Ģirģens: Fotoradariem ir jāglābj dzīvības nevis jāpelna
Fotoradaru jautājums vienmēr sabiedrībā izraisījis plašu rezonansi. Tam ir savs iemesls, jo cilvēkiem nav zudusi pārliecība par faktu, ka daudzos gadījumos radari ir uzstādīti nevis vietās, kur tiešām notiek negadījumi, bet gan tur, kur vislabāk ir nopelnīt naudu. Iekšlietu ministrija ir kategoriski pret publiski izskanējušo interpretējumu, ka fotoradari ir biznesa projekts kādam komersantam un drošs avots valsts kases papildināšanai no autovadītāju maciņa.
“Fotoradara mērķis ir samazināt transportlīdzekļu ātrumu bīstamajos ceļa posmos, samazināt riskus, novērst ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, kas pēc statistikas datiem kontrolētajos ceļa posmos arī tiek nodrošināts.
Mana kā iekšlietu ministra pozīcija ir skaidra – ceļa posmā, kur tiek uzstādīts fotoradars, tam ir jāpilda satiksmes drošības funkcijas, un radars pēc definīcijas nenes un nedrīkst ģenerēt ienākumus,” pauž iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV).
“Tomēr man ir skaidra viena lieta. Jebkurš drošības elements prasa uzturēšanas izdevumus, – vai tās ir policistu, robežsargu, ugunsdzēsēju algas, vai ekipējuma, transportlīdzekļu, un arī radaru uzturēšanas izmaksas. Mani neapmierina pozīcija – runāsim par ienākumiem, bet izdevumu pozīcija ir iekšlietu ministra personīgā atbildība.
Drošības uzturēšanas izdevumiem jābūt iekļautiem valsts budžeta bāzes izdevumos. Transportlīdzekļu vai infrastruktūras izdevumi, kā arī izdevumu sadārdzinājums nav jautājums par kādu politisko iniciatīvu. Tas ir sabiedrības drošības jautājums, par kuru nevajadzētu kaulēties,” turpina ministrs.
Pēc viņa sacītā, nav jābūt top līmeņa finanšu ekspertam, lai sapratu to, ka neviens nepērk transportlīdzekli, ja nepietiks līdzekļu automašīnas riepu nomaiņai, degvielai, OCTA. “Diemžēl valsts budžeta kontekstā, atbildīgās personas redz tikai ieņēmumu sadaļu, bet neredz vai negrib redzēt loģisko izdevumu sadaļu,” piebilst ministrs.
Iekšlietu ministrija, optimizējot izdevumus, piemēram, uz munīcijai paredzētā finansējuma rēķina 2020. gada ietvaros finansēs citas valstij paredzētās funkcijas, piemēram, Ādažu depo ugunsdzēsēju algas, pierobežas ceļu uzturēšanu, apsardzes reģistra izveidi, administratīvās atbildības Administratīvo pārkāpumu atbalsta informācijas sistēmas izveidi un virkni citu pozīciju.
Lielāko daļu no izcīnītā finansējuma 2020.gada budžetā es novirzu iekšlietu sistēmas darbiniekiem, lai cilvēki nepamestu dienestu. No kādām funkcijām man būtu jāatsakās fotoradaru uzturēšanas izdevumu segšanai?
Drošības izdevumi ir valdības kolektīvā atbildība, līdz ar to prasu rast konstruktīvu risinājumu ceļu satiksmes drošības nodrošināšanai, izvērtēt fotoradaru uzturēšanas izmaksas aprēķinus un pamatojumu vai arī drosmīgi pieņemt lēmumu par atteikšanos no fotoradariem finansējuma nepietiekamības gadījumā.
Vēl par tēmu:
Vīrieši lieto alkoholu pie stūres divreiz biežāk
Tuvojoties Jāņiem, aktualizējas arī jautājums par to, ka braukšana pie stūres nav savienojama ar alkohola lietošanu – salīdzinot ar pērno gadu, nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits,...
Lasīt tālākSkolu jaunatnes dziesmu un deju svētku laikā būs īpašas abonementa biļetes braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā
XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu norises laikā – no 4. līdz 13. jūlijam – būs pieejamas īpašas abonementa biļetes braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā,...
Lasīt tālākNo 17. maija Rīgā būs pieejams nakts sabiedriskais transports
Pēc piecu gadu pārtraukuma, no 17. maija līdz 28. septembrim, nedēļas nogalēs un svētku dienās Rīgā būs pieejams nakts sabiedriskais transports – trīs autobusu maršruti, kas no Rīgas...
Lasīt tālākSkolu jaunatnes dziesmu un deju svētku laikā būs īpašas abonementa biļetes braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā
XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu norises laikā – no 4.jūlija un līdz 13.jūlijam – būs pieejamas īpašas abonementa biļetes braukšanai Rīgas sabiedriskajā...
Lasīt tālākRosina noteikt atsavināšanas lieguma periodu arī vecākām automašīnām
[caption id="attachment_93959" align="alignnone" width="300"] Car tires on winter road covered with snow. Vehicle on snowy alley in the morning at snowfall[/caption] Plānots noteikt ārvalstīs iegādātas...
Lasīt tālākTeju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju
Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg...
Lasīt tālākBolt skrejriteņi ierobežotā skaitā būs pieejami arī ziemā; sliktā laikā tie tiks deaktivizēti
“Bolt”, lielākais mikromobilitātes operators Eiropā, pagarinās skrejriteņu sezonu Rīgā. Taču lietotājiem jāņem vērā, ka ziemas sezonā skrejriteņu skaits būs ievērojami mazāks...
Lasīt tālākNo 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālāk