• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
27/10/2020, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība
Autors: Publicitātes materiāls

Pirms uzņēmējdarbības uzsākšanas ļoti svarīgi ir ne tikai izvēlēties tādu darbības veidu izvēle, kas uzņēmējam ir piemērotākā, bet arī prasme pastāvīgi pētīt tirgu un pielāgot sava uzņēmuma produkciju tirgus pieprasījumam. Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) vadītājs Alberts Jodis uzsver – pirms uzsākt uzņēmējdarbību ļoti noderīgi ir veikt tirgus izpēti vēlamajā nozarē.

“Šodien, kad tirgus ir piesātināts ar dažādiem produktiem, ir ļoti svarīgi iegūt zināšanas par potenciālo tirgu un tā riskiem. Pārzinot tirgus situāciju, tai skaitā konkurentu piedāvājumu, iespējams pieņemt uzņēmuma attīstībai svarīgus lēmumus,” norāda A. Jodis.

Arī tad, kad uzņēmums uzsācis stabilu darbību, ir nepieciešams sekot līdzi tirgus izmaiņām, tai skaitā pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņām, cenu svārstībām, patērētāju vajadzībām konkurentu darbībai.

“Tirgus situācijas pārzināšana palīdzēs uzlabot uzņēmuma preču kvalitāti, ieviest jaunus pakalpojumus un sameklēt jaunus realizācijas tirgus,” skaidro SDTIC vadītājs.

SDTIC ir pieredze vairākos pētījumu veidos, tai skaitā uzņēmuma izvērtēšanā, zīmolu novērtēšanā, darbinieku apmierinātības pētījumos, klientu apmierinātības pētījumos, patērētāju analīzē u.c.

1) Biznesa stratēģijas izvērtēšana

Jebkuras organizācijas mērķis ir darboties veiksmīgi – īstenot uzstādītos mērķus un atbilstoši vajadzībām izvirzīt jaunus. Piedāvājam izvērtēt organizācijas priekšrocības, vājības, iespējas izaugsmei un apdraudējumu esošajai darbībai, lai saprastu, kā rīkoties nākotnē.

2) Zīmolu novērtēšana

Zīmols ir organizācijas seja. Tas ietver organizācijas atpazīstamību un priekšstatu par komunikāciju. Attieksme pret zīmolu un asociācijas rada attieksmi pret organizāciju. Novērtējot zīmolu, ir iespējams uzzināt: vai patērētāji to atpazīst; ar ko tas tiek asociēts; ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem; kādas emocijas rada zīmola pieminēšana; cik tas ir efektīvs – vai veicina preču / pakalpojuma pārdošanu; kā un kur zīmols komunicē ar patērētāju.

3) Klientu apmierinātības pētījumi

Veicot klientu apmierinātību, ir iespējams: uzlabot peļņas rādītājus; noskaidrot cenas atbilstību klientu iespējām; noskaidrot neīstenotās klientu vajadzības; izvērtēt apmierinātību ar preces dizainu; izvērtēt pieejamību precei un rast atbildes uz citiem svarīgiem jautājumiem.

4) Mārketinga stratēģijas izvērtēšana

Mārketinga pētījumi ir nepieciešami jebkuram uzņēmumam – gan tiem, kas tirgū ienākuši pavisam nesen, gan tiem, kas savā nozarē jau darbojas ilgstoši. Ar pētījumu palīdzību jūs iegūsiet vitāli svarīgu informāciju, kas būs ļoti nozīmīga jūsu uzņēmuma tālākās mārketinga stratēģijas izstrādē.

5) Konkurentu izpēte un monitorings

Sistemātiska tirgus un konkurentu novērošana ir iespēja uzņēmumam apkopot un analizēt informāciju par atsevišķām nozarēm, tirgiem, klientiem un konkurentiem no vairākiem avotiem, lai veidotu visaptverošu informācijas bāzi, uz kuras pamata var pieņemt sava uzņēmuma attīstībai svarīgus lēmumus.

Plašāka informācija par SDTIC pakalpojumiem un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/tirgusizpete vai rakstot uz [email protected]

980 skatījumi




Video

Spēcīga kaimiņu kopiena – daudzdzīvokļu ēku drošības balsts lielās krīzēs

20/08/2025

Ikvienam cilvēkam ir vajadzīgas mājas – visdrošākā vieta pasaulē, kur justies labi. Diemžēl ziņu virsraksti nemitīgi atgādina, cik daudz dažādu nelaimju var piemeklēt civilo infrastruktūru:...

Lasīt tālāk
Video

Plāno apturēt sīkpaku un paku sūtījumu plūsmu uz ASV

20/08/2025

No 2025. gada 23. augusta VAS “Latvijas Pasts” uz nenoteiktu laiku ir spiests pārtraukt pieņemt sūtījumus, kas satur priekšmetus, jeb sīkpakas un pakas piegādei uz Amerikas Savienotajām...

Lasīt tālāk
Video

LM skaidro plānotās izmaiņas Darba likumā attiecībā uz darba laiku

20/08/2025

[caption id="attachment_35999" align="alignnone" width="300"] Business people in a meeting at the office[/caption] Valdība 19. augustā atbalstīja grozījumus Darba likumā, kurā tostarp ietvertas...

Lasīt tālāk
Video

Būtiski audzis atsavināto degradēto būvju skaits

19/08/2025

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) 2025. gada pirmajā pusgadā atsavinājusi 26 vidi degradētas būves 14 adresēs. To vietā nākušas 11 būves sešās adresēs. Salīdzinot ar 2024....

Lasīt tālāk
Video

Likvidēs AS “Ventas osta”

19/08/2025

Otrdien, 19. augustā, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu izbeigt līdzdalību akciju sabiedrībā “Ventas osta”, to likvidējot. AS “Ventspils osta”...

Lasīt tālāk
Video

Valdība atbalsta grozījumus Darba likumā

19/08/2025

Neskatoties uz sociālo partneru – Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Latvijas Darba devēju konfederācijas – atšķirīgajiem viedokļiem vairākos jautājumos, kā arī to iespējamiem...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas valdība pieņem lēmumu par līdzieguldījumu “airBaltic

19/08/2025

Šodien, 19. augustā, valdība izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu un atbalstīja 14 miljonu eiro līdzieguldījumu nacionālajā lidsabiedrībā “airBaltic,...

Lasīt tālāk
Video

2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums

15/08/2025

Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...

Lasīt tālāk
Video

LIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences

15/08/2025

Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...

Lasīt tālāk
Video

Rīgas svētkos par sabiedrisko transportu un autostāvvietām nav jāmaksā; būs sabiedriskā transporta papildreisi

13/08/2025

Pilsētas iedzīvotāji un viesi 16. un 17. augustā autobusos, trolejbusos un tramvajos varēs braukt bez maksas, kā arī tiks nodrošināti vairāku transportu papildu reisi. Arī par spēkrata...

Lasīt tālāk