• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
07/04/2021, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība

Latvijas Reģionālo mediju asociācija atklātā vēstulē pieprasa visiem valsts iedzīvotājiem, bet jo īpaši reģionos dzīvojošajiem un strādājošajiem svarīgās valsts informatīvās kampaņas realizēt tieši ar reģionālo un vietējo mediju starpniecību.

“Laikā, kad īpaši aktuāla ir uzticamas informācijas, uzticamu informācijas avotu pieejamība iespējami plašākam iedzīvotāju lokam, nenovērtējama ir reģionālo mediju loma. Veidojot medija unikālo saturu, to darbinieki – korespondenti, žurnālisti, redaktori – vienlaikus arī informē savu auditoriju par svarīgākajiem valsts un pasaules notikumiem, analizē tos, skaidro, pieaicinot noteiktas nozares speciālistus, uzticamus ekspertus. Arī Covid-19 pandēmijas radītais plašo jautājumu un problēmu loks šai ziņā nav izņēmums. Tādējādi ar pārliecību var teikt, ka Latvijas reģionālie mediji novados pilda gan varas līdzsvarotāja, gan sabiedriskā medija funkcijas. Turklāt vairums reģionālo mediju darbojas dažādās platformās, kur viena no tām – drukātie preses izdevumi – aizsniedz to auditorijas daļu, kam nav digitālo prasmju un nav arī iespēju tās izmantot (pēc EK ziņojuma par 2020. gadu, Latvijā ir 52% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 70 gadiem, kam nav digitālo pamatprasmju),” pausts vēstulē.

“Tajā pašā laikā pagaidām neviena no valsts apmaksātajām un iedzīvotājiem ļoti svarīgajām informatīvajām kampaņām – piemēram, ne par Altum jaunajām programmām, ne krasām sabiedriskā transporta kustības saraksta un arī maršrutu maiņām, kas saistītas ar «Rail Baltica» izbūvi, ne arī par Covid-19 jautājumiem, tajā skaitā par vakcināciju un daudziem citiem svarīgiem jautājumiem – netiek realizēta tieši ar reģionālo mediju starpniecību. Pareizāk sakot, reģionālajiem medijiem tiek piedāvāts šo informāciju apkopot un izplatīt bez maksas, tajā pašā laikā šīm kampaņām atvēlēto naudu izmaksājot sabiedrisko attiecību kompānijām un speciālistiem, reklāmu aģentūrām vai pat, kā gadījumā ar Vakcinācijas biroju, plānojot izdot īpašu Vakcinācijas avīzi. Lai arī, jāuzsver, ka tās plānotā tirāža (~100 000 eksemplāru), sasniedz pat piecas līdz septiņas reizes mazāku auditoriju nekā reģionālo mediju kopējā sasniegtā auditorija. Salīdzinājumam: šai vienai avīzei plānots atvēlēt 300 000 eiro, tajā pašā laikā valsts atbalsts visu reģionālo preses izdevumu satura atbalstam laikā no 2021. gada maija līdz 2022. gada 28. februārim ir 253 800 eiro, kur, piedaloties projektu konkursā, katrs medijs var iegūt ne vairāk kā 18 000 eiro. Jāuzsver, ka šī ir summa, kas nesedz pat viena pilnapjoma daudzplatformu reģionālā medija mēneša izmaksas,” norāda Latvijas Reģionālo mediju asociācija.

“Jā, reģionālo un citu mediju atbalstam – sabiedriski nozīmīga satura veidošanai – ar Mediju atbalsta fonda starpniecību tiek atvēlēta valsts budžeta nauda. Gan jāatgādina, ka fonds tika dibināts tāpēc, ka Latvijas neatkarīgie reģionālie mediji ilgstoši bijuši spiesti darboties nevienlīdzīgos un publisko līdzekļu netaisnīgi ietekmētos tirgus apstākļos, kur mediju tirgu kropļoja un turpina kropļot dažādu veidu mediju izstrādājumi, tai skaitā pašvaldību izdotas ”avīzītes”, portāli un pat televīzijas,” pauž Latvijas Reģionālo mediju asociācija.

Latvijas Reģionālo mediju asociācija pieprasa visiem valsts iedzīvotājiem, bet jo īpaši reģionos dzīvojošajiem un strādājošajiem svarīgās valsts informatīvās kampaņas realizēt tieši ar reģionālo un vietējo mediju starpniecību, atvēlot tam paredzētos ministriju, valsts iestāžu, valsts kapitālsabiedrību un citu valsts institūciju reklāmai un sabiedriskajām attiecībām, informatīvajām kampaņām atvēlētos līdzekļus.

937 skatījumi




Video

Mazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas

23/04/2024

Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...

Lasīt tālāk
Video

Prokuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas

22/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...

Lasīt tālāk
Video

Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts

18/04/2024

Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli

16/04/2024

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Ieviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā

16/04/2024

Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...

Lasīt tālāk
Video

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību

12/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...

Lasīt tālāk
Video

Izaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...

Lasīt tālāk
Video

BORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...

Lasīt tālāk
Video

Segs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem

11/04/2024

Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...

Lasīt tālāk
Video

Alkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00

10/04/2024

Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...

Lasīt tālāk