Alberts Jodis: Efektīvs mārketings – atslēga uzņēmuma straujākai attīstībai
Mārketings ir viens no galvenajiem instrumentiem veiksmīgai uzņēmējdarbībai. Teorētiski to apzinās gandrīz ikviens uzņēmuma vadītājs, bet kā ir ar praksi? Uzņēmēji visbiežāk neizvērtē konkurentus, tirgus situāciju un paļaujas paši uz savu skanīgo vārdu vai lielu darba sparu un personisku ieguldījumu. Bet visa pamatatslēga ir veiksmīgs mārketings, īstie cilvēki un savlaicīgi sāktas aktivitātes, kuru rezultāti redzami ilgtermiņā.
Katrs jauns periods biznesā uzņēmējam liek domāt par to, kā rīkoties turpmāk, lai neliktu vilties ne sev, ne saviem klientiem. Saldējuma tirgotājam par to jādomā ziemā un agrā pavasarī, bet slēpju un sniega dēļu – vasarā un rudenī, taču mūsdienās nereti šie procesi noris nepārdomāti un galvenais iemesls ir “pēdējā brīža pieeja”, kas visbiežāk ir sasteigta, līdz galam nenoslīpēta un vēlāk nākas attapties – kāpēc tā nedeva vēlamos rezultātus.
“Šobrīd jau ir vasaras beigas, jādomā uz priekšu! Strādājot ikdienā ar lielu skaitu uzņēmumu, pamanāma kļūst problēma, ko pieļauj daudzi – gatavošanās mārketinga kampaņām pēdējā brīdī. Šāda pieeja visbiežāk noved pie dažādiem riskiem – kampaņas kvalitātes samazināšanās, izmaksu pieaugums un neefektīvs iznākums. Tā ir samilzusi problēma, kas liedz no reklāmas iegūt maksimumu,” stāsta viens no pazīstamākajiem mārketinga komunikācijas ekspertiem Latvijā – Alberts Jodis.
Tāpat Jodis atzīst, ka novērojis uzņēmēju tendenci skatīties konkurentu virzienā – ko nu viņi darīs un tad, tērējot milzu līdzekļus, cenšas tikt līdzi. Bet mēs taču nezinām, vai tie citi rīkojas pareizi un kāds ir to aktivitāšu mērķis.
“Alberta Uzņēmumu grupa strādā pēc citiem principiem un, jā, spriežot un vērtējot paši, nevis vērojot citu aktivitātes. Lai klienta uzņēmums sasniegtu vairāk, turklāt, būtu oriģināls un nevis tērētu milzu līdzekļus, bet gluži pretēji – saņemtu ilgtspējīgus risinājumus un ilgtermiņa rezultātus, klientiem tiek veidotas kampaņas, pirms tam veicot gan tirgus izpēti, gan citus plašākus pētījumus, lai iegūtu visaptverošus datus. Tad ir skaidrs, kā jāstrādā! Regulāri tiek saņemta klientu sniegtā informācija par pārdošanas apjoma izmaiņām, lai zinātu, ko darīt, ko ieteikt, kādus mārketinga instrumentus un kanālus izmantot. Mārketings ir radošs process, kas prasa tikpat radošu pieeju un risinājumus, neaizmirstot, ka jāiet līdzi laikam un to, ka risinājumi, kas bija efektīvi vakar, var tādi vairs nebūt rīt,” stāsta Alberts Jodis.
Ņemot vērā, ka konkurence reklāmas un mārketinga jomā ir liela, klientiem ir jāspēj atšķirt, kura būs īstā aģentūra, kas spēs palīdzēt uzņēmumam attīstīties un mērķi sasniegt ātrāk, efektīvāk un ar pirmo reizi. Mārketings ir atslēga straujākai uzņēmuma attīstībai, bet neprofesionāls mārketings un kļūdaina tā realizācijā iesaistīto cilvēku izvēle var uzņēmumu nevis attīstīt, bet graut.
“Ir pēdējais brīdis, lai celtu un celtos. Gada otrā puse ir ļoti noslogota, tāpēc ieguvēji ir tie, kas plānošanu uzsāk laicīgi un jau tagad domā noteiktu laika periodu uz priekšu, uzsākot sadarbību,” noslēdz Alberta Uzņēmumu grupas vadītājs.
Plašāk par Alberta Uzņēmumu grupu – www.alberts.lv
Vēl par tēmu:
“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālākPārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNedēļa iesāksies ar vasarīgu laiku, bet tās turpinājums būs lietains un vējains
Jaunā nedēļa iesāksies anticiklona ietekmē - daudzviet spīdēs saule un lielākajā valsts daļā gaidāms sauss laiks, taču jau otrdien tā ietekme mazināsies. No ziemeļiem pietuvosies ciklons,...
Lasīt tālākIeviesīs elektronisko reģistrēšanos automašīnām ārējās sauszemes robežas šķērsošanai
Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, plānots ieviest elektronisko reģistrēšanos. No 1.oktobra autovadītāji, kas plāno šķērsot šo robežu...
Lasīt tālākBrīvdienās atgriezīsies vasarīgs laiks
Šonedēļ Latvijas teritorijā ir ieplūdusi vēsāka gaisa masa, līdz ar ko gaiss ir kļuvis nedaudz aukstāks. Valsts teritoriju šķērsoja aktīvs ciklons – debesis klāja mākoņi, un visa...
Lasīt tālākSaeima apstiprina deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei
Saeima ceturtdien, 12. jūnijā, apstiprināja 14. Saeimas deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei. M. Armaņeva Saeimā ievēlēta no partijas “LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ”...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākNedēļa iesāksies ar lietainu un brāzmainu laiku
Šīs nedēļas sākumā laikapstākļus Latvijā noteiks ciklonu darbība. Debesis klās mākoņi, kas valsts teritorijas lielākajā daļā atnesīs lietu, vietām arī pērkona lietusgāzes. Arī...
Lasīt tālākZZS rosina atsaukt no amata CVK vadītāju Saulīti
Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) vadībai ir jāuzņemas atbildība par nepilnībām vēlēšanu sistēmā, kas apgrūtināja aizvadīto pašvaldību vēlēšanu rezultātu apkopošanu, tāpēc...
Lasīt tālāk