“Škoda Vagonka”: Iepirkuma konkursa komisija, iespējams, demonstrējusi nevienlīdzīgu attieksmi pret dalībniekiem
Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” atkārtoti aicina iepirkuma konkursa rīkotāju – AS “Pasažieru vilciens” – pieprasīt no visiem konkursa dalībniekiem, to skaitā arī no “Talgo”, informāciju pa konkrētiem vilcienu modeļiem, kuri atbilst konkursa noteikumiem un šobrīd ir ekspluatācijā, un attiecīgajiem tirgiem, kuros šie vilcienu modeļi tiek izmantoti.
“Mēs aicinām”Talgo” publicēt precīzus parametrus vilcienam, kas ir piedāvāts AS “Pasažieru Vilciens” izsludinātajā piepilsētas elektrovilcienu konkursā, un norādīt, kuros tirgos šis vilciens tiek izmantots,” uzsvēra “Škoda Vagonka” biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins.
“Škoda Vagonka” norāda, ka līdzīgi gadījumi Eiropas Savienībā vilcienu iepirkumos ir bijuši. Piemēram, pagājušgad notikušajā Varšavas metro vilcienu piegādes konkursā viens no pretendentiem – vācu kompānija “Siemens” – pati nopublicēja šādu informāciju, un arī “Škoda Vagonka” ir gatava to izdarīt.
Pēc viņu sacītā, šādā veidā no dienaskārtības tiktu noņemta neauglīgā diskusija par elektroenerģijas patēriņu iepirkumā piedāvātajiem vilcieniem. “Mēs esam viens no lielākajiem vilcienu elektroaprīkojuma ražotājiem pasaulē ar nopietnu pieredzi; mūsu aprīkojumu izmanto “Bombardier”, “General Electric”, “Caterpillar”, “Hyundai Rotem” un citi ražotāji. “Škoda Vagonka” ražotie piepilsētas elektrovilcieni jau šobrīd tiek ekspluatēti virknē Eiropas valstu, un tādējādi iepirkumu komisijai būtu iespējas realitātē pārliecināties par esošu vilcienu ekspluatācijas izdevumiem. Mums ir ilglaicīga pieredze gan, uzturot un ekspluatējot “Škoda Panter” vilcienus, kuri piedāvāti Latvijas tirgum, gan arī divstāvu elektrovilcienus un daudzus citus produktus. Atšķirībā no “Talgo” pieredzes “Škoda Vagonka” vienmēr ir izmantojusi pašu izstrādātus un ražotus elektriskos dzinējus un vilces sistēmas”, piebilda Sorkins.
Tāpat Sorkins atgādina, ka iepirkuma nosacījumi paredz ievērojamas soda sankcijas par elektroenerģijas pārtēriņu, līdz ar to Latvijas pasažieru pārvadātājs nekādi nevar palikt zaudētājos.
Pēc “Škoda Vagonka” rīcībā esošās informācijas “Talgo” nekad nav saražojis nevienu EMU (Electric Multiple Unit) jeb piepilsētas elektrovilcienu, līdz ar to šī uzņēmuma spriedumi par elektroenerģijas patēriņu ne tikai nav jāņem vērā, bet vispār būtu jāizskata “Talgo” atbilstība kvalifikācijai.
“Škoda Vagonka” atgādina, ka iepirkumā ietverta prasība, ka kandidātiem pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikumu iesniegšanas brīdim ir jābūt nodevušiem ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kuri atbilst nolikumā minētajām tehniskajām prasībām.
Tāpat “Škoda Vagonka” izsaka gandarījumu par KNAB uzsākto iepirkumu dokumentu izpētes procesu. Tā kā iepirkumu komisija ne tikai atļāva kvalificēties pretendentam, kurš, mūsuprāt, nolikumam pēc būtības neatbilst, bet, arī ļāva veikt būtiskas izmaiņas piedāvājumā pēc tā iesniegšanas, mainot piedāvāto vilcienu vagonu skaitu, kā arī sākotnēji voluntāri mainīja “Škoda Vagonka” piedāvājuma parametrus, kas sākotnēji mainīja konkursa uzvarētāju.
“Škoda Vagonka” uzskata, ka komisija ar šādu rīcību, iespējams, ir izrādījusi nevienlīdzīgu attieksmi pret visiem konkursa dalībniekiem un īpašu labvēlību pret vienu no pretendentiem – “Talgo”. Līdz ar to “Škoda Vagonka” cer uz vispusīgu un objektīvu KNAB darbu, lai šo jautājumu noskaidrotu pēc būtības un gadījumā, ja ir noticis noziedzīgs nodarījums – uzsāktu attiecīgās izmeklēšanas darbības. “Škoda Vagonka” atgādina, ka “Škoda Vagonka” un “Škoda Electric” ir dažādi uzņēmumi, un “Škoda Vagonka” nekad nav bijis darījuma attiecībās ar Rīgas pašvaldību vai tās uzņēmumiem.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
Noderīga informācija par darbu vasaras brīvlaikā skolēniem un viņu vecākiem
Tuvojoties vasaras brīvlaikam, atgādinām, ka vecākiem ir tiesības saglabāt nodokļa atvieglojumu par bērniem, kuri strādā tikai vasaras brīvlaikā, ir vecumā līdz 19 gadiem un mācās vispārējās,...
Lasīt tālākMācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimā trešdien, 30.aprīlī,...
Lasīt tālākPārtikas cenas un piesardzīgs patēriņš martā ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu
2025. gada martā iedzīvotāju piesardzīgāka izturēšanās pret tēriņiem ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu. Gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās...
Lasīt tālākRadīts īpašs “Kārums” un animācijas filmas “Straume” biezpiena sieriņš – ar arbūza garšu
Sadarbībā ar Oskara godalgotās animācijas filmas “Straume” (angliski “Flow”) veidotājiem, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” radījis īpašu biezpiena sieriņu...
Lasīt tālākLBAS pauž izbrīnu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas publiskajiem paziņojumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei E. Siliņai, Valsts kancelejas vadītājam R. Kronbergam un labklājības ministram R. Uzulniekam, kurā...
Lasīt tālākMācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)...
Lasīt tālākĒģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālāk