Augulis: Par finansējumu autoceļu sakārtošanai jātiek skaidrībā līdz 2019.gadam

Par finansējumu Latvijas autoceļu sakārtošanai ir jātiek skaidrībā līdz 2019.gadam, kad beigsies Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums, LTV “Rīta panorāmai” pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Ministrs brīdināja, ka ja valdība līdz 2019.gadam valdība neizšķirsies par ceļa fonda atjaunošanu, tiek vērtēta iespēja arī naudu aizņemties uz pieciem gadiem.
Vienlaikus ministrs norādīja, ka skaidrība par autoceļu atjaunošanas un uzturēšanas finansējumu nepieciešama pēc iespējas ātrāk, lai plānotu darbus ilgtermiņā, nevis tikai budžeta ietvaros saņemt uz “uz nākamo gadu nepārejošo naudu”. Kā paskaidroja Augulis, neiztērēto naudu nevar tērēt nākamajos gados, bet gan jāatskaita atpakaļ.
Ministrs gan atzina, ka budžetā visām vajadzībām naudas nepietiek, tomēr viņš ir apņēmības pilns pārliecināt kolēģus, ka ieguldījumi ceļos atmaksāsies un ļaus valstij nākotnē pelnīt vairāk.
“Kritiskais moments ir 2019.gads, kad beidzas ES finansējums, ja negribam pazaudēt darbiniekus, uzņēmējus, jāatrod risinājums autoceļu finansēšanai,” sacīja ministrs.
Jau vēstīts, ka pēc satiksmes ministra Ulda Auguļa iniciatīvas izveidotā ekspertu grupa ir sniegusi savu redzējumu par ilgtspējīgu un prognozējamu autoceļu sakārtošanas modeli, par kuru ministrs informēs arī valdību. Eksperti ir noteikuši sešus iespējamos virzienus efektīvākā ceļu tīkla finansēšanas mehānisma ieviešanai.
Izvērtējot esošo situāciju un nākotnes perspektīvas, eksperti akcentē nepieciešamību veikt valsts, pašvaldību un komersantu ceļu tīkla kopēju izvērtējumu, lai rastu skaidru redzējumu par valstī esošo ceļu kopumu un to reālo stāvokli. Līdz šim šāda ceļu tīkla inventarizācija nav veikta un Augulis ekspertu priekšlikumu novērtēja kā būtisku un īstenojamu jau 2017.gadā, lai objektīvi un atbilstoši reālajai situācijai plānotu ceļu remontdarbu finansēšanu.
Tāpat eksperti vienoti uzsvēra nepieciešamību atjaunot ceļu fondu kā speciālu budžetu, tādējādi veicinot efektīvu ceļu uzturēšanai un būvniecībai pieejamā finansējuma apguvi. Vienlaikus kā priekšlikums tika minēta aizņēmuma ņemšana ceļu pārbūvei un atjaunošanai, lai samazinātu ceļu sakārtošanai nepieciešamā budžeta deficītu.
Nozares eksperti kā vienu no būtiskiem priekšlikumiem prezentēja ceļu lietotāju maksājumiem piesaistīta finansējuma modeli, kā arī nepieciešamību pārskatīt transportlīdzekļu jomā noteiktās nodevas un nodokļus.
Foto:Angelo_Giordano/https://pixabay.com/en/users/Angelo_Giordano-753934//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Vēl par tēmu:
No OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR
Laika posmā no 2020. gada līdz 2024. gadam apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 10,65 miljonus EUR no OCTA līdzekļiem. Šajā gadā...
Lasīt tālākOskars Irbītis: “Es vienkārši viņu neredzēju” jeb kāpēc Latvijā tumsa joprojām ir nāvējoša
Katru rudeni Latvijā atkārtojas vienāda aina satiksmes drošībā – dienas kļūst īsākas, redzamība pasliktinās, līst lietus, ir migla un dūmaka, ceļi kļūst slideni, un pieaug negadījumu...
Lasīt tālākAtsavināšanas lieguma periodu turpmāk piemēros arī automašīnām līdz 10 gadu vecumam
Turpmāk pārdošanas jeb atsavināšanas lieguma periods ārvalstīs iegādātām automašīnām būs spēkā arī transportlīdzekļiem līdz desmit gadu vecumam. To paredz ceturtdien, 6. novembrī,...
Lasīt tālākNumura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts no uzskaites
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumi iedzīvotājiem būs vēl ērtāki – valsts reģistrācijas numura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts...
Lasīt tālākNo 15. oktobra maksimālais atļautais braukšanas ātrums – 90 km/h
No trešdienas, 15. oktobra, valsts autoceļu tīklā maksimālais braukšanas ātrums tiks pielāgots mainīgajiem un ziemas laikapstākļiem un būs līdz 90 kilometriem stundā. Izņēmums būs...
Lasīt tālākSaeimas Budžeta komisija: uz laiku noņemot transportlīdzekli no uzskaites, numura zīmes vairs nebūs jānodod
Lai pakalpojumus padarītu iedzīvotājiem ērtākus, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 8. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas...
Lasīt tālāk“Bolt Drive” ievieš iespēju zvanīt klientu atbalstam un optimizē darbības zonas
2025.gada 29. septembris, Rīga – “Bolt Drive” turpina uzlabot klientu pieredzi – platformā tagad iespējams aktīva brauciena laikā un 30 minūtes pēc tā beigām sazināties ar klientu...
Lasīt tālākPie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums
Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC). Gājēju...
Lasīt tālākNo 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski
Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, no 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski....
Lasīt tālākVīrieši lieto alkoholu pie stūres divreiz biežāk
Tuvojoties Jāņiem, aktualizējas arī jautājums par to, ka braukšana pie stūres nav savienojama ar alkohola lietošanu – salīdzinot ar pērno gadu, nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits,...
Lasīt tālāk