Palielināsies autobusu un vilcienu biļešu cenas
No 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona).
Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes. Elektroniski pārdotajām viena brauciena biļetēm, kas maksā vismaz 2,10 eiro, tiks piemērota atlaide 10% apmērā. Savukārt e-biļetēm, kas maksā mazāk par 2,10 eiro, atlaide saglabāsies 5% apmērā.
Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem, savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Pasažieriem arī turpmāk būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, maksājot par braucienu lētāk – braucienam autobusos tā nodrošina atlaidi 10%, 15%, 20% apmērā, bet vilcienā atlaidi var saņemt līdz pat 46% apmērā. Iedzīvotāji, kuri abonementa biļeti būs iegādājušies pirms 15. janvāra, varēs to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.
“Salīdzinot biļetes cenas Latvijā ar Lietuvu un Igauniju, redzam, ka Latvijā brauciens gan vilcienos, gan autobusos pēdējo gadu laikā ir bijis vislētākais. Piemēram, biļetes cena autobusa maršrutā Rīga–Cēsis būs 4,25 eiro; Igaunijā par līdzīgu attālumu (maršruts Tallina–Rakvere) pasažieri maksā no 5 līdz 5,62 eiro, bet Lietuvā (maršruts Viļņa–Kauņa) – vidēji 8 eiro. Tāpat autobusa maršrutā Rīga–Dubulti pasažieri par biļeti turpmāk maksās 1,75 eiro, savukārt Igaunijā, braucot šādu attālumu (maršruts Tallina–Aespa), pasažieri maksā 2,34 eiro, bet Lietuvā (maršruts Viļņa–Trāķi) – 2 eiro. Līdzīgi ir arī ar vilciena biļetēm – braucot no Rīgas uz Daugavpili ar vilcienu, biļetes cena ir 7,25 eiro; Igaunijā līdzīgs attālums (maršruts Tallina–Narva) maksā no 9,95 līdz 11,48 eiro, bet Lietuvā (maršruts Viļņa– Šauļi) – no 11,60 līdz 19 eiro. Tādējādi vēlos norādīt, ka arī pēc 15. janvāra biļetes cenas Latvijā joprojām būs zemākas nekā kaimiņvalstīs,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem (Latvijas ekonomikas attīstības pārskats) no 2013. līdz 2018. gadam iekšzemes kopprodukts vidēji pieauga par 3,17% ik gadu, patēriņa cenas Latvijā šajā laika periodā ir palielinājušās par vidēji 1,07% ik gadu, savukārt vidējā bruto darba samaksa katru gadu ir pieaugusi par 6,58%. Tomēr, neskatoties uz to, reģionālo maršrutu autobusu un vilcienu biļetes cenas kopš 2012. gada palikušas nemainīgas. 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn ieņēmumi no biļetēm veidoja vairs tikai 46%. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā pusi no visām izmaksām, kas rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, sedz valsts.
Pēdējo gadu laikā ir palielinājušās izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu, tajā skaitā pieaudzis atalgojums autobusa vadītājiem, palielinājušās transportlīdzekļu uzturēšanas un apkopes izmaksas, kā arī izmaksas par degvielu. Plānots, ka pārvadātāju izdevumi par degvielu šogad pieaugs vēl vairāk sakarā ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu no šā gada 1. janvāra.
Vēl par tēmu:
Saeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākVARAM ministre: Valdība šobrīd ir atbalstījusi tikai Varakļānu novada pievienošanu Madonas novadam
Izņemot Varakļānus, novadu karte pašlaik nebūtu jāmaina, šorīt intervijā LTV raidījumā "Rīta panorāma" sacīja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLembergs: Kariņš ir amerikānis un tam atbilstoši arī uzvedas
Es nedomāju, ka vēlētāji atteiksies no Krišjāņa Kariņa, tā intervijā ventasbalss.lv norādīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Kā zināms,...
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālākŽurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā
Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...
Lasīt tālākVK: KM jāuzlabo darbs ar datiem un jāveicina valsts teātru un koncertorganizāciju pakalpojumu plašāka pieejamība
Latvijas kultūrpolitikas īstenošanai Kultūras ministrijas (KM) rīcībā ir instruments – 14 kapitālsabiedrības, kurās KM ir 100 % kapitāla daļu turētāja un kas darbojas profesionālās...
Lasīt tālāk“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav
Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...
Lasīt tālāk