taču tā tas notiek ļoti reti. Jūsu domēna vārds ir būtisks jūsu interneta vietnes aspekts – tas ir pirmais iespaids, tas definē to, kas jūs esat un nosaka uzticamību uzņēmumam, palīdz tam izskatīties profesionāli un pierāda jūsu klientiem, ka esat ieguldījis laiku, pūles un naudu savā pakalpojumā.”
Domēns – tā ir vienreizēja investīcija katram uzņēmumam, tāpēc domēna vārds jāizvēlas apdomīgi, un nav jāvairās tajā ieguldīt arī pietiekami lielus līdzekļus, jo tas noteikti ir tā vērts – domēns ir tas, kas raksturo jūsu uzņēmumu un tā komandas izpratni par interneta tehnoloģiju nākotnes tendencēm.
Vēl par tēmu:
Mācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimā trešdien, 30.aprīlī,...
Lasīt tālākPārtikas cenas un piesardzīgs patēriņš martā ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu
2025. gada martā iedzīvotāju piesardzīgāka izturēšanās pret tēriņiem ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu. Gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās...
Lasīt tālākRadīts īpašs “Kārums” un animācijas filmas “Straume” biezpiena sieriņš – ar arbūza garšu
Sadarbībā ar Oskara godalgotās animācijas filmas “Straume” (angliski “Flow”) veidotājiem, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” radījis īpašu biezpiena sieriņu...
Lasīt tālākLBAS pauž izbrīnu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas publiskajiem paziņojumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei E. Siliņai, Valsts kancelejas vadītājam R. Kronbergam un labklājības ministram R. Uzulniekam, kurā...
Lasīt tālākMācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)...
Lasīt tālākĒģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālāk