Minimālā mēneša darba alga nākamgad būs 370 eiro
Plānots, ka no 2016.gada 1.janvāra minimālā mēneša darba alga normāla darba laika ietvaros – 8 stundas dienā un 40 stundas nedēļā – būs 370 eiro, informē Labklājības ministrija (LM).
Vienlaikus paredzēts mainīt minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu atbilstoši mēnesī noteiktām darba stundām, nevis noteikt tās apmēru vidēji uz gadu. Lai to īstenotu, izstrādāta minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanas formula mēnesim atbilstoši normālam darba laikam un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanas formula nepilna darba laika gadījumā.
Atbilstoši noteikumos noteiktajām formulām LM katru gadu aprēķinās minimālās stundas tarifa likmes pa mēnešiem un vidēji gadā par nākamo periodu.
Piemēram, janvārī darbiniekiem, kuri strādās normālu darba laiku (piecu darba dienu nedēļa, 40 stundas nedēļā vai astoņas stundas dienā), minimālā stundas tarifa likme būs 2,313 eiro, attiecīgi februārī tā būs – 2,202 eiro. Pusaudžiem un darbiniekiem, kuri pakļauti īpašam riskam un kuriem normālais darba laiks ir septiņas stundas dienā vai 35 stundas nedēļā, minimālā stundas tarifa likme janvārī būs 2,643 eiro, februārī – 2,517 eiro.
Bērniem, kuri sasnieguši 13 gadu vecumu saīsināta normāla darba laika ietvaros un darbiniekiem, kuriem noteikts nepilns darba laiks, minimālā stundas tarifa likme vidēji gadā būs 2,200 eiro.
Savukārt, ja darbiniekam izmaksājama vidējā izpeļņa par darbu normāla darba laika ietvaros un būs aprēķināta mazāka par noteikto minimālo mēneša darba algu, to paredzēts palielināt par starpību starp aprēķināto vidējo izpeļņu un noteikto minimālo mēneša darba algu.
Iepriekšminēto paredz ceturtdien, 10.septembrī, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie Ministru kabineta Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normāla darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu. Tie vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāapstiprina valdībā.
Atgādinām, ka 2015.gadā minimālās mēneša darba algas apmērs normāla darba laika ietvaros (8 stundas dienā un 40 stundas nedēļā) ir 360 eiro. Minimālā stundas tarifa likme ir 2,166 eiro, bet pusaudžiem un darbiniekiem, kuri pakļauti īpašam riskam un kuriem normālais darba laiks ir septiņas stundas dienā un 35 stundas nedēļā, minimālā stundas tarifa likme ir 2,477 eiro.
Pēc statistikas datiem uz 2015.gada maiju 186,1 tūkst. cilvēku, tai skaitā privātajā sektorā – 153,3 tūkst. un sabiedriskajā sektorā – 30,1 tūkst darba ņēmēju darba ienākumi bija minimālās mēneša darba algas apmērā un mazāk. Savukārt uz 2015.gada maiju bija 37,5 tūkst, tai skaitā privātajā sektorā – 29,4 tūkst. un sabiedriskajā sektorā – 7,6 tūkst darba ņēmēji, kuriem darba ienākumi bija tieši minimālās mēneša darba algas apmērā.
Vēl par tēmu:
Pirmo 28 tranzīta graudu paraugu analīžu rezultāti neliecina par to izcelsmi no Ukrainas
Zemkopības ministrija informē, ka ir saņemti pirmie tranzīta graudu izcelsmes pārbaudes rezultāti, izmantojot Apvienotajā Karalistē izstrādāto Graudu verifikācijas shēmu (Grain Verification...
Lasīt tālākFM: degvielas cenu kāpums palielina inflācijas spiedienu, bet pārtikas cenas to mazina
Patēriņa cenu līmenis šā gada oktobrī bija par 0,4% augstāks nekā iepriekšējā mēnesī un par 3,1% augstāks nekā pērnā gada oktobrī. Mēneša griezumā cenu kāpumu noteica elektroenerģijas,...
Lasīt tālākNaktī uz 11. novembri Latvijas gaisa telpā ielidojuši trīs bezpilota lidaparāti
Naktī uz 11. novembri Latvijas gaisa telpā ielidoja trīs bezpilota lidaparāti, no kuriem divi īslaicīgi (1–2 minūtes) šķērsoja valsts Austrumu robežu un viens – šķērsoja Latvijas teritoriju...
Lasīt tālākLatvijā gripas aktivitāte saglabājas iepriekšējās nedēļas līmenī
Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) gripas un citu akūtu elpceļu infekciju monitoringa dati liecina, ka Latvijā gripas aktivitāte joprojām saglabājas zemā līmenī. Aizvadītajā nedēļā...
Lasīt tālākOktobrī kopējo cenu kāpumu ierobežoja mērens pārtikas cenu pieaugums
Oktobrī cenu dinamiku Latvijā galvenokārt noteica pakalpojumu un ar mājokli saistīto energoresursu cenu kāpums. Saskaņā ar jaunākajiem Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2026. gada oktobrī,...
Lasīt tālākSeptembrī turpinājās stabila eksporta izaugsme
Preču eksporta izaugsme septembrī paātrinājās, vērtībai faktiskajās cenās gadā pieaugot par 12,8%, – tādējādi divciparu pieaugums noturējies jau ceturto mēnesi pēc kārtas. Vienlaikus...
Lasīt tālākKulbergs piedāvā četru gadu plānu valsts finanšu sakārtošanai un ekonomikas izaugsmei
Ministru prezidents Andris Kulbergs piedāvā valsts finanšu sakārtošanas un ekonomikas izaugsmes plānu 2027.–2030. gadam. Tas paredz izdevumu pārskatīšanas un ieņēmumu pasākumus ar kopējo...
Lasīt tālākTiesībsardze: sabiedriskā transporta finansējuma problēmas nedrīkst risināt uz bērnu un cilvēku ar invaliditāti rēķina
Tiesībsardze Karina Palkova iebilst pret ieceri samazināt sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumus bērniem un cilvēkiem ar invaliditāti un uzsver, ka valsts budžeta problēmas nedrīkst...
Lasīt tālākAtsevišķās naktīs gaidāms neliels sals, vietām arī slapjš sniegs
Novembra pirmās nedēļas izskaņā lokāli austrumu rajonos novērotas pirmās slapja sniega pārslas un reģistrēta zemākā gaisa temperatūra novērojumu stacijās šosezon – Skrīveros naktī...
Lasīt tālākBrīvdienās laiks būs mierīgs, jaunnedēļ kļūs mazliet vēsāks
Novembra pirmā nedēļa ir iesākusies ar visai mierīgu laiku - vietām novērojām sīkus nokrišņus, atsevišķas naktis aizvadītas ar nelielu salu, vienīgi darba nedēļas beigās vējš piekrastē...
Lasīt tālāk
