“Delna” par 300 000 eiro uzraudzīs Skanstes tramvaja līnijas izbūvi
Sabiedrība par atklātību “Delna” uzraudzīs Rīgā plānotās Skanstes tramvaja līnijas izbūvi. Projekta uzraudzībai “Delna” saņems Eiropas Savienības (ES) finansējumu aptuveni 300 000 eiro, intervijā Latvijas Radio atzina “Delnas” vadītājs Jānis Volberts.
Atbilstoši 2016.gada 1.janvārī uzsāktajam Eiropas Komisijas atbalstītajam projektam “Integritātes Pakts – pilsoniskās kontroles mehānisms ES fondu uzraudzībai”, Delna uzraudzīs Rīgas satiksmes projekta iepirkumu procedūru un projekta īstenošanu kopumā. Integritātes pakts ir starptautiskās pretkorupcijas organizācijas Transparency International radīts instruments, nolūkā novērst korupciju publisko līgumu slēgšanā, ko finansē vai līdzfinansē ar Eiropas Savienības atbalstu.
“Būsim klāt visā projektu ieviešanas laikā – gan pie iepirkumu dokumentu izstrādes, gan dažādās sanāksmēs, gan būvlaukumā,” teica Volberts, norādot, ka iedzīvotāji varēs ziņot, ja redzēs kādas neatbilstības projekta ieviešanā.
Volberts gan atklāj, ka līgums neparedz “Delnai” neierobežotas pilnvaras jebkurā projekta stadijā. “Tas attiecas tikai uz projekta finansējuma izlietojuma uzraudzību,” sacīja Volberts.
Par projekta uzraudzību “Delna” saņems aptuveni 300 000 eiro.
Par šo naudu arī tiks algoti būvniecības eksperti, kam būs jāpārliecinās, vai Skanstes ielas tramvaja līnijas izbūves darbi tiek veikti kvalitatīvi un ir atbilstoši ES nosacījumiem.
“Lai pārliecinātos ka tie darbi, kas tiek veikti, ir tiešām nepieciešami, tie nodrošinās kvalitāti un tie maksās tik, cik tiem ir jāmaksā,” sacīja Volberts.
Jau ziņots, ka projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.
Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaju ekspluatāciju, paredzēts veikt esošās 5. un 9.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem aptuveni 3 km garumā posmā no Pētersalas ielas līdz Centrāltirgus lokam posmos, kur vēl nav izbūvēta zemās grīdas tramvajam pielāgota infrastruktūra. Projektā paredzēts arī iegādāties 12 zemās grīdas tramvajus, lai nodrošinātu tramvaju kustību ar 10 minūšu intervālu.
Paredzēts, ka būvniecības darbi sāksies 2018.gadā. Sākot būvniecības darbus plānotajā termiņā, projektu plānots pabeigt 2022.gadā. Kopējais finansējums plānots 97,4 miljoni eiro, no kuriem 70 miljoni eiro – Kohēzijas fonda finansējums, bet 27,4 miljoni eiro – “Rīgas satiksmes” finansējums.
Jaunas tramvaja līnijas būvniecība Skanstes apkaimē paredzēta Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam un Rīgas attīstības programmā 2014.-2020.gadam.
Foto: Rīgas satiksme
Vēl par tēmu:
Saeima neatbalsta alkohola iegādes vecuma celšanu, bet atbalsta ierobežot laiku, kurā varēs to iegādāties
Saeima otrajā lasījumā atbalstījusi stingrākus ierobežojumus alkoholisko dzērienu tirdzniecībā, vienlaikus noraidot iepriekš Saeimas komisijā atbalstīto liegumu liegt pirkt alkoholu līdz...
Lasīt tālāk7 000 skolēnu jau pieteikušies vasaras darbam
2. maijā tika uzsākta skolēnu elektronisko reģistrāciju dalībai skolēnu vasaras darbam. Iniciatīvu centralizēti organizē Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un līdz 3.maija rītam vasaras...
Lasīt tālākSaeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālākŽurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā
Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...
Lasīt tālāk“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav
Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...
Lasīt tālākEM virza likumprojektu, lai Atkrastes vēja parka projektam ELWIND noteiktu nacionālo interešu objekta statusu
Pirms pusotra gada valdība apstiprināja Latvijas – Igaunijas Atkrastes vēja parka ELWIND tālāku virzību. Projekta aizstāvji uzsver, kas runa nav tikai par gigantisku zaļās enerģijas ražotāju,...
Lasīt tālākEiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālāk