Latvijas uzņēmumus vada 8497 Jāņi, 699 Līgas, trīs Sieriņi un 24 Pīrāgi
Tuvojoties vasaras gaidītākajiem svētkiem Jāņiem, Lursoft tradicionāli, kā ik katru gadu, apkopojis datus par to, cik aktīvi Līgas un Jāņi Latvijā iesaistās uzņēmējdarbībā, un cik bieži vārdi, kas mums saistās ar Jāņiem, tiek izmantoti uzņēmumu un organizāciju nosaukumos.
Pēc Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem, nedēļas nogalē vārda dienu svinēs 10 587 Līgas un 58 469 Jāņi. Lursoft apkopotā informācija liecina, ka patlaban 8 497 Jāņiem pieder kapitāldaļas 11 130 uzņēmumos, un 7 134 stiprā dzimuma pārstāvji ar šādu vārdu ir amatpersonas 9 763 uzņēmumu valdēs.
Savukārt 699 Līgas ir īpašnieces 795 uzņēmumiem un 619 23.jūnija vārda dienas gaviļnieces ieņem amatus 702 uzņēmumos.
Dati par amatpersonām un dalībniekiem (uz 20.06.2012.)
Personas uzvārds Amatpersonu skaits Dalībnieku skaits
Ozols 497 451
Ozola 360 303
Ozoliņš 875 709
Ozoliņa 460 388
Zīle 125 112
Sieriņš 3 1
Pīrāgs 24 17
Apkopojot datus redzams, ka no vārdiem, kas latviešiem saistās ar Jāņiem, visbiežāk nosaukumos tiek izmantots vārds “Ozols”, kurš pieminēts 352 uzņēmumu un organizāciju nosaukumos, taču popularitātes ziņā daudz neatpaliek arī vārds “Ozoliņš” (reģistrēti 233 uzņēmumi un organizācijas, kuru nosaukumos ir iekļauts šāds vārds). Retāk uzņēmēji un organizāciju dibinātāji izvēlas nosaukumos ietvert vārdus “Vainags”, “Ugunskurs”, “Siers”.
Vārds Uzņēmumu/organizāciju skaits
Jānis 306
Jānītis 23
Līga 122
Līgo 58
Ozols 352
Ozoliņš 233
Siers 8
Alus 42
Ugunskurs 3
Vainags 14
No visiem Latvijā reģistrētajiem uzņēmumiem 23 juridiskā adrese ir mājās ar nosaukumu “Jānīši”, savukārt 15 – ar nosaukumu “Jāņi”.
Iepazīstoties ar reģistrētajiem uzņēmumiem un organizācijām, Lursoft atlasījis dažus ar interesantākajiem nosaukumiem un darbības mērķiem.
Tā, piemēram, Biedrību un nodibinājumu reģistrā 2007.gadā reģistrēta organizācija Jānis, kuras mērķis ir Latvijas vīriešu pašapziņas celšana, Latvijas vīriešu tēla spodrināšana un Latvijas popularizēšana pasaulē.
Interesantie uzņēmumu un organizāciju nosaukumi:
• SIA Diena pirms Jāņu nakts;
• SIA Alus Kungs;
• SIA Akadēmiskais alus;
• SIA Alus vēstniecība;
• Jāņa loža JĀŅUGUNS.
Vēl par tēmu:
Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...
Lasīt tālāk2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālākBiedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālāk