Elektrisko automašīnu sacīkstes FIA-ETCR
FIA-ETCR ir pasaulē pirmās pilnībā elektrisko vairāku marku apvidus automobiļu sacīkstes. To izveidotāji organizē arī FIA World Touring Car Cup, kas ir pasaulē vadošās ar benzīnu darbināmo apvidus automobiļu sacīkstes. Pasaules mēroga sporta notikumi ir tik populāri, ka uz tiem ir iespējams pat likt likmes, ko piedāvā dažādas kazino online platformas, kā, piemēram, Laimz. Uzziniet pašu svarīgāko par šīm revolucionārajām automobiļu sacīkstēm un to norisi.
FIA-ETCR aizsākumi
Elektrisko automobiļu sacīkstes ir jaunpienācēji sacīkšu pasaulē, jo savu pirmo sezonu tās uzsāka 2021. gadā. Savā atklāšanas sezonā, sacīkstes bija zināmas ar nosaukumu PURE-ETCR.
FIA-ETCR dalībnieki
Šajās sacīkstēs piedalās pazīstami auto zīmoli, kuri ir uzsākuši elektrisko automobīļu ražošanu. Tie ir: ,,Cupra’’, ,,Hyundai’’ un ,,Alfa Romeo’’. Katrā komandā ir četri braucēji no vairākām pasaules valstīm: Lielbritānijas, Zviedrijas, Spānijas, Ungārijas, Nīderlandes, Itālijas, Francijas, Kanādas un Beļģijas.
FIA-ETCR automašīnu tehniskais raksturojums
Elektrisko automobiļu sacīkšu auto ir četru durvju sedani un piecu durvju hečbeki, elektromotors ar 300kW nepārtrauktu jaudu, bet maksimālā jauda sasniedz 500kW. Automašīnas ir aprīkotas ar HTWO ūdeņraža ģeneratoru, kas darbina lādēšanas ierīces un ar ,,GoodYear’’ visu laikapstākļu riepām. Akumulatora jauda ir 65 kW pie 800 V sprieguma, un to var uzlādēt no 10 % līdz 90 % mazāk kā stundas laikā.
Sacīkšu norise un trases
Autobraucēji tiek sadalīti divās grupās pa sešām automašīnām katrā – “Pool Fast” un “Pool Furious”. Ir vērts pieminēt, ka katrs no sacīkšu posmiem notiek citā valstī.
Kvalifikācijā braucējiem ir divi viena apļa mēģinājumi, lai uzrādītu savu labāko laiku un nodrošinātu sev pēc iespējas izdevīgāku starta pozīciju ceturtdaļfinālā. Automašīnas izbrauc viena pēc otras, atkarībā no izlozes kārtas starta numura. Kvalifikācijā 1.-3. vietā ierindojušies braucēji sacenšas 1. ceturtdaļfināla cīņā, savukārt 4.-6. vietā ierindojušies braucēji sacenšas 2. ceturtdaļfināla cīņā. Katra ceturtdaļfināla un pusfināla cīņa ilgst aptuveni 15 minūtes.
Pusfinālā divi labākie 1. ceturtdaļfināla cīņas braucēji sacenšas ar diviem labākajiem 2. ceturtdaļfināla cīņas braucējiem 1. pusfināla sacensībās. 2. pusfināla sacensībās sacenšas 1. ceturtdaļfināla cīņas trešās vietas ieguvējs ar 2. ceturtdaļfināla cīņas otrās un trešās vietas ieguvējiem.
FIA-ETCR sacensību kulminācija ir divi 20 minūšu superfināli. Šī ir pirmā reize sacīkšu laikā, kad visas sešas automašīnas no katras grupas sacentīsies viena pret otru trasē. Autobraucēji sacenšas par punktiem visās trasē notiekošajās sesijās. Pēc kvalifikācijas braucieniem sešiem dalībniekiem tiek sadalīti 15-12-9-9-6-3-0 punkti. Ceturtdaļfināla 1.braucienā dalībnieki saņem 20-15-10 punktus, bet 2. braucienā – 15-10-5 punktus. Superfināls ir pēdējā iespēja iegūt punktus, un tajā tiek piedāvāti 40-30-20-20-15-10-5 punkti. Divu labāko autobraucēju punkti katrā kārtā tiek summēti un tiek ieskaitīti komandu kopvērtējumā attiecīgajā posmā. Par sacīkšu uzvarētājiem kļūst komanda ar augstāko punktu skaitu kopvērtējumā.
FIA-ETCR dalībnieki sacenšas dažādās trasēs. Pastāvīgās trases atšķiras ar asfalta seguma nodilumu, bet ielu trasēs var mainīties saķere starp koplietošanas ceļiem un sacīkstēm piemērotiem posmiem. Katra trase ir kā izaicinājums,jo tajās mainās augstums, pagriezienu konfigurācija un nobrauciena zonas.
FIA-ETCR ilgtspējības pasākumi
Autosacīkstes jau gadiem ilgi ir palīdzējušas automašīnu ražotājiem popularizēt savu produkciju. FIA-ETCR sniedz iespēju elektroautomobiļu razotājiem iepazīstināt ar savu jaunāko, inovatīvo produkciju, mainot patērētāju priekšstatu par elektroautomašīnām. FIA- ETCR sacīkšu galvenais mērķis ir parādīt, ka elektriskie automobiļi var būt viens no efektīvākajiem veidiem, kā paātrināt virzību uz elektrifikāciju autobūves nozarē.
Ilgtspējības pasākumi, ko veic FIA-ETCR:
• Tiek izmantotas ,,GoodYear’’ riepas, kas piemērotas visiem laika apstākļiem, tāpēc tiek saražots, transportēts un utilizēts mazāks skaits riepu.
• Sacīkšu automobiļu uzlādes procesā tiek izmantota tikai dekarbonizēta elektroenerģija.
• Kontrolē sevis radīto izmešu daudzumu, tiecoties uz nulle emisiju līmeni.
• Pilda ANO noteiktos deviņus ilgtspējas plānus.
• ,,Zemes diena’’ sadarbības partneris.
• Mežu izveide, iestādot vairākus milijonus koku vairākās pasaules valstīs.
FI-ETCR ir spilgts piemērs tam, kā mūsdienās ir aizraujoši rīkot sporta sacīkstes. Tās saglabā kopējo autosacīkšu būtību, neskatoties uz ieviestajām inovācijām, kas atbilst mūsdienu pasaules vajadzībām.
Vēl par tēmu:
Latviešu lielākās sporta uzvaras 2022. gadā
2022. gads ir noslēdzies un katrs no mums var novērtēt savas pagājušā gada veiksmes un neveiksmes. Aizgājušajā gadā Latvijas sportisti ir izcīnījuši vairākas ievērojamas uzvaras gan...
Lasīt tālākLatvijas nacionālās futbola izlases agrīnā vēsture 20. gadsimta 20. un 30. gados
Senākā reģistrētā spēle, kurā piedalījās Latvijas komanda, tika aizvadīta 1911. gadā, kad Rīgas Tehniskā universitāte spēlēja pret Tartu studentu komandu no Igaunijas. 20. gadsimta...
Lasīt tālākPirms BK Ventspils spēles godinās ilggadējo kluba prezidentu Aivaru Lembergu
Otrdien, 20. decembrī, plkst.19:30, Ventspils Olimpiskā centra basketbola hallē, pirms BK “Ventspils” spēles gaidāms pavisam īpašs notikums – Basketbola kluba “Ventspils” ilggadējā...
Lasīt tālākInteresanti fakti par futbolu un sekošanu līdzi spēlēm
Futbols ir spēle, uz kuru daudzi cilvēki liek likmes. Ir daudz veidu, kā likt likmes uz futbolu, un var būt ļoti aizraujoši vērot spēli starp divām komandām, uz kurām tiek izdarītas likmes....
Lasīt tālākUEFA Čempionu līga – vai Madrides “Real” var atkal kāpt tronī?
Kuri ir šī gada favorīti? Jaunā Eiropas spēcīgākā futbola klubu turnīra UEFA Čempionu līgas sezona jau norit pilnā sparā. Kā ierasts, pirms sezonas un tās laikā regulāri tiek locīts...
Lasīt tālākHokejists Indrašis: Publiskotā informācija par manu pievienošanos Krievijas klubam nav patiesa
Pēdējās dienās Latvijas hokeja izlases uzbrucējs Miks Indrašis nosodīts saistība ar viņa pievienošanos Krievijas hokeja klubam Maskavas “Spartak”. Pats Indrašis savā “Instagram”...
Lasīt tālākValsts budžeta līdzekļus sporta federācijām centralizēti iedalīs Sporta federāciju padome
No 2023. gada 1. janvāra valsts sporta budžeta līdzekļu piešķiršanu Sporta likumā noteiktā kārtībā atzītajām sporta federācijām un citām sporta organizācijām to pamatdarbības nodrošināšanai...
Lasīt tālākTV6 pārraidīs Majoros notiekošo Pasaules tūres posmu pludmales volejbolā
Pludmales volejbols ir, iespējams, labākais veids, kā iesākt vasaru, tāpēc kanāls TV6 saviem skatītājiem piedāvā sekot līdzi...
Lasīt tālākLatvijas pirmā pretiniece pasaules hokeja čempionātā – ASV izlase
Pasaules čempionāts hokejā ir klāt un, kā ierasts, Latvijas Televīzija nodrošina skatītājiem iespēju sekot līdzi visām Latvijas hokeja izlases spēlēm. Šodien, 13. maijā, Latvijas valstsvienībai...
Lasīt tālākSporta komandas nedrīkstēs piedalīties Krievijas vai Baltkrievijas nacionālajos čempionātos un kausu izcīņās
Saeima ceturtdien, 28. aprīlī, galīgajā lasījumā atbalstīja par steidzamiem atzītos grozījumus Sporta likumā, kas paredz aizliegumu Latvijā reģistrētām sporta spēļu komandām piedalīties...
Lasīt tālāk