Alberts Jodis: Efektīvs mārketings – atslēga uzņēmuma straujākai attīstībai
Mārketings ir viens no galvenajiem instrumentiem veiksmīgai uzņēmējdarbībai. Teorētiski to apzinās gandrīz ikviens uzņēmuma vadītājs, bet kā ir ar praksi? Uzņēmēji visbiežāk neizvērtē konkurentus, tirgus situāciju un paļaujas paši uz savu skanīgo vārdu vai lielu darba sparu un personisku ieguldījumu. Bet visa pamatatslēga ir veiksmīgs mārketings, īstie cilvēki un savlaicīgi sāktas aktivitātes, kuru rezultāti redzami ilgtermiņā.
Katrs jauns periods biznesā uzņēmējam liek domāt par to, kā rīkoties turpmāk, lai neliktu vilties ne sev, ne saviem klientiem. Saldējuma tirgotājam par to jādomā ziemā un agrā pavasarī, bet slēpju un sniega dēļu – vasarā un rudenī, taču mūsdienās nereti šie procesi noris nepārdomāti un galvenais iemesls ir “pēdējā brīža pieeja”, kas visbiežāk ir sasteigta, līdz galam nenoslīpēta un vēlāk nākas attapties – kāpēc tā nedeva vēlamos rezultātus.
“Šobrīd jau ir vasaras beigas, jādomā uz priekšu! Strādājot ikdienā ar lielu skaitu uzņēmumu, pamanāma kļūst problēma, ko pieļauj daudzi – gatavošanās mārketinga kampaņām pēdējā brīdī. Šāda pieeja visbiežāk noved pie dažādiem riskiem – kampaņas kvalitātes samazināšanās, izmaksu pieaugums un neefektīvs iznākums. Tā ir samilzusi problēma, kas liedz no reklāmas iegūt maksimumu,” stāsta viens no pazīstamākajiem mārketinga komunikācijas ekspertiem Latvijā – Alberts Jodis.
Tāpat Jodis atzīst, ka novērojis uzņēmēju tendenci skatīties konkurentu virzienā – ko nu viņi darīs un tad, tērējot milzu līdzekļus, cenšas tikt līdzi. Bet mēs taču nezinām, vai tie citi rīkojas pareizi un kāds ir to aktivitāšu mērķis.
“Alberta Uzņēmumu grupa strādā pēc citiem principiem un, jā, spriežot un vērtējot paši, nevis vērojot citu aktivitātes. Lai klienta uzņēmums sasniegtu vairāk, turklāt, būtu oriģināls un nevis tērētu milzu līdzekļus, bet gluži pretēji – saņemtu ilgtspējīgus risinājumus un ilgtermiņa rezultātus, klientiem tiek veidotas kampaņas, pirms tam veicot gan tirgus izpēti, gan citus plašākus pētījumus, lai iegūtu visaptverošus datus. Tad ir skaidrs, kā jāstrādā! Regulāri tiek saņemta klientu sniegtā informācija par pārdošanas apjoma izmaiņām, lai zinātu, ko darīt, ko ieteikt, kādus mārketinga instrumentus un kanālus izmantot. Mārketings ir radošs process, kas prasa tikpat radošu pieeju un risinājumus, neaizmirstot, ka jāiet līdzi laikam un to, ka risinājumi, kas bija efektīvi vakar, var tādi vairs nebūt rīt,” stāsta Alberts Jodis.
Ņemot vērā, ka konkurence reklāmas un mārketinga jomā ir liela, klientiem ir jāspēj atšķirt, kura būs īstā aģentūra, kas spēs palīdzēt uzņēmumam attīstīties un mērķi sasniegt ātrāk, efektīvāk un ar pirmo reizi. Mārketings ir atslēga straujākai uzņēmuma attīstībai, bet neprofesionāls mārketings un kļūdaina tā realizācijā iesaistīto cilvēku izvēle var uzņēmumu nevis attīstīt, bet graut.
“Ir pēdējais brīdis, lai celtu un celtos. Gada otrā puse ir ļoti noslogota, tāpēc ieguvēji ir tie, kas plānošanu uzsāk laicīgi un jau tagad domā noteiktu laika periodu uz priekšu, uzsākot sadarbību,” noslēdz Alberta Uzņēmumu grupas vadītājs.
Plašāk par Alberta Uzņēmumu grupu – www.alberts.lv
Vēl par tēmu:
Siliņa: Baltijas un Ziemeļvalstis ir vienotas atbalstā Ukrainai
Trešdien, 3. septembrī, Ministru prezidente Evika Siliņa piedalījās Ziemeļvalstu un Baltijas valstu (NB8) līderu sanāksmē, kas notika Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā. Sanāksmē kopā...
Lasīt tālākArmands Krauze: skolēnu ēdināšanā vairāk jāizmanto pašmāju produkcija
Valdība otrdien, 2. septembrī, apstiprinājusi Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavoto rīcības plānu skolēnu ēdināšanas sistēmas pilnveidošanai Latvijā, lai nodrošinātu skolēnus ar veselīgu...
Lasīt tālākRinkēvičs sveic Zinību dienā: lai pietiek gribas darīt un arī apstāties, kad tas vajadzīgs
Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs 1. septembrī uzrunājis skolēnus, pedagogus un vecākus. "Sirsnīgi sveicu jūs Zinību dienā! Dienā, kad atkal klāt jauns mācību gads! Šodien mums...
Lasīt tālākSeptembris iesāksies mēreni silts ar mainīgiem laika apstākļiem
Septembra sākumā laika apstākļi būs mainīgi – brīžiem starp mākoņiem izsprauksies kāds saules stars un vietām līs, naktīs veidosies migla, bet dažās dienās pastāv arī pērkona...
Lasīt tālākPreses izdevējiem piegādes izmaksas nākamajā gadā nepalielināsies
Kultūras ministrija kopā ar Satiksmes ministriju radusi risinājumus, kas paredz, ka nākamgad maksa par drukātas preses piegādi latviešu valodā preses izdevējiem nepieaugs. Vienlaikus Kultūras...
Lasīt tālākKrievijas Federācijas pensijas izmaksās līdz 10. septembrim
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) no Krievijas Federācijas (KF) Pensiju un sociālās apdrošināšanas fonda ir saņēmusi aktulizētos pensiju saņēmēju sarakstus Krievijas...
Lasīt tālākJaunajā mācību gadā mācības skolā uzsāks vairāk nekā 223 tūkstoši skolēnu
Jaunajā mācību gadā vispārējās izglītības iestādēs mācības uzsāks 223 696 skolēni, tai skaitā 19 956 pirmklasnieki un 2196 Ukrainas civiliedzīvotāju bērni, liecina Izglītības un...
Lasīt tālākAugusta izskaņā saglabāsies silts un lietains laiks
Augstāka gaisa temperatūra saglabāsies arī turpmākās dienās, taču nedēļas izskaņā nokrišņu daudzums atkal palielināsies. Piektdien saule mīsies ar mākoņiem un vietām gaidāms...
Lasīt tālākFinanšu nozare aicina lauksaimniekus ārkārtējās situācijas laikā laikus vērsties pie bankām
Ņemot vērā Ministru kabineta 2025. gada 5. augusta lēmumu līdz šī gada novembrim izsludināt ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā saistībā ar lietavu un plūdu izraisītajām sekām,...
Lasīt tālāk“Selga” paplašina sortimentu un pārsteidz ar divu jaunu garšu dubultajiem cepumiem
Latvijā iecienītākais cepumu zīmols “Selga” turpina attīstīt savu produktu portfeli un šajā sezonā iepazīstina ar gardiem jaunumiem “Selga Treat” cepumu kolekcijā – divām jaunām...
Lasīt tālāk