Bedres uz Latvijas ceļiem var pievarēt arī bez zaudējumiem
Strauji tuvojas pavasaris, kad Latvijas ceļu segums “kusīs” vienlaikus ar ledu grāvmalās. Šogad Latvijas ceļu stāvoklis jau daudziem autovadītājiem ir sagādājis ne mazums raizes – pārsistas riepas, salocīti riteņu diski un sabojāta automašīnas balstiekārta. “DBS” (Drošas Braukšanas Skolas) speciālisti ir pārliecināti, ka, pareizi reaģējot un pareizi šķērsojot bedres, ir iespējams pilnībā vai daļēji izvairīties no ievērojamiem bojājumiem.
Apdrošināšanas sabiedrības BALTA statistika liecina, ka 2013. gada pirmajos trijos mēnešos jau 126 BALTA klienti ir saskārušies ar apdrošināšanas gadījumiem, kurus izraisījis sliktais ceļu un ielu stāvoklis. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ir vērojams ievērojams šādu negadījumu skaita pieaugums. Apdrošināšanas eksperti lēš, ka līdz ar pavasara iestāšanos, šādu apdrošināšanas gadījumu skaits augs daudz straujāk.
“Ceļi ir katastrofālā stāvoklī, taču, vērojot autovadītāju rīcību, izvairoties no šķēršļiem vai iebraucot bedrē, nākas atzīt, ka ļoti daudzi cilvēki ir aizmirsuši vai pat nezina elementārus noteikumus, kas ļauj būtiski samazināt bedru radītos bojājumus vai pat pilnībā no tiem izvairīties,” atzīst “DBS” apmācību direktors Artūrs Priednieks, kurš ir gatavs atgādināt dažas pamatlietas.
Laicīgi novērtē!
Spēja laicīgi novērtēt ceļa seguma stāvokli un tuvojošās bedres ir pats labākais “instruments”, lai izvairītos no iebraukšanas kādā bedrē. Ja ievērojat, ka priekšā braucošās automašīnas bremzē, strauji izmaina braukšanas virzienu vai pat palecas, sāciet laicīgi samazināt ātrumu, jo visticamāk priekšā ir bedres. Arī, ja redzat, ka tālumā krasi mainās ceļa seguma nokrāsa un faktūra, gatavojaties, ka varat sastapties ar bedrēm.
Izvairies, ja iespējams!
Vislabākā metode kā samazināt bedru radītos zaudējumus ir izvairīties no iebraukšanas bedrēs, taču pirms izvairīšanās no bedres, pārliecinieties, ka nav iespējama sadursme ar blakus vai pretī braucošu transportlīdzekli. Ass manevrs, jo sevišķi lietainā laikā, var būtiski samazināt riepu saķeri ar ceļa segumu un var izsaukt sānslīdi, kam var būt smagākas sekas kā iebraukšanai bedrē. Arī esot jau bedrē, jebkurš manevrs vai strauja virziena maiņa var izraisīt daudz smagākas sekas.
Bedrē nebremzē!
Ja nav iespējams izvairīties, dziļu bedri vēlams izbraukt ar mazāko iespējamo ātrumu, taču ir būtiski atcerēties, ka bremzēt drīkst tikai pirms iebraukšanas bedrē. Pie iebraukšanas bedrē bremžu pedālim ir jābūt atlaistam, jo tikai tā ir iespējams pasargāt automašīnu no daudz lielākiem bojājumiem. Der arī atcerēties, ka pirms katras bedres Latvijā nobremzēt nav iespējams, tāpēc maza izmēra bedres, kurās automašīnas ritenis nevar iekrist pilnībā, ātrumu vēlams pat nesamazināt.
Padomā par riepām!
Vienu no smagākajiem uzdevumiem šādos ceļos pilda automašīnas riepas. Lai tās paliktu veselas, bez drošas braukšanas pamatprincipiem ir jāievēro daži riepu ražotāju zelta likumi. Tos neslēpj Goodyear pārstāvis Gints Jegurs: “Riepu izvēlē un ekspluatācijā ir divi ļoti nozīmīgi likumi – jāizvēlas riepas atbilstoši konkrētās automašīnas ražotāja uzrādītajai specifikācijai – atbilstoša izmēra, atbilstošas slodzes un ātruma indeksam. Otra būtiskā lieta ir riepu spiediens – tam arī ir jābūt tieši tādam, kādu to ir norādījis auto ražotājs. Ja šie noteikumi tiek ievēroti, tad riepas kalpos ilgāk un nemainīs automašīnas vadāmību un slodzi uz automašīnas balstiekārtu.”
“Šis ir būtiskākās lietas, kas jāatceras. Protams, ir arī īpaši braukšanas manevri, ar kuru palīdzību automašīnu burtiski iespējams izcelt no bedres, taču to ir iespējams iemācīties tikai praktiskās nodarbībās. Šie paši noteikumi attiecas arī uz citu šķēršļu, tādu kā sliežu, kanalizācijas aku un citu, pārvarēšanu. Galvenais ir nepieļaut abu vienas ass riteņu vienlaicīgu saskaršanos ar šķērsli, jo tas rada vislielāko triecienu automašīnas balstiekārtai. Tāpēc, piemēram, dzelzceļa sliedes vēlams šķērsot ieslīpi,” skaidro Artūrs Priednieks.
Vēl par tēmu:
Šonedēļ laika apstākļus noteiks vairāku ciklonu darbība
Nedēļas sākumā Latvijā pakāpeniski ieplūdīs siltāka gaisa masa, tādēļ dienās gaiss atkal daudzviet iesils līdz +10…+15°, bet naktīs gaisa temperatūra lielākoties pieturēsies +2…+7°...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima” aicina sagatavoties šonedēļ gaidāmajām salnām
Lai gan aprīlis mūs lutinājis ar vasarīgi siltiem laikapstākļiem, šajā nedēļā gaidāmas pavasara salnas. Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, apskādētiem augiem un ražas zuduma,...
Lasīt tālākNedēļas izskaņā laiks kļūs aukstāks un daudzviet gaidāma salna
Šonedēļ, līdz ar aukstākas gaisa masas ieplūšanu Latvijas teritorijā, gaiss ir kļuvis ievērojami vēsāks. Sagaidījām arī lietu un šīs sezonas pirmo stipro pērkona negaisu, kas dažviet...
Lasīt tālākLieldienu brīvdienās vairākiem ātrumpārkāpējiem atņemtas tiesības
Aizvadītajās četrās Lieldienu brīvdienās Valsts policija pastiprināti uzraudzīja ceļu satiksmes drošību, uzsvaru liekot tam, lai autovadītāji nesēstos pie stūres reibumā. Kopumā šajās...
Lasīt tālākVai bērnudārza un pamatskolas internātam ir vieta 21. gadsimtā?
Dzīvošana internātā nav bērna otrās mājas. Tas ir pretrunā ar bērna tiesībām dzīvot ģimenē, kas ir pamatu pamats viņa pilnvērtīgai attīstībai un sagatavošanai patstāvīgai dzīvei....
Lasīt tālāk75% iedzīvotāju šogad samazinājušies izdevumi par recepšu zālēm
Pirmo trīs mēnešu dati pēc jaunā recepšu zāļu cenu modeļa ieviešanas Latvijā liecina, ka ir izdevies būtiski uzlabot zāļu pieejamību iedzīvotājiem: 75% iedzīvotāju izdevumi par zālēm...
Lasīt tālākNedēļas pirmā puse vēl saglabāsies vasarīgi silta, bet no nedēļas vidus laiks kļūs vēsāks
Šonedēļ valstī pakāpeniski sāks ieplūst aukstāka gaisa masa un laiks kļūs vēsāks, naktīs būs iespējamas arī salnas. Debesis biežāk aizklās mākoņi, kas palaikam atnesīs lietu. Otrdien...
Lasīt tālākLatvija izstāsies no Otavas konvencijas, lemj Saeima
Latvija izstāsies no konvencijas par kājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu (Otavas konvencija), paredz trešdien, 16.aprīlī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākOtro gadu Valsts kontroles atzinumi par gada pārskatiem bez iebildēm, tomēr atbilstības jautājumi izgaismo iespējas budžeta līdzekļu ietaupījumam
Valsts kontrole ir pabeigusi 2024. gada finanšu revīzijas ministrijās un centrālajās valsts iestādēs. Un arī šogad – jau otro gadu pēc kārtas – visi sniegtie atzinumi par gada pārskata...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālāk