• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
15/12/2011, Kategorija: Bizness

Portāla Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās kuponu sadaļā veiktajā pētījumā noskaidrots, ka pēdējā pusgada laikā Latvijas iedzīvotāji kuponu iegādei iztērējuši 3, 96 miljonus latu. Šā gada nogalē aktīvo kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgotāju skaits sasniedzis 33. Pēc pārdoto kuponu skaita vispopulārākie ir bāru un restorānu pakalpojumi, bet vislielākās naudas summas iztērētas, iegādājoties tūrisma un skaistumkopšanas pakalpojumus.

Noslēdzot šo gadu, noteikti kolektīvās iepirkšanās tirgus nišas līderi, tie ir portāli CityLife.lv, Cherry.lv un Zizu.lv. Pēdējā pusgada laikā visi nozares uzņēmumi kopā pārdevuši aptuveni 642 tūkstošus kuponu un viena kupona vidējā cena bijusi 6,2 lati. Pēc Gudriem.lv datiem, 48% portāla lietotāju pārskata visus kolektīvās iepirkšanās piedāvājumus, bet atlikušie 52% meklē konkrētas kategorijas kuponus.

Ja šī gada sākumā vispopulārākie bija atlaižu kuponi skaistumkopšanas pakalpojumiem, fitnesam, SPA pakalpojumiem, frizētavām un sabiedriskajai ēdināšanai, tad tagad, pēc tirgus līderu viedokļa, pirmās vietas ieņem tūrisma braucieni, skaistumkopšanas pakalpojumi un kuponi, kas pieskaitāmi mājas preču kategorijai. Vienlaikus kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvji gan atzīst, ka līderes pēc pārdošanas skaita ir atlaides kafejnīcām un restorāniem. „Taču jebkurai firmai izdevīgāki ir tie kuponi, kuri dod lielāku apgrozījumu, nevis ir līderi pircēju skaita ziņā,” piebilst Zizu.lv pārstāvis Samads Muhamedovs. Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš precizē, ka agrāk bija novērojami izteikti tirgus līderi, bet tagad parādās sezonalitātes faktors. „Piemēram, decembrī gandrīz neviens nepērk skaistumkopšanas pakalpojumus un atpūtu viesnīcās un viesu namos, lai gan vasarā šādi piedāvājumi bija vispārdotākie. Patlaban līderos, protams, ir dāvanas,” stāsta Ģ. Slaviņš. „Stabils pieprasījums, neatkarīgi no sezonas, ir vērojams maltītēm labos restorānos, taču vidējas kvalitātes ēstuvēs pircējus vairs nevar iemānīt pat ar 50% atlaidi,” teic Ģ. Slaviņš.

Gada sākumā Gudreiem.lv aptauja liecināja, ka aktīvākas kolektīvās iepirkšanās kuponu pircējas ir sievietes un šī tendence nav mainījusies. „Aptuveni 65% mūsu aktīvo klientu ir sievietes vecumā no 20 līdz 24 gadiem, pēc viņām seko 25 – 44 gadus veci pircēji, bet pavisam nelielu pirkumu daļu veic 15 – 19 un 50 – 74 gadus veci cilvēki,” informē portāla Perkamkopa.lv pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Visu apjautāto kolektīvās iepirkšanās portālu pārstāvji ir vienisprātis, ka kolektīvās iepirkšanās popularitāte Latvijā aug ar katru mēnesi. Pēc ekspertu teiktā, pārdošanas apjomi pieaug aptuveni par 10 – 15 % mēnesī un šis rādītājs ir uzskatāms par labu. „Mēs Latvijā, protams, neredzēsim tādus rezultātus kā kolēģi Maskavā, kur pārdošanas apjoms ik mēnesi aug par 100 – 120%, taču tirgus pieaugumu prognozējam arī nākamgad, jo tā pieauguma potenciāls vēl ne tuvu nav izsmelts,” stāsta S. Muhamedovs. Taču Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš atzīst, ka lielākā daļa kolektīvās iepirkšanās nozares uzņēmumu strādā bez peļņas. „Ienākot šajā tirgū, daudzas firmas uzskatīju, ka viņus te gaida viegli nopelnāma nauda, kas neatbilst patiesībai. Tāpēc nākamajā gadā nozares pārstāvjiem vairāk jādomā par savu pakalpojumu kvalitāti, nevis kvantitāti. Mums visiem noteikti jākļūst patērētājiem daudz interesantākiem,” piebilst Ģ. Slaviņš.

Kvalitātes prioritārajai nozīmei piekrīt arī J. Palkavnieks, stāstot, ka Perkamkopa.lv ir izstrādājis savu kvalitātes sertifikātu, kuru kā portāla partneris var iegūt tikai tāds uzņēmums, kura pakalpojumus vai preces novērtējuši vismaz 100 klientu un nav saņemta neviena sūdzība. „Masu medijos regulāri parādās cilvēku sūdzības par precēm vai pakalpojumiem, kas iegādāti kolektīvās iepirkšanās portālos, un tas met ēnu uz visu nozari, cieš arī godīgo tirgus dalībnieku reputācija,” teic J. Palkavnieks.

Runājot par kolektīvās iepirkšanās nozares nākotni, aptaujātie eksperti atzīst, ka nākamgad to gaida pārmaiņas: daļa mazo tirgus dalībnieku to pametīs, daļa uzņēmēju savu darbību samazinās, un noteikti parādīsies arī jauni, spēcīgi tirgus dalībnieki.

538 skatījumi




Video

Mācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem

30/04/2025

Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimā trešdien, 30.aprīlī,...

Lasīt tālāk
Video

Pārtikas cenas un piesardzīgs patēriņš martā ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu

29/04/2025

2025. gada martā iedzīvotāju piesardzīgāka izturēšanās pret tēriņiem ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu. Gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās...

Lasīt tālāk
Video

Radīts īpašs “Kārums” un animācijas filmas “Straume” biezpiena sieriņš – ar arbūza garšu

29/04/2025

Sadarbībā ar Oskara godalgotās animācijas filmas “Straume” (angliski “Flow”) veidotājiem, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” radījis īpašu biezpiena sieriņu...

Lasīt tālāk
Video

LBAS pauž izbrīnu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas publiskajiem paziņojumiem

28/04/2025

Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei E. Siliņai, Valsts kancelejas vadītājam R. Kronbergam un labklājības ministram R. Uzulniekam, kurā...

Lasīt tālāk
Video

Mācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem

23/04/2025

Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)...

Lasīt tālāk
Video

Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju

17/04/2025

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...

Lasīt tālāk
Video

Noskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi

16/04/2025

Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...

Lasīt tālāk
Video

Februārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada

15/04/2025

2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...

Lasīt tālāk
Video

Ērtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju

15/04/2025

Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...

Lasīt tālāk
Video

PVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā

15/04/2025

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...

Lasīt tālāk