Ventspils brīvosta strauji attīstās un strādā pie konkurētspējas veicināšanas
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt Ventspils ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju.
2017. gada septembrī Ventspils ostā strādājošie termināļi kopā pārkrāvuši 1,2 miljonus tonnu kravu. Kopā pirmajos deviņos 2017. gada mēnešos Ventspils ostas termināļi pārkrāvuši 16,2 miljonus tonnu, kas ir par 2,2 miljoniem jeb 16% vairāk nekā pirms gada, un šobrīd par vairāk nekā miljonu tonnu pārsniedz arī gada sākumā plānoto apjomu.
Ventspils brīvostas pārvalde pie sasniegtā neapstājas un turpina ieguldīt infrastruktūras izbūvē un jaunu ražotņu atvēršanā Ventspilī. Kā atzīst Ventspils mērs un brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, darbs pie brīvostas sakārtošanas turpinās – Ventspils brīvostas pārvalde, pildot vienu no savām funkcijām saistībā ar teritoriju pārvaldīšanu un publiskās koplietošanas infrastruktūras uzlabošanu, turpina būvēt un rekonstruēt pievedceļus uz ostas termināļiem un industriālajām zonām.
Vienlaikus tikai pašu komersantu rokās ir izvēle, kā attīstīt uzņēmumus. Saistībā ar Krievijas politiku, kravu apjomam ir tendence samazināties, tāpēc piedāvājumam jākļūst daudzveidīgākam.
“Katram komersantam, terminālim tas ir individuāls lēmums un individuāla pieeja. Es jau minēju par naftas produktiem, tie ir dziļas pārstrādes rezultātā iegūti dažādi produkti, bet ja runājam par birstošajiem minerālmēsliem, tad tās manevra iespējas ir daudz mazākas,” klāsta Ventspils mērs.
Viņš norāda, ka vienīgais pareizais risinājums, kas bija, netika izmantots, proti, ka terminālis pieder kādam no lielajiem minerālmēslu ražotājiem. “Klaipēdā to izdarīja un viņiem ir 9 miljoni tonnu kālija, Ventspils to neizdarīja un kālija sāls Ventspilī vispār nav,” skaidro Lembergs.
Lielākā daļa Ventspils ostā strādājošo termināļu spējuši palielināt kravu apjomu attiecībā pret iepriekšējo gadu, bet atsevišķos jau ilgstoši vērojams kravu kritums. Vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī aizvien ir AS “Kālija parks”, kur deviņos mēnešos pārkrauti 188 tūkstoši tonnu, kas nozīmē, ka tiek izmantoti tikai 4% no kopējās termināļa jaudas.
Šo problēmu nolemts risināt, taču tanī pat laikā brīvostai neesot ietekme ar ko privātais terminālis slēgs līgumus un pēc Lemberga vārdiem, brīvostas pārvalde varot tikai ietekmēt aģitējot un iesakot labākos risinājumus.
“Termināļi, ja tie spēs restrukturizēties un pāriet no masas kravām uz nelielām krāvām, savu darbību turpinās,“ ir pārliecināts Lembergs.
Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tāpat jau nākamā gada pavasarī plānots uzsākt trīs ražošanas ēku celtniecības darbus, no kurām divas atradīsies Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā, bet viena Ganību ielā.
“Ieguldām naudu, lai saglabātu mūsu konkurētspēju,” saka Ventspils mērs Aivars Lembergs, apliecinot, ka Ventspils brīvostas pārvaldes turpinās ieguldīt darbu ostas attīstības veicināšanā un konkurētspējas celšanā.
Vēl par tēmu:
LBAS: Jāstiprina koplīgumu tiesības un jāatbalsta godprātīgi uzņēmēji, kas neiesaistās ēnu ekonomikā
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi Finanšu ministrijai (FM) vēstuli par FM sniegto darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējumu un priekšlikumiem tālākai...
Lasīt tālākSaeima neatbalsta alkohola iegādes vecuma celšanu, bet atbalsta ierobežot laiku, kurā varēs to iegādāties
Saeima otrajā lasījumā atbalstījusi stingrākus ierobežojumus alkoholisko dzērienu tirdzniecībā, vienlaikus noraidot iepriekš Saeimas komisijā atbalstīto liegumu liegt pirkt alkoholu līdz...
Lasīt tālāk7 000 skolēnu jau pieteikušies vasaras darbam
2. maijā tika uzsākta skolēnu elektronisko reģistrāciju dalībai skolēnu vasaras darbam. Iniciatīvu centralizēti organizē Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un līdz 3.maija rītam vasaras...
Lasīt tālākSaeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālākŽurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā
Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...
Lasīt tālāk“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav
Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...
Lasīt tālākEM virza likumprojektu, lai Atkrastes vēja parka projektam ELWIND noteiktu nacionālo interešu objekta statusu
Pirms pusotra gada valdība apstiprināja Latvijas – Igaunijas Atkrastes vēja parka ELWIND tālāku virzību. Projekta aizstāvji uzsver, kas runa nav tikai par gigantisku zaļās enerģijas ražotāju,...
Lasīt tālāk