• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
03/03/2025, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība

young-adult-organizing-documents

Latvijas mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) arvien vairāk apzinās e‑komercijas potenciālu, taču daudzi joprojām to neizmanto. Luminor pērn veiktā aptauja* atklāj, ka ceturtdaļa jeb 25% Latvijas MVU uzskata, ka papildu zināšanas par e‑komercijas risinājumiem un efektīvas naudas plūsmas pārvaldību būtiski veicinātu viņu biznesa izaugsmi.

Lai gan e‑komercija arvien ir nozīmīga, dati liecina, ka lielākajai daļai MVU pārdošanas apjomi internetā joprojām ir salīdzinoši nelieli. 26% MVU, kas pagājušajā gadā saņēma ienākumus no e‑komercijas, tie veidoja līdz 15% no visas peļņas. Savukārt 11% MVU no pārdošanas internetā saņēma 16% līdz 30% no savas gada peļņas.

Tajā pašā laikā ceturtdaļa Latvijas MVU apgalvoja, ka papildu zināšanas par e‑komercijas risinājumiem un efektīvas naudas plūsmas pārvaldību veicinātu viņu izaugsmi.

“Mēs redzam, ka Latvijas MVU apzinās e‑komercijas potenciālu, bet, iespējams, vēl nav spēruši izšķirošos soļus, lai to pilnībā izmantotu. Uzlabojot savas zināšanas par e‑komercijas risinājumiem un ieviešot tos praksē, paveras ne tikai jaunas klientu auditorijas, bet arī ir pieejami ātri un ērti maksājumi. Katram uzņēmumam ir individuāli jāizvērtē, vai nepieciešams savu darbību sākt tiešsaistē. Statistikas dati liecina, ka iepirkšanās tiešsaistē vēl aizvien ir aktuāla lielai daļai klientu un iepirkšanās paradumi ir nostiprinājušies. Līdz ar to daudziem uzņēmumiem tas varētu būt arī kā katalizators “nākamā līmeņa” sasniegšanai,” saka Mareks Gurauskas, Luminor bankas Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītājs.

Arī Igaunijā un Lietuvā, attiecīgi 22% un 19% mazo un vidējo uzņēmumu, kas pagājušajā gadā saņēma ienākumus no e‑komercijas, tie veidoja līdz 15% no visas peļņas. Savukārt 30% Igaunijas un 21% Lietuvas MVU norādīja, ka papildu zināšanas par e‑komercijas risinājumiem un efektīvas naudas plūsmas pārvaldību veicinātu viņu izaugsmi.

Tikmēr Latvijas statistikas dati liecina, ka 2024. gadā apmēram 72% sieviešu un 69% vīriešu vismaz reizi iepirkās internetā. Populārāko pirkumu sarakstā noturīgi ir apģērbu un apavu vai aksesuāru kategorija (58%), tai seko elektropreces un sadzīves tehnika (26%), kā arī medikamenti (24%)1.

909 skatījumi




Video

Pilnībā “atslēgties” no darbiem vai daļēji būt pieejamam – par ko liecina mūsu atvaļinājuma paradumi?

01/07/2025 | Autors: “Figure Baltic Advisory” konsultante Kristina Udras

[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Vasara ir atvaļinājumu...

Lasīt tālāk
Video

Mazumtirdzniecībā maijā aug pieprasījums pēc IT iekārtām un elektroprecēm

27/06/2025

2025. gada maijā, salīdzinot ar 2024. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati...

Lasīt tālāk
Video

Lux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti

27/06/2025

Baltijas reģionā lielākais autobusu pārvadājumu uzņēmums Lux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti, jo pretēji Satiksmes ministrijas (SM) vēlmei atrisināt ieilgušo problēmu...

Lasīt tālāk
Video

LDDK: sabiedrība neizjūt valdības centienus mazināt birokrātiju

26/06/2025

83% iedzīvotāju bieži novēro birokrātijas negatīvās izpausmes un uzskata, ka pēdējā gada laikā situācija ar birokrātiju valsts un pašvaldību iestādēs nav mainījusies (53%) vai ir...

Lasīt tālāk
Video

Vienkāršoti noteikumi inovāciju un izaugsmes atbalstam uzņēmumiem

25/06/2025

[caption id="attachment_35992" align="alignnone" width="300"] Business men shaking hands after an agreement during a meeting[/caption] Ministru kabinets šodien apstiprināja Ekonomikas ministrijas...

Lasīt tālāk
Video

Izstrādās noteikumus pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam

20/06/2025

Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...

Lasīt tālāk
Video

Aptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam

19/06/2025

Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera...

Lasīt tālāk
Video

“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus

18/06/2025

“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...

Lasīt tālāk
Video

Pārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija

17/06/2025

Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...

Lasīt tālāk
Video

Plauktos būs vairāk Latvijas preču

17/06/2025

LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...

Lasīt tālāk