Tirgus izpēte – iespēja strauji attīstīties un kļūt par savas nozares līderi

Mūsdienās arvien nozīmīgāku lomu uzņēmuma veiksmīgā attīstībā spēlē tirgus izpēte. Uzņēmuma veiksme tirgū ir tiešā mērā saistīta ar uzņēmēja prasmi un spējām orientēties tirgus situācijā un veikli reaģēt uz tā pārmaiņām. Uzņēmējiem jāpatur prāta, ka patērētāja vēlmes un vajadzības ir visu uzņēmēju darbības izejas punkts. Lai piesaistītu klientus un sniegtu tiem vēlamo, svarīga ir tirgus izpēte, kas atbild uz svarīgiem jautājumiem, tai skaitā dod iespēju iegūt kvalitatīvu informāciju ar tirgu saistīto problēmu identificēšanu un risināšanu. Neatkarīgi no tā, vai savu biznesu esat uzsākuši nesen, vai tajā darbojaties jau ilgstoši, tirgus izpēte ir svarīgs process, kam jāpievērš īpaša vērība.
Lai atbalstītu uzņēmuma soļus ceļā uz sasniegumiem, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) piedāvā unikālu iespēju uzņēmumiem pieteikties tirgus izpētei. Individuāli pielāgojoties katra uzņēmuma specifikai, nākotnes vīzijām un esošajai pozīcijai tirgū, speciālisti izvērtēs uzņēmumu, skatīs tā piemērotību un atbilstību konkrētiem tirgus segmentiem, veiks iedzīvotāju (potenciālo klientu) aptaujas, novērtēs zīmola atpazīstamības kvalitāti un mehānismus, ja uzņēmums jau ir pastāvošs, tad veiks tā darbinieku apmierinātības pētījumus, tāpat arī klientu apmierinātības pētījumus, sniegs konsultācijas uzņēmuma profesionālai attīstībai, veiks patērētāju analīzi, reklāmu testu un efektivitātes mērījumus, produktu testus un web omnibusu, kā arī veiks jebkuru citu tirgus izpētes pētījumu, pēc konkrētas vēlēšanās.
SDTIC darbojas jau kopš 2008. gada un izveidojis veiksmīgu sadarbību gan ar Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centru (LUAC), gan Rīgas Psiholoģijas skolu. Sadarbība ar jomas profesionāļiem un ekspertiem palīdzējusi rast precīzākās atbildes uz uzņēmumu un organizāciju jautājumiem, katram piemērojot izdevīgāko izpētes veidu. Liekot lietā savu pieredzi un turpinot veiksmīgo sadarbību ar iepriekš nosauktajām institūcijām, STDC aicina uzņēmumus pieteikties sekojošiem pētījumiem:
Uzņēmuma izvērtēšana
Jebkuras organizācijas mērķis ir darboties veiksmīgi – īstenot uzstādītos mērķus un atbilstoši vajadzībām izvirzīt jaunus. Piedāvājam izvērtēt organizācijas priekšrocības, vājības, iespējas izaugsmei un apdraudējumu esošajai darbībai, lai saprastu, kā rīkoties nākotnē.
Zīmolu novērtēšana
Zīmols ir organizācijas seja. Tas ietver organizācijas atpazīstamību un priekšstatu par komunikāciju. Attieksme pret zīmolu un asociācijas, rada attieksmi pret organizāciju. Novērtējot zīmolu iespējams uzzināt: vai patērētāji to atpazīst; ar ko tas tiek asociēts; ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem; kādas emocijas rada zīmola pieminēšana; cik tas ir efektīvs – vai veicina preču / pakalpojuma pārdošanu; kā un kur zīmols komunicē ar patērētāju.
Darbinieku apmierinātības pētījumi
Apmierināti darbinieki ir uzņēmuma darbības efektivitātes pamats. Darbinieku apmierinātības pētījumos iespējams noskaidrot: kāda ir organizācija kā darba vieta; cik uzticami ir darbinieki; kāds ir vēlamais, reālais atalgojums; kādos apstākļos darbinieki mainītu darba vietu; kādus resursus iespējams ekonomēt; ko būtu ieteicams mainīt un uzlabot u.c.
Klientu apmierinātības pētījumi
Veicot klientu apmierinātību iespējams: uzlabot peļņas rādītājus; noskaidrot cenas atbilstību klientu iespējām; noskaidrot neīstenotās klientu vajadzības; izvērtēt apmierinātību ar preces dizainu; izvērtēt pieejamību precei un rast atbildes uz citiem svarīgiem jautājumiem.
Patērētāju analīze
Ikvienam preču un pakalpojumu piegādātājam ir izdevīgi zināt, kā pašreizējā tirgus situācijā uzvedas patērētājs, lai to izmantotu savā labā. Patērētāju uzvedības analīze paredz uzzināt: kādas preces un pakalpojumi ir pieprasīti tirgū; cik no saviem ienākumiem patērētāji tērē precēm / pakalpojumiem; kādi faktori motivē patērētāju iegādāties preci / pakalpojumu; kādi ir patērētāju nākotnes nodomi; kādos apstākļos patērētājs mainītu savu rīcību u.c.
Reklāmu testi un efektivitātes mērījumi
Reklāmu testi ir svarīgi esošo reklāmu izvērtēšanā un jaunu reklāmu veidošanā. Reklāmu testos tiek noskaidrots vēlamās grupas attieksme un reakcija pret esošu vai jaunu reklāmu. Ar reklāmu testu palīdzību iespējams noskaidrot: reklāmas atpazīstamību – vai, kur un cik bieži tā tiek pamanīta; reklāmas pievilcību – vai to ir patīkami skatīties; kādas emocijas reklāma rada; reklāmas efektivitāti – vai reklāma mudina patērētāju iegādāties preci.
Produktu testi
Produktu testi ir svarīgi esošo produktu novērtējumā un jaunu produktu izstrādē. Tajos iespējams noskaidrot: attieksmi pret produkta dizainu, izpratni par produktu lietošanu, vēlamo tirgus cenu – cik patērētāji ir gatavi maksāt par preci / pakalpojumu, piemērotākās tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietas, nepieciešamās izmaiņas esošam produktam u.c.
Web omnibuss
Pēc LR Centrālās statistikas pārvades datiem, internetu regulāri (reizi nedēļā) lieto 80% Latvijas iedzīvotāju. Vēl vairāk ir tie, kas internetu lieto neregulārāk. Tas ir pietiekami liels cipars, lai iegūtu sabiedrības viedokli par dažādam tēmām. Web omnibuss ir lētāks un ātrāks par tradicionālo un piedāvā dažādas iespējas.
Plašāka informācija un pieteikuma forma šeit: http://klientuserviss.lv/tirgus-izpete
Vēl par tēmu:
LBAS ceļ trauksmi: darba devēju lobijs ķēries klāt arodbiedrību tiesību ārdīšanai
Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas dienas kārtībā ir nonākuši grozījumi Darba likumā. Tādēļ Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) vadība nākamnedēļ tiksies ar Saeimas...
Lasīt tālāk“Michelin” zvaigznes atkal mirdz Latvijā – godināti izcilākie šefpavāri un restorāni
Trešdien, 22. oktobrī, Mežaparka Kokaru zālē norisinājās “MICHELIN Guide Latvia 2026” apbalvošanas ceremonija, kurā tika atklāta jaunā Latvijas restorānu izlase. Šī ir jau trešā...
Lasīt tālākLBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...
Lasīt tālākIestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem būs jāatbild septiņu darbdienu laikā
Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem pēc būtības būs jāatbild septiņu darbdienu laikā. To paredz trešdien, 22.oktobrī, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā galīgajam lasījumam...
Lasīt tālākLPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem
2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākAugustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...
Lasīt tālākRīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn
Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...
Lasīt tālākBirokrātijas mazināšanas nolūkā paredz atvieglot kūrorta statusa piešķiršanas kārtību
Lai mazinātu birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan pašvaldībām, Ekonomikas ministrija (EM) rosina mainīt kūrorta statusa piešķiršanas kārtību – noteiktu teritoriju par kūrortu...
Lasīt tālāk“Laima” sortimentā divas jaunas konfektes piena šokolādes glazūrā
Latvijā iecienītais saldumu zīmols “Laima” turpina attīstīt un stiprināt savu produktu sortimentu un iepriecina saldummīļus ar jaunām konfektēm piena šokolādes glazūrā. Jaunums divās...
Lasīt tālāk