• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
24/11/2022, Kategorija: Sports
Autors: Mediju materiāls

FIA-ETCR ir pasaulē pirmās pilnībā elektrisko vairāku marku apvidus automobiļu sacīkstes. To izveidotāji organizē arī FIA World Touring Car Cup, kas ir pasaulē vadošās ar benzīnu darbināmo apvidus automobiļu sacīkstes. Pasaules mēroga sporta notikumi ir tik populāri, ka uz tiem ir iespējams pat likt likmes, ko piedāvā dažādas kazino online platformas, kā, piemēram, Laimz. Uzziniet pašu svarīgāko par šīm revolucionārajām automobiļu sacīkstēm un to norisi.

FIA-ETCR aizsākumi

Elektrisko automobiļu sacīkstes ir jaunpienācēji sacīkšu pasaulē, jo savu pirmo sezonu tās uzsāka 2021. gadā. Savā atklāšanas sezonā, sacīkstes bija zināmas ar nosaukumu PURE-ETCR.

FIA-ETCR dalībnieki

Šajās sacīkstēs piedalās pazīstami auto zīmoli, kuri ir uzsākuši elektrisko automobīļu ražošanu. Tie ir: ,,Cupra’’, ,,Hyundai’’ un ,,Alfa Romeo’’. Katrā komandā ir četri braucēji no vairākām pasaules valstīm: Lielbritānijas, Zviedrijas, Spānijas, Ungārijas, Nīderlandes, Itālijas, Francijas, Kanādas un Beļģijas.

FIA-ETCR automašīnu tehniskais raksturojums

Elektrisko automobiļu sacīkšu auto ir četru durvju sedani un piecu durvju hečbeki, elektromotors ar 300kW nepārtrauktu jaudu, bet maksimālā jauda sasniedz 500kW. Automašīnas ir aprīkotas ar HTWO ūdeņraža ģeneratoru, kas darbina lādēšanas ierīces un ar ,,GoodYear’’ visu laikapstākļu riepām. Akumulatora jauda ir 65 kW pie 800 V sprieguma, un to var uzlādēt no 10 % līdz 90 % mazāk kā stundas laikā.

Sacīkšu norise un trases

Autobraucēji tiek sadalīti divās grupās pa sešām automašīnām katrā – “Pool Fast” un “Pool Furious”. Ir vērts pieminēt, ka katrs no sacīkšu posmiem notiek citā valstī.

Kvalifikācijā braucējiem ir divi viena apļa mēģinājumi, lai uzrādītu savu labāko laiku un nodrošinātu sev pēc iespējas izdevīgāku starta pozīciju ceturtdaļfinālā. Automašīnas izbrauc viena pēc otras, atkarībā no izlozes kārtas starta numura. Kvalifikācijā 1.-3. vietā ierindojušies braucēji sacenšas 1. ceturtdaļfināla cīņā, savukārt 4.-6. vietā ierindojušies braucēji sacenšas 2. ceturtdaļfināla cīņā. Katra ceturtdaļfināla un pusfināla cīņa ilgst aptuveni 15 minūtes.

Pusfinālā divi labākie 1. ceturtdaļfināla cīņas braucēji sacenšas ar diviem labākajiem 2. ceturtdaļfināla cīņas braucējiem 1. pusfināla sacensībās. 2. pusfināla sacensībās sacenšas 1. ceturtdaļfināla cīņas trešās vietas ieguvējs ar 2. ceturtdaļfināla cīņas otrās un trešās vietas ieguvējiem.

FIA-ETCR sacensību kulminācija ir divi 20 minūšu superfināli. Šī ir pirmā reize sacīkšu laikā, kad visas sešas automašīnas no katras grupas sacentīsies viena pret otru trasē. Autobraucēji sacenšas par punktiem visās trasē notiekošajās sesijās. Pēc kvalifikācijas braucieniem sešiem dalībniekiem tiek sadalīti 15-12-9-9-6-3-0 punkti. Ceturtdaļfināla 1.braucienā dalībnieki saņem 20-15-10 punktus, bet 2. braucienā – 15-10-5 punktus. Superfināls ir pēdējā iespēja iegūt punktus, un tajā tiek piedāvāti 40-30-20-20-15-10-5 punkti. Divu labāko autobraucēju punkti katrā kārtā tiek summēti un tiek ieskaitīti komandu kopvērtējumā attiecīgajā posmā. Par sacīkšu uzvarētājiem kļūst komanda ar augstāko punktu skaitu kopvērtējumā.

FIA-ETCR dalībnieki sacenšas dažādās trasēs. Pastāvīgās trases atšķiras ar asfalta seguma nodilumu, bet ielu trasēs var mainīties saķere starp koplietošanas ceļiem un sacīkstēm piemērotiem posmiem. Katra trase ir kā izaicinājums,jo tajās mainās augstums, pagriezienu konfigurācija un nobrauciena zonas.

FIA-ETCR ilgtspējības pasākumi

Autosacīkstes jau gadiem ilgi ir palīdzējušas automašīnu ražotājiem popularizēt savu produkciju. FIA-ETCR sniedz iespēju elektroautomobiļu razotājiem iepazīstināt ar savu jaunāko, inovatīvo produkciju, mainot patērētāju priekšstatu par elektroautomašīnām. FIA- ETCR sacīkšu galvenais mērķis ir parādīt, ka elektriskie automobiļi var būt viens no efektīvākajiem veidiem, kā paātrināt virzību uz elektrifikāciju autobūves nozarē.

Ilgtspējības pasākumi, ko veic FIA-ETCR:

• Tiek izmantotas ,,GoodYear’’ riepas, kas piemērotas visiem laika apstākļiem, tāpēc tiek saražots, transportēts un utilizēts mazāks skaits riepu.
• Sacīkšu automobiļu uzlādes procesā tiek izmantota tikai dekarbonizēta elektroenerģija.
• Kontrolē sevis radīto izmešu daudzumu, tiecoties uz nulle emisiju līmeni.
• Pilda ANO noteiktos deviņus ilgtspējas plānus.
• ,,Zemes diena’’ sadarbības partneris.
• Mežu izveide, iestādot vairākus milijonus koku vairākās pasaules valstīs.

FI-ETCR ir spilgts piemērs tam, kā mūsdienās ir aizraujoši rīkot sporta sacīkstes. Tās saglabā kopējo autosacīkšu būtību, neskatoties uz ieviestajām inovācijām, kas atbilst mūsdienu pasaules vajadzībām.

939 skatījumi




Video

Doma laukumā varēs vērot Pasaules čempionāta hokejā spēļu tiešraides

08/05/2024

Lai Rīgas iedzīvotāji un pilsētas viesi varētu sekot līdzi Pasaules čempionātam hokejā un Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlēm, Doma laukumā no 10. maija notiks čempionāta tiešraižu...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā notikusi zemestrīce

30/04/2024

Saņemtas ziņas par iespējamu zemestrīci Liepājas un Durbes apkārtnē. “Esmu saņēmis ziņojumus no Liepājas un Durbes puses, ka ap plkst. 11 bijis kaut kas līdzīgs nelielai zemestrīcei,”...

Lasīt tālāk
Video

Pērn Pasaules hokeja čempionātā izcīnīto bronzas medaļu dāvinās Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam

19/04/2024

19. aprīlī plkst. 12.00 Brīvības bulvārī 32 (Rīgā), Konferenču zālē notiks Latvijas Hokeja federācijas dāvinājuma – pagājušajā gadā Latvijas hokeja izlases pasaules čempionātā...

Lasīt tālāk
Video

Futbola federācijai nav skaidra plāna, kā finansēt stadionu Lucavsalā

15/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Latvijas Futbola federācija jau vairāk nekā 10 gadus meklē atbildi uz jautājumu, kur varētu atrasties nacionālais stadions. Līdz šim visi iesāktie projekti izgāzušies, jo vienmēr sastapušies...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas valsts komandu sporta spēļu izlasēm liegts spēlēt ar Krievijas un Baltkrievijas komandām

01/02/2024

Latvijas valsts komandu sporta spēļu izlasēm liegts spēlēt pret Krievijas un Baltkrievijas izlasēm, noteic Saeimā ceturtdien, 1.februārī, pieņemtie grozījumi Sporta likumā. Aizliegums būs...

Lasīt tālāk
Video

Lembergs: Lēmumos par dalību olimpiskajās spēlēs ir daudz politikānisma

23/01/2024

Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK) vēl nav izlēmusi, vai pašmāju sportisti 2024. gada vasarā startēs Parīzes olimpiskajās spēlēs, ja dalībnieku vidū būs agresorvalstu Krievijas un Baltkrievijas...

Lasīt tālāk
Video

Iesaistītie jau runā par trašu pielāgošanu, bet FM un IZM nespēj pateikt, vai Latvija var atļauties rīkot olimpisko spēļu sacensības

21/11/2023 | Autors: Nekā personīga, TV3

Dainis Dukurs ir skeptisks par Latvijas iesaisti olimpisko spēļu rīkošanā. Zviedrija par Siguldas trases īri olimpisko spēļu laikā varētu maksāt 5 – 7 miljonus. Pārbūve izmaksās vismaz...

Lasīt tālāk
Video

Treneri pārmet nepilnīgu finansējumu jauniešu sportam

13/11/2023 | Autors: Nekā personīga, TV3

Strīdi par naudas pārdales godīgumu un cīņa par valsts finansējuma piesaisti sporta nozarei bijuši gadu no gada. Par šaubām kā sporta saimniecībā saimniekots trauksmi cēlusi arī Valsts...

Lasīt tālāk
Video

Siliņa no IZM prasīs skaidrojumu sporta pedagogu atalgojuma jautājumā

08/11/2023 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Biedrība "Latvijas Sporta izglītības iestāžu "Direktoru padome"" aicinājusi Ministru kabinetu un Saeimu 2024. gada valsts budžetā rast finansējumu jaunatnes sporta treneru jeb profesionālās...

Lasīt tālāk
Video

VK: Fiziskās aktivitātes pašvaldībās – šaurai iedzīvotāju grupai

01/11/2023

Latvijā pašvaldībām ir lielas iespējas ietekmēt iedzīvotāju iesaisti fiziskajās aktivitātēs, tomēr to līdzšinējā rīcība nesasniedz visu vecumu un mērķgrupu iedzīvotājus. Tas secināts...

Lasīt tālāk