Autonegadījuma zaudējumus varēs pieteikt pie sava apdrošinātāja
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas ievieš tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu.
Ja starp negadījumā iesaistīto pušu transportlīdzekļu apdrošinātājiem būs noslēgts savstarpējs līgums, negadījumā cietusī persona radušos zaudējumus varēs pieteikt arī pie sava apdrošinātāja. Tādējādi, ja abi apdrošinātāji būs pievienojušies tiešajai zaudējumu regulēšanas sistēmai, negadījumā cietušajam vairs nebūs jāvēršas pie negadījumu izraisījušās personas apdrošinātāja.
„Šāda kārtība veicinās ātrāku apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un atrisinās arī situāciju, ja vietā, kur dzīvo cietušais, neatrodas otras negadījumā iesaistītās personas apdrošināšanas iestāde,” uzsver par likumprojekta virzību atbildīgās Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs Jānis Reirs.
Aprēķinot un izmaksājot apdrošināšanas atlīdzību, saglabāsies līdzšinējā kārtība, un galīgais maksātājs būs zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa apdrošinātājs.
Attiecībā uz trešajām personām, piemēram, satiksmes negadījumā cietušiem gājējiem, spēkā būs esošās likuma normas, un šīs personas tiks informētas, kur jāvēršas, lai iesniegtu pieteikumu par apdrošināšanas atlīdzību. Tādējādi cietušajam jau uzreiz būs zināms, kam pieteikt zaudējumus un kas administrēs atlīdzību lietu.
Noteikts, ka pret satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju apdrošinātājs varēs iesniegt regresa prasību, ja transportlīdzeklis laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un tas ir bijis par cēloni negadījumam.
Likumā veiktas arī citas izmaiņas, tostarp noteikts, ka obligāti apdrošināmi ir mopēdi, kā arī izslēgta prasība par elektroniskā paraksta un laika zīmoga nepieciešamību, apliecinot noslēgto obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas līgumu. Tāpat likums papildināts ar nosacījumiem, kādos netiek atlīdzināti zaudējumi.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākNoteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi
Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...
Lasīt tālāk