Lidsabiedrība “airBaltic” tomēr samaksā “Prudentia” par investora piesaisti
Neoficiāla informācija liecina, ka neraugoties uz nesaskaņām, Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” tomēr norēķinājusies ar konsultantu “Prudentia” saistībā ar lidsabiedrībai piesaistīto investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu. Aviokompānija, neatklājot sīkākas detaļas, informāciju apstiprina.
Jautājums par kompensācijas izmaksāšanu “Prudentia” kļuva neskaidrs pēc tam, kad konsultants publiski paziņoja, ka izdevies atrast investoru lidsabiedrībai, kas izraisīja skandālu. Satiksmes ministrija (SM) pārmeta konsultantam konfidencialitātes noteikumu pārkāpšanu, un valdība apturēja rīkojumu, ar kuru konsultants bija piesaistīts “airBaltic”.
Lai arī valdība pēc vairāk nekā četru stundu garām diskusijām akceptējusi finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” – Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, tās vadītāji uzsvēra, ka konsultantam atlīdzība par investora piesaisti nebūtu jāsaņem. Toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss atklāja, ka pēc investora sameklēšanas “Prudentia” esot piedāvājusi drastisku akcionāru līgumu, kas neesot bijis izdevīgs un Satiksmes ministrija tālākās sarunās esot panākusi daudz izdevīgākus nosacījumus. “Tās bija smagas sarunas, ko veica nevis “Prudentia”, bet ministrijas ierēdniecība,” viņš piebilda.
Arī SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš iepriekš izteicās, ka “Prudentia” nebūtu jāsaņem kompensācija investora piesaistē.
Neraugoties uz nesaskaņām, aviokompānija “airBaltic” samaksājusi “Prudentia” par investora piesaisti, norādot, ka lidsabiedrība par līgumsaistībām ar konsultantu saņēmusi piecus dažādu juristu atzinumus, lai nodrošinātu rīcības pareizību un atbilstību savstarpējām līgumsaistībām. Aviokompānija gan atteicās komentēt vienošanās ekonomiskos jautājumus.
Kā zināms, 4.februārī tika parakstīts līgums ar jauno nacionālās aviosabiedrības “airBaltic” investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu. Saskaņā ar šo līgumu Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot biznesa plānu Horizon 2021.
Saņemtos līdzekļus airBaltic ieguldīs jaunu lidmašīnu iegādei tā vietā, lai tās īrētu, tādējādi nodrošinot airBaltic iespēju ietaupīt izmaksas un uzlabot pasažieru apkalpošanu. Tas vēl vairāk palielinās Latvijas aviosavienojumus, veicinās ekonomisko attīstību un jaunu darbavietu veidošanos.
2015. gada novembrī Latvijas Republikas Ministru kabinets apstiprināja plānu par 20% airBaltic akciju pārdošanu Vācijas investoram Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam (Ralf-Dieter Montag-Girmes) par 52 miljoniem eiro un piekrita ieguldīt aviokompānijā papildu 80 miljonus eiro. Darījums paredz, ka vācu investors pēc tā noslēgšanas kļūs par 20% aviokompānijas akciju īpašnieku, bet pārējās akcijas paliks Latvijas valsts īpašumā. Ieguldījums un airBaltic pašu kapitāla palielināšana 2015. gada 3. decembrī tika apstiprināta Saeimā. Saeima apstiprināja darījumu ar nosacījumu, ka airBaltic un tā saistītajiem uzņēmumiem ir aizliegts iegādāties, īrēt vai citādi izmantot aprīkojumu, ko ražojuši militārā kompleksa uzņēmumi un ar to saistītie uzņēmumi, kuriem noteiktas Eiropas Savienības vai starptautiskās sankcijas, kuras ir ratificējusi arī Latvija.
Foto: airBaltic
Vēl par tēmu:
Saeima neatbalsta alkohola iegādes vecuma celšanu, bet atbalsta ierobežot laiku, kurā varēs to iegādāties
Saeima otrajā lasījumā atbalstījusi stingrākus ierobežojumus alkoholisko dzērienu tirdzniecībā, vienlaikus noraidot iepriekš Saeimas komisijā atbalstīto liegumu liegt pirkt alkoholu līdz...
Lasīt tālāk7 000 skolēnu jau pieteikušies vasaras darbam
2. maijā tika uzsākta skolēnu elektronisko reģistrāciju dalībai skolēnu vasaras darbam. Iniciatīvu centralizēti organizē Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un līdz 3.maija rītam vasaras...
Lasīt tālākSaeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālākŽurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā
Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...
Lasīt tālāk“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav
Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...
Lasīt tālākEM virza likumprojektu, lai Atkrastes vēja parka projektam ELWIND noteiktu nacionālo interešu objekta statusu
Pirms pusotra gada valdība apstiprināja Latvijas – Igaunijas Atkrastes vēja parka ELWIND tālāku virzību. Projekta aizstāvji uzsver, kas runa nav tikai par gigantisku zaļās enerģijas ražotāju,...
Lasīt tālākEiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālāk