Aizliegta vienošanās Auto Asociācija biedru vidū vērsta uz neatkarīgo servisu darbības ierobežošanu
KP lēmumā konstatēja, ka biedrības „Auto Asociācija” biedri – lielākie jaunu automašīnu tirgotāji un pilnvaroto servisu īpašnieki Latvijā – asociācijas ietvaros apsprieduši jautājumus, kas saskaņā ar Konkurences likumu katram uzņēmumam jārisina individuāli.
„Auto Asociācijas” biedri savā starpā apsprieda kopīgu stratēģijas veidošanu attiecībā uz apdrošināšanas akciju sabiedrībām, kā arī vienotu noteikumu izstrādi, kas operatīvā līzinga gadījumā nosaka, kur veikt jaunu automašīnu apkopi un remontu.
Biedrība „Auto Asociācija” apspriestos komerciālos noteikumus par automašīnu servisu un apkopi saskaņojusi arī ar Latvijas Līzinga devēju asociāciju (LDDA)*, vienojoties par būtiskiem līzinga darījumu pamata noteikumiem. Proti, ka operatīvā līzinga gadījumā automašīnas tehniskās apkopes un remontus iespējams veikt tikai attiecīgo automašīnu marku pilnvaroto pārstāvju servisos.
Šāda vienošanās samazina neatkarīgo servisu iespējas sniegt līdzvērtīgus pakalpojumus, nodrošinot konkurences priekšrocības attiecīgo automašīnu marku pilnvaroto pārstāvju servisiem – „Auto Asociācijas” biedriem. Turklāt vienotu noteikumu izstrāde, kas saistīta ar atlīdzību izmaksāšanu, remontdarbu normstundu aprēķināšanas pamatprincipiem un pieļaujamām cenu svārstībām, samazina konkurenci pašu „Auto Asociācijas” biedru vidū.
Atsaucoties uz publiski izskanējušo biedrības „Auto Asociācija” komentāru, ka tā pārkāpusi Konkurences likumu, lai apkarotu ēnu ekonomiku, KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama norāda: „Nav pieļaujams, ka asociācija izmanto apzinātas un prettiesiskas darbības kā līdzekli citu likumu pārkāpumu apkarošanai savā nozarē, jo tādējādi tirgus tiek kropļots vēl vairāk un rezultātā cieš patērētāji un godīgi strādājošie uzņēmumi. KP pilnībā atbalsta Valsts ieņēmumu dienesta veiktos pasākumus ēnu ekonomikas apkarošanai auto servisu nozarē un uzsver, ka starp neatkarīgo servisu darbību un ēnu ekonomiku nav liekama vienādības zīme – kvalitatīvu neatkarīgo servisu darbība ir būtiska, lai tirgū pastāvētu konkurences spiediens, kas nodrošina izvēles iespējas patērētājiem.”
Klientu tiesības par saviem līdzekļiem veikt auto remontu un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos aizsargā arī īpaša ES regula. KP klientus aicina izmantot tiesības izvēlēties cenas un kvalitātes ziņā konkurētspējīgākos pakalpojumus, neatkarīgi no autoservisa veida.
Attiecīgi KP aicina biedrību „Auto Asociācijas” turpmākajā cīņā ar ēnu ekonomiku nepārkāpt spēkā esošos normatīvos aktus, tai skaitā Konkurences likumu.
Lietas izpētes laikā „Auto Asociācija” KP neminēja savus argumentus par ēnu ekonomikas apkarošanu kā iemeslu prettiesiskajai rīcībai, tādējādi KP nebija iespējas tos atspēkot jau savā lēmumā.
Vēl par tēmu:
Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākNoteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi
Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...
Lasīt tālākKP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama
Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...
Lasīt tālākKP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus
Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...
Lasīt tālākJuridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā
Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...
Lasīt tālāk“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas
Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...
Lasīt tālāk