• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
21/03/2012, Kategorija: Auto

Fotoradaru ieviešanas process Latvijā nav organizēts pareizi. “Sabiedrības atbalsta nav, un arī attiecībā uz rezultātu man atliek cerēt, ka ar laiku situācija būs labāka,” intervijā žurnālā “Lietišķā Diena” izteicies Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

“Problēma ir šo fotoradaru ieviešanas mehānismā jau pašā sākumā – brīdī, kad valdība pateica, ka šim pasākumam naudas nav. Tātad bija jādara viss iespējamais, lai ieviestu šo procesu bez naudas – cita varianta nebija,” saka E. Zivtiņš intervijā, kas publicēta portālā Diena.lv.

“Šobrīd mēs esam situācijas ķīlnieki. Redz, kā sanāk… Agrāk es komandēju savus cilvēkus, kas bija manā pakļautībā – tie bija policijas darbinieki, kuriem es liku strādāt noteiktos laikos noteiktās vietās. Pašreiz man šajā jomā nākas strādāt ar privātiem cilvēkiem, kuri ar Valsts policiju strādā tikai uz līguma pamata. Tātad viņi nepakļaujas nekādai disciplīnai, nekādai subordinācijai un tamlīdzīgām lietām. Un viņi ir neapmierināti, kad lieku viņiem kaut ko darīt. Viņiem ir cilvēcīgais faktors. Ja es viņiem saku, ka ir jābūt konkrētās vietās un jāstrādā noteiktu laiku, dzirdu atbildes – a man te cilvēks slims, a man te vēl kaut kas… Man kā policistam attiecībā un viņiem arī nav nekādu ietekmēšanas līdzekļu. Rezultātā neviens nav apmierināts – ne tie, kurus es spiežu strādāt tikapt dzelžaini, kā tas ir policijā – ja es pasaku, ka ir jāstrādā, tad tā arī notiek, – ne arī sabiedrība, kas saskata savas problēmas,” sacīja E.Zivtiņš.

Jautāts, vai līdz šim fotoradari ir devuši kādu pozitīvu rezultātu, E.Zivtiņš skaidro: “Šobrīd situācija ir gaužām bēdīga – mums ir gandrīz 20% tādu negadījumu, kam ir letālas sekas. Rīgā mēs esam samazinājuši vidējo braukšanas ātrumu – tā tas tiešām ir. Satiksmes plūsma ir vienmērīgāka, automašīnas brauc lēnāk. Bet kas mums notiek ārpus Rīgas? Tur mums ir ātruma pārsniegšana, tur ir negadījumi. Paanalizējot šogad notikušos negadījumus, redzams, ka ir 37 bojāgājušie ceļu satiksmes negadījumu rezultātā, no kuriem 17 ir vismazāk aizsargātie – gājēji un riteņbraucēji, septiņi ir pasažieri, vēl septiņi – šoferi. (..) Viens no variantiem ir tāds, ka braukšanas ātrums ir bijs par lielu – kriminālprocesa ietvaros to neapšaubāmi mēģina arī noskaidrot.”

“Mūsu mērķis bija sākt strādāt ar radariem visā Latvijas teritorijā, un tikai tad tas viss var dot savu pozitīvo rezultātu. Skaidrs, ka Rīga ir metropole, šeit daudzi brauc strādāt, te ir visvairāk iedzīvotāju, šeit ir visvieglāk operēt ar policijas spēkiem. Tāpēc arī tika pieņemts lēmums sākt tieši ar Rīgu. Sākotnēji jau viss bija domāts citādāk – nebija plānots, ka sāksim strādāt tikai un vienīgi ar pārvietojamajiem fotoradariem – tas pēc būtības ir nepareizi. Bijām ieplānojuši, ka sāksim strādāt ar stacionārajiem fotoradariem, un tikai pēc tam kāda daļiņa katrā konkrētajā posmā nāktu klāt pārvietojamie radari. Bet dzīve ieviesa savas korekcijas – vispirms naudas problēmas, tad vēl kaut kas. Turklāt dabūju cilvēkus, kuriem nevaru dot pavēles,” situāciju skaidro E. Zivtiņš.

Avots: nra.lv

 

407 skatījumi




Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk
Video

Noteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi

05/02/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....

Lasīt tālāk
Video

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem

01/02/2024

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem

17/01/2024

Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

KP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama

16/01/2024

Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...

Lasīt tālāk
Video

KP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus

03/01/2024

Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...

Lasīt tālāk
Video

Juridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā

14/12/2023

Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...

Lasīt tālāk
Video

“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas

11/12/2023 | Autors: Nekā personīga, TV3

Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...

Lasīt tālāk