• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
26/01/2017, Kategorija: Sabiedrība
Autors: Imants Vīksne, NRA.lv

Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā. Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā, raksta NRA.lv.

Iepriekšējos gados par lielu naudu taisītās Latvijas tēla koncepcijas, zīmoli un saukļi uzņēmējdarbības veicinātājiem nederēja. Aģentūras direktors Andris Ozols skaidro, ka Zeme, kas dzied mašīnbūves vai pārtikas nozarē neko par Latviju nepasaka. Savukārt sauklis Baudi nesteidzoties! investoriem drīzāk ir zīme, ka ar visādu atļauju saņemšanu gaidāma briesmīga ķēpa.

Vienkārši un skaisti

Tad nu aģentūras darbinieki lika galvas kopā, konsultējās ar klientiem un izdomāja paši savu saukli Magnetic Latvia, ko latviski var tulkot kā pievelkošā Latvija – valsts, kas maģiskiem spēkiem velk sev klāt. Un šāda ideja Latviju ļauj rādīt gan kā skaistu un viesmīlīgu, gan dinamisku un uzņēmējdarbībai atvērtu. Trīs gadus saukļa vizuālais risinājums bija dārgakmens, taču plašākam lietojumam tas bija par sarežģītu. Uz krūzītēm un T krekliem neuzdrukāsi. Tāpēc LIAA ķērās pie tā pārveides, šoreiz ar īpašu Latvijas institūta svētību. Un atkal – bez dižiem tēriņiem un dārgu zīmolvedības zinātņu doktoru piesaistīšanas ir tapis jauns universāli lietojams simbols. «Šis ir tas, kas mums patīk, – paši esam domājuši, skicējuši. Manuprāt, galīgais rezultāts ir vienkāršs un skaists. Tāds logotips evolucionēs un iederēsies visdažādākajās vidēs. Bet, kam nepatīk, lai nelieto. Valsts mārketings nav tā lieta, kur nepieciešama demokrātija,» spriež Andris Ozols.

Laukakmens pēc eža

Kas notiek demokrātiskā procesā, var palūkoties tepat kaimiņos. Arī igauņi nopietni nodarbojušies ar savas valsts zīmološanu, un nule publiskots tās jaunais tēls – vienota koncepcija, kā, ko un ar kādiem simboliem par Igauniju runāt. Burtu grafikā izmantots motīvs par Igauniju kā digitāli attīstītu valsti. Pārdomāti teksti un aizraujoši attēli. Ozols atzīst, ka igauņu zīmolvedība viņam ļoti patīk, taču laukakmeņu motīvu gan viņš nav ievērojis. Bet tieši tas izvēlēts par caurviju simbolu jebkurai tematikai un arī sacēlis lielākās iebildes sabiedrībā. Laukakmeņi igauņiem ir svarīga lieta, taču, bildēs salikti, pēc kaut kāda pleķa izskatoties, un digitālā apdarē vispār – pēc eža ar peļķi līdzās. Šādiem un vēl briesmīgākiem epitetiem pilns pierakstīts igauņu internets, taujājot, vai tiešām tas ir viss – par 200 tūkstošiem eiro.

Igauņiem – stils pār saturu

Arī profesionāļi vērtē, kas no šī ieguldījuma sanācis, un viens no jaunā tēla līdzautoriem ir Pīters Kentijs, mārketinga speciālists no Nīderlandes. Precīzāk, viņam pieder est koncepcija, kas meklē un izceļ angļu vārdus ar šiem trim burtiem – piemēram, smartest (gudrākais), cutest (mīlīgākais), safest (drošākais), bet vārdu astonishing (pārsteidzošs) pārveido par estonishing. Savu ideju viņš atdeva par Igaunijas jauno tēlu atbildīgajai komandai tālākai izstrādei, bet rezultāts neapmierina. Viņa kopējais secinājums ietverts bloga virsrakstā – Igaunijas jaunais zīmols ir stils pār saturu. Eksperts daudz ko novērtē arī pozitīvi – loģiskas ir akcentētās vērtības – atvērtība, gudrība, aktivitāte. Jaunā mājaslapa ir ļoti moderna. Taču pietrūkst sirsnības, pietrūkst humora, praktiski izmantojamu rīku jaunā zīmola lietotājiem. Arī laukakmeņus viņš nesaprot. Teorētiski – akmens ir unikāls un igauņiem viegli identificējams vēstījums, taču praksē pilnīgi pretrunā nosauktajām vērtībām. Laukakmeņi uz aktivitāti nerosina. Tie vienkārši ir.

Ar Igaunijas kolēģu darbu iepazinusies arī Latvijas institūta vadītāja Aiva Rozenberga. Publisku vērtēšanu viņa atstāj pašu igauņu ziņā, un nokritizēt jau arī var vienmēr un pilnīgi visu. Tomēr sava tēla veidošanā katrai valstij savs ceļš ejams. Latvijas institūts šobrīd nolēmis sadarboties ar LIAA, jo par visu svarīgāk, lai valstij zīmols būtu viens. Turklāt pērn veiktās aptaujas dažādās auditorijās parāda, ka Latvijas pievilcības spēka punkti lielā mērā sakrīt. Tādēļ sauklis Magnetic Latvia jau drīzumā varētu gūt atpazīstamību arī ārpus eksportējošo uzņēmēju auditorijas.

Foto: Publicitātes

1,043 skatījumi




Video

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija: pretēji publiski solītajam maršrutu tīkls tiek samazināts – Cēsu, Siguldas un Limbažu lotēs līdz pat 16%

19/12/2025

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) norāda, ka Satiksmes ministrijas un SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) publiski paustais, ka reģionālās nozīmes maršruta tīkla būtiskā...

Lasīt tālāk
Video

Turpmāk saskaņoto paziņojumu iespējams aizpildīt lietotnē “Whatsapp”

18/12/2025

  Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) pabeidzis darbu pie jauna saskaņotā paziņojuma risinājuma izstrādes. No šodienas autovadītājiem iespējams fiksēt...

Lasīt tālāk
Video

Saeima konceptuāli atbalsta izmaiņas cietušo kompensāciju taisnīgākai sadalei

11/12/2025

Saeima ceturtdien, 11.decembrī, pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem”, kas paredz pilnveidot kompensācijas izmaksas kārtību personām,...

Lasīt tālāk
Video

Rasols būs uz katra otrā svētku galda

11/12/2025

Rasols Latvijā joprojām ir neatņemama svētku sastāvdaļa, un jaunākā “Lidl Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat” aptauja* rāda, ka 53% jeb katrs otrais iedzīvotājs gatavo rasolu...

Lasīt tālāk
Video

VNĪ: žoga izbūve gar Latvijas–Krievijas robežu noslēgsies gadumijā

02/12/2025

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” vadībā gar Latvijas–Krievijas robežu šogad atlicis izbūvēt aptuveni sešus kilometrus žoga purvainajos apvidos un grūti sasniedzamās vietās. Žoga...

Lasīt tālāk
Video

Stiprinās atbalstu priekšlaicīgi dzimušo bērnu vecākiem

26/11/2025

Lai nodrošinātu skaidrību paternitātes un vecāku pabalsta piešķiršanā, stiprinātu atbalstu priekšlaicīgi dzimušo bērnu vecākiem un precizētu pabalstu piešķiršanas kritērijus, tai...

Lasīt tālāk
Video

Eiropas Parlaments: pieeja sociālajiem medijiem jāļauj tikai no 16 gadiem

26/11/2025

EP deputāti vēlas vērienīgu ES rīcību, lai aizsargātu nepilngadīgos internetā, visā ES atļaujot lietot sociālos medijus tikai no 16 gadiem un aizliedzot atkarību izraisošu praksi. Trešdien...

Lasīt tālāk
Video

Nākamnedēļ Esplanādē plānots atvērt publisko slidotavu

25/11/2025

Nākamnedēļ, 1. decembrī, pie Raiņa pieminekļa Esplanādē, ja būs piemēroti laikapstākļi, tiks atvērta publiskā slidotava, kas strādās līdz pat nākamā gada 1. martam. Slidotava rīdziniekiem...

Lasīt tālāk
Video

Pašvaldības policijas bezdarbības dēļ sodu nesaņem personas, kas cietsirdīgi izturas pret dzīvniekiem

24/11/2025

2025. gada 10. oktobrī Rīgas dzīvnieku patversmē “Labās mājas” tika nogādāti divi bezšķirnes suņi, kurus policija izņēma no kāda dzīvokļa viņu īpašniecēm. Abu suņu veselības...

Lasīt tālāk
Video

Zolitūdes traģēdijas vietā top Atceres dārzs

20/11/2025

Pieminot Zolitūdes traģēdiju, kas notika 2013. gada 21. novembrī, Rīgas pašvaldība veido Atceres dārzu, respektējot biedrības "Zolitūde 21.11." un iedzīvotāju pausto vīziju un vēlmes. Šā...

Lasīt tālāk