• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
08/07/2025, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība

internetShop_

Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu izmaksas, lēna piegāde un neuzticēšanās vietnes piedāvātajai norēķinu metodei. “Mūsu pašu lokālais pētījums atklāja, ka vietējo pircēju vidū katrs trešais (32%) atceļ vai nepabeidz pirkumu internetveikalā lēnas piegādes dēļ,” stāsta “Venipak Latvija” vadītāja Sanita Bērziņa, piebilstot, ka tas ir īpaši raksturīgi jauniešiem un lielpilsētu iedzīvotājiem.

“Venipak” aptauja, kurā piedalījās 1015 cilvēki, atklāja, ka lielākā daļa pircēju gadījumā, ja piegāde aizkavējas, vispirms nodomā, ka “vajadzēja izvēlēties citu interneta veikalu” (37%). Tāpat trešdaļa (30%) secina, ka vajadzēja izvēlēties citu piegādes metodi. “Acīmredzami, ka tas kaitē gan veikala, gan kurjerdienesta reputācijai,” uzsver S. Bērziņa.

Lielākā daļa pircēju ir gatavi samierināties ar sūtījuma aizkavēšanos par 2–3 dienām, tā norādīja 47% aptaujāto. Tomēr trešdaļa (35%) ir gatavi pieciest kavēšanos tikai par vienu dienu, savukārt katrs desmitais klients nepieļauj nekādu novirzi no solītā piegādes termiņa. “Pasūtījuma kavēšanās principā ir viens no pircējus visvairāk kaitinošajiem faktoriem. To atklāj katrs otrais tiešsaistes pircējs. Taču vēl vairāk cilvēku (51%) kaitina tas, ja viņi nezina paredzamo piegādes laiku. Sociālajos tīklos bieži var redzēt dusmīgus ierakstus par šo tematu: Gribēju pasūtīt sūtījumu, nevis abonēt dienu mājās,” uzsver kurjerdienesta vadītāja, piebilstot, ka trešais faktors, kas aizkaitina klientus, ir neatjaunota informācija par pasūtījuma statusu, uz to norāda 44% aptaujāto.

Velns slēpjas detaļās – un klientu neapmierinātībā. Klienti sāpīgi uztver papildu izmaksas, kas kļūst redzamas pasūtījuma veikšanas pēdējā posmā, un ne mazāk sāpīgi uztver kavēšanos, īpaši tad, ja sūtījums ir svarīgs. “Zinu gadījumu, kad māmiņa vēlējās mazuli dzimšanas dienā iepriecināt ar rotaļu elektroauto. Tiešsaistes veikalā bija norādīts, ka prece ir noliktavā, tāpēc viņa cerēja to saņemt jau nākamajā dienā,” stāsta S. Bērziņa. “Taču vēlāk izrādījās, ka prece atrodas nevis Latvijā, bet Polijā, un tā tika piegādāta tikai trešajā dienā – gandrīz nokavējot bērna dzimšanas dienu un neatstājot iespēju ne to pārbaudīt, ne iesaiņot,” stāsta S. Bērziņa. “Šķietami nenozīmīga detaļa – informācija par noliktavas atrašanās vietu un attiecīgi garāku piegādes termiņu – izrādījās izšķiroša, un gala rezultātā radīja pamatotu vilšanos.” Ņemot vērā, ka Norstat 2025. gada pirmā ceturkšņa dati liecina, – 85% Latvijas iedzīvotāju patīk iepirkties tiešsaistē, un katrs desmitais (11%) prognozē, ka e-komercijas apjomi turpinās pieaugt, savlaicīga sūtījumu piegāde kļūst par vienu no lielākajiem izaicinājumiem nozares turpmākajā attīstībā.

998 skatījumi




Video

Atsevišķiem pārtikas produktiem samazināts PVN

04/12/2025

[caption id="attachment_35061" align="alignnone" width="300"] Fresh vegetables on display in a farmers market.[/caption] Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus noteikta pievienotās...

Lasīt tālāk
Video

Pieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem

04/12/2025

Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeima ceturtdien, 4. decembrī, galīgajā lasījumā atbalstīja...

Lasīt tālāk
Video

Jau astoto mēnesi apstrādes rūpniecības produkcijas apjomi turpināja augt

04/12/2025

Saglabājoties stabilam ārējam pieprasījumam, apstrādes rūpniecības izlaide oktobrī pieauga gandrīz visās apakšnozarēs. Izaugsme turpinājās jau astoto mēnesi pēc kārtas. 2025. gada...

Lasīt tālāk
Video

Baltijas pētījums: cilvēki vēlas strādāt organizācijā ar labu reputāciju un talantīgiem kolēģiem

03/12/2025

Nozīmīgākie motivējošie faktori Baltijā, kas nosaka darba devēja izvēli, ir uzņēmuma laba reputācija, talantīgi cilvēki kolektīvā, kā arī iedvesmojoša uzņēmuma attīstības vīzija...

Lasīt tālāk
Video

Biedrība: Ceturtdaļai spēlētāju nav svarīgi, vai azartspēļu vietne ir legāla

03/12/2025

2025. gadā strauji palielinājies to regulāro spēlētāju īpatsvars, kuriem ir pilnīgi nesvarīgi, ka azartspēļu operators, kura interneta vietnē tas spēlē, ir licencēts Latvijā: 24,8%...

Lasīt tālāk
Video

LBAS aicina valdību saglabāt darbiniekiem noteiktās garantijas un neārdīt arodbiedrību brīvību un tiesības

25/11/2025

Saeimas Sociālo un darba lietu komisija 2025. gada 25. novembrī izskatīja likumprojektu Grozījumi Darba likumā un nodeva to tālāk pirmajam lasījumam. Priekšlikumi otrajam lasījumam jāiesniedz...

Lasīt tālāk
Video

Sociālo un darba lietu komisija konceptuāli atbalsta plānotās izmaiņas Darba likumā

25/11/2025

Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 25. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Darba likumā, lai pilnveidotu darba tiesisko attiecību regulējumu un nodrošinātu risinājumus,...

Lasīt tālāk
Video

Paredz pasākumus vietējo un ārvalstu investoru nodokļu sloga līdzsvaram

24/11/2025

Lai uzlabotu uzņēmumu piekļuvi finanšu resursiem, samazinātu finansējuma izmaksas un līdzsvarotu nodokļu slogu starp vietējiem un ārvalstu investoriem–fiziskajām personām, vienlaikus...

Lasīt tālāk
Video

Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli

21/11/2025

Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...

Lasīt tālāk
Video

Pieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem

21/11/2025

Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...

Lasīt tālāk