Aptauja: 50% savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ
Kā liecina aptauja, tad 50% respondentu savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ.
Šī gada septembrī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veica respondentu aptauju par iedzīvotāju paradumiem un stereotipiem iegādājoties obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu (OCTA). Aptaujas mērķis bija detalizētāk iepazīt iedzīvotāju informētību, sadarbību ar apdrošinātāju, kā arī izprast, kas ir galvenie iemesli, kāpēc savlaicīgi netiek iegādāta OCTA polise.
Aptaujas rezultāti liecina, ka vairāk nekā vienu reizi OCTA iegādi kavējuši 13% respondentu. Vienu reizi OCTA iegādi pēc iepriekšējā OCTA termiņa beigām kavējuši 23% respondentu, savukārt 64% respondentu apgalvo, ka ne reizi dzīvē nav kavējuši OCTA iegādi.
Kā visbiežākie iemesli kāpēc būtu jāiegādājas OCTA 50% respondentu min sirdsmieru, 17% bailes no ceļu policijas, savukārt 32% to dara pienākuma dēļ, jo OCTA iegāde ir obligāta.
„Paradoksāli, ka vēl joprojām daļā sabiedrības dominē stereotips, ka katra nobrauktā diena bez OCTA ir ietaupījums ģimenes budžetā. Cilvēki neapzinās, ka šādai rīcībai var sekot lieli zaudējumi. Primāri, ja policija vai foto radars fiksēs, ka brauciet bez OCTA, transportlīdzekļa īpašnieks samaksās sodu no 60 – 80 latiem. Bez minētā vēl svarīgāk ir apzināties, ka iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), zaudējumi, kurus vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam būs jāsedz, var būt mērāmi desmitos tūkstošu latu. Visbeidzot, ja transportlīdzeklis netiks regulāri apdrošināts (vismaz 275 dienas gadā), tad ne tikai nav iespējams paaugstināt Bonus Malus klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies, tādējādi nākošajā reizē transportlīdzekļa īpašnieks par OCTA iegādi maksās dārgāk”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Kā biežākos iemeslus, kāpēc transportlīdzekļa īpašnieki savlaicīgi neiegādājas OCTA, aptaujas dalībnieki min aizmāršību (50%), līdzekļu trūkumu (45%) un principu neiegādāties visu, ko valsts definē kā obligātu (5%).
„Mūsdienās cilvēks saņem lielu informācijas daudzumu, arī straujais dzīves temps un laika trūkums, kalpo par iemesliem kāpēc dažkārt tiek aizmirsts pat par elementārām lietām: kad jāiegādājas OCTA, kad jāapmaksā komunālie rēķini un jāveic citi maksājumi. Tāpēc arī vienmēr uzsveram gada polises priekšrocības. Jo runa nav tikai par sirdsmieru, bet arī par to, ka gada līgumi ir daudzas reizes izdevīgāki no finansiālā aspekta. Ietaupījums mēnesī var sastādīt pat 10-20 latus ”, informē Juris Stengrevics.
Salīdzinājumā ar 2009. un 2010. gadiem vērojams noslēgto gada līgumu pieaugums, kā arī vidējais noslēgto līgumu ilgums. Pēc LTAB statistikas datiem vidējais viena standartlīguma ilgums kopš 2004.gada ir palielinājies par 2 mēnešiem. Ja 2004.gadā viena standartlīguma ilgums ir bijis ap 5.5 mēnešiem (167 dienas), tad 2011.gada 9 mēnešos tie jau ir 7.5 mēneši (224 dienas).
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Savākti paraksti, lai apturētu grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h
Sabiedrības iniciatīvu portālā Mana Balss trīs dienās savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par...
Lasīt tālākŠogad tomēr neslēgs sešus pasažieru retāk pieprasītos dzelzceļa pieturas punktus
Sabiedriskā transporta padome nolēmusi tomēr nākamgad vēl neslēgt sešas vilciena pieturas – Cena, Kūdra, Dārziņi, Rumbula, Kaibala un Inčupe. STP sēdes dalībnieki diskutēja arī...
Lasīt tālākNo šodienas Siguldas šosejas posmā atļauto braukšanas ātrumu pielāgos laikapstākļiem
No šodienas, 11. oktobra, visā valsts ceļu tīklā, izņemot Siguldas šoseju jeb Vidzemes šosejas posmu no Rīgas līdz Siguldai, maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h. Vidzemes...
Lasīt tālākIzskatīšanai Saeimā iesniegti grozījumi bezkompromisa cīņai ar Krievijā un Baltkrievijā reģistrētiem spēkratiem
Lai liegtu turpmāku pārvietošanos Latvijas valstī ar Krievijā un Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem, Saeimas deputāts Andris Kulbergs (Apvienotais saraksts) izskatīšanai Saeimā...
Lasīt tālākLatvijā neplāno konfiscēt līdz šim iebraukušos Krievijā reģistrētos auto
Latvija neplāno konfiscēt valstī esošās Krievijā reģistrētās mašīnas. Lietuvā un Igaunijā šādu iespēju izskata, tomēr atbildīgās institūcijas Latvijā uzskata, ka spēkā esošā...
Lasīt tālākMīti viegli dzimst un lēni izzūd: kuri auto šodien ir uzticami?
Izvēloties ikdienas auto, tā uzticamībai ir liela nozīme. Kāds gan prieks no sapņu mašīnas, ja tā regulāri stāv servisā. Bet kā novērtēt uzticamību? Runājot ar autobraucējiem, nākas...
Lasīt tālākLTAB: Laiks sakārtot vēl vienu satiksmes drošības jomu, kurā atpaliekam no kaimiņiem
Šajā trešdienā Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā tiks skatīta sabiedrības iniciatīva par publisko stāvvietu izmēru palielināšanu, kas portālā Manabalss.lv savākusi vairāk...
Lasīt tālākPēc bargāku sodu ieviešanas samazinājies pieķerto dzērājšoferu skaits
Pēc bargāku sodu ieviešanas mazinās pieķerto dzērājšoferu skaits, intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" pastāstīja Valsts policijas priekšnieks Armands Ruks. Kā zināms, no 25....
Lasīt tālākUz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes
No 2. decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta SMART E263/E77 ietvaros uz valsts...
Lasīt tālākStājas spēkā bargāks sods par braukšanu dzērumā
No piektdienas, 25. novembra, stājas spēkā grozījumi Krimināllikumā – kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai...
Lasīt tālāk