“Škoda Vagonka”: Iepirkuma konkursa komisija, iespējams, demonstrējusi nevienlīdzīgu attieksmi pret dalībniekiem
Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” atkārtoti aicina iepirkuma konkursa rīkotāju – AS “Pasažieru vilciens” – pieprasīt no visiem konkursa dalībniekiem, to skaitā arī no “Talgo”, informāciju pa konkrētiem vilcienu modeļiem, kuri atbilst konkursa noteikumiem un šobrīd ir ekspluatācijā, un attiecīgajiem tirgiem, kuros šie vilcienu modeļi tiek izmantoti.
“Mēs aicinām”Talgo” publicēt precīzus parametrus vilcienam, kas ir piedāvāts AS “Pasažieru Vilciens” izsludinātajā piepilsētas elektrovilcienu konkursā, un norādīt, kuros tirgos šis vilciens tiek izmantots,” uzsvēra “Škoda Vagonka” biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins.
“Škoda Vagonka” norāda, ka līdzīgi gadījumi Eiropas Savienībā vilcienu iepirkumos ir bijuši. Piemēram, pagājušgad notikušajā Varšavas metro vilcienu piegādes konkursā viens no pretendentiem – vācu kompānija “Siemens” – pati nopublicēja šādu informāciju, un arī “Škoda Vagonka” ir gatava to izdarīt.
Pēc viņu sacītā, šādā veidā no dienaskārtības tiktu noņemta neauglīgā diskusija par elektroenerģijas patēriņu iepirkumā piedāvātajiem vilcieniem. “Mēs esam viens no lielākajiem vilcienu elektroaprīkojuma ražotājiem pasaulē ar nopietnu pieredzi; mūsu aprīkojumu izmanto “Bombardier”, “General Electric”, “Caterpillar”, “Hyundai Rotem” un citi ražotāji. “Škoda Vagonka” ražotie piepilsētas elektrovilcieni jau šobrīd tiek ekspluatēti virknē Eiropas valstu, un tādējādi iepirkumu komisijai būtu iespējas realitātē pārliecināties par esošu vilcienu ekspluatācijas izdevumiem. Mums ir ilglaicīga pieredze gan, uzturot un ekspluatējot “Škoda Panter” vilcienus, kuri piedāvāti Latvijas tirgum, gan arī divstāvu elektrovilcienus un daudzus citus produktus. Atšķirībā no “Talgo” pieredzes “Škoda Vagonka” vienmēr ir izmantojusi pašu izstrādātus un ražotus elektriskos dzinējus un vilces sistēmas”, piebilda Sorkins.
Tāpat Sorkins atgādina, ka iepirkuma nosacījumi paredz ievērojamas soda sankcijas par elektroenerģijas pārtēriņu, līdz ar to Latvijas pasažieru pārvadātājs nekādi nevar palikt zaudētājos.
Pēc “Škoda Vagonka” rīcībā esošās informācijas “Talgo” nekad nav saražojis nevienu EMU (Electric Multiple Unit) jeb piepilsētas elektrovilcienu, līdz ar to šī uzņēmuma spriedumi par elektroenerģijas patēriņu ne tikai nav jāņem vērā, bet vispār būtu jāizskata “Talgo” atbilstība kvalifikācijai.
“Škoda Vagonka” atgādina, ka iepirkumā ietverta prasība, ka kandidātiem pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikumu iesniegšanas brīdim ir jābūt nodevušiem ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kuri atbilst nolikumā minētajām tehniskajām prasībām.
Tāpat “Škoda Vagonka” izsaka gandarījumu par KNAB uzsākto iepirkumu dokumentu izpētes procesu. Tā kā iepirkumu komisija ne tikai atļāva kvalificēties pretendentam, kurš, mūsuprāt, nolikumam pēc būtības neatbilst, bet, arī ļāva veikt būtiskas izmaiņas piedāvājumā pēc tā iesniegšanas, mainot piedāvāto vilcienu vagonu skaitu, kā arī sākotnēji voluntāri mainīja “Škoda Vagonka” piedāvājuma parametrus, kas sākotnēji mainīja konkursa uzvarētāju.
“Škoda Vagonka” uzskata, ka komisija ar šādu rīcību, iespējams, ir izrādījusi nevienlīdzīgu attieksmi pret visiem konkursa dalībniekiem un īpašu labvēlību pret vienu no pretendentiem – “Talgo”. Līdz ar to “Škoda Vagonka” cer uz vispusīgu un objektīvu KNAB darbu, lai šo jautājumu noskaidrotu pēc būtības un gadījumā, ja ir noticis noziedzīgs nodarījums – uzsāktu attiecīgās izmeklēšanas darbības. “Škoda Vagonka” atgādina, ka “Škoda Vagonka” un “Škoda Electric” ir dažādi uzņēmumi, un “Škoda Vagonka” nekad nav bijis darījuma attiecībās ar Rīgas pašvaldību vai tās uzņēmumiem.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
7 000 skolēnu jau pieteikušies vasaras darbam
2. maijā tika uzsākta skolēnu elektronisko reģistrāciju dalībai skolēnu vasaras darbam. Iniciatīvu centralizēti organizē Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un līdz 3.maija rītam vasaras...
Lasīt tālākSaeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālākŽurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā
Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...
Lasīt tālāk“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav
Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...
Lasīt tālākEM virza likumprojektu, lai Atkrastes vēja parka projektam ELWIND noteiktu nacionālo interešu objekta statusu
Pirms pusotra gada valdība apstiprināja Latvijas – Igaunijas Atkrastes vēja parka ELWIND tālāku virzību. Projekta aizstāvji uzsver, kas runa nav tikai par gigantisku zaļās enerģijas ražotāju,...
Lasīt tālākEiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālākStradiņa slimnīca sagaida no SIA “Velve” būvniecības dokumentācijas atdošanu un skaidrojumu par parādiem apakšuzņēmējiem
Lai risinātu ar A2 būvobjekta pārņemšanu saistītos jautājumus, tostarp par norēķiniem, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca (Stradiņa slimnīca) sagaida, ka SIA “Velve”...
Lasīt tālāk