Aptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam
Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera EconomyBookings.com veiktā aptauja. 26% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju apceļos Latviju, 33% igauņu – Igauniju, bet 40% lietuviešu iepazīs Lietuvu.
“Lai gan vietējā tūrismā Baltijas iedzīvotāji biežāk izmanto savas automašīnas vai sabiedrisko transportu, tomēr cilvēki mēdz īrēt arī ilgtermiņa nomas auto. Šādos gadījumos tas ir izdevīgāk nekā īstermiņa auto īres iespējas, kas ir ērtas tad, ja mašīna nepieciešama īsam pārbraucienam,” norāda “Booking Group Corporation” valdes priekšsēdētājs Alens Baibekovs.
Gan latvieši, gan lietuvieši un igauņi par šīs vasaras ceļojumu galamērķiem min arī Itāliju, Franciju, Horvātiju un citas valstis.
“Itālija un Spānija, īpaši Milāna, Roma, Barselona un Alikante, jau gadiem ilgi ir vieni no populārākajiem ceļojumu galamērķiem, kur Baltijas iedzīvotāji dodas atvaļinājumā. Trešajā vietā šogad ierindojas Grieķija – Herakliona un Korfu. Lai pēc iespējas plašāk iepazītu savus galamērķus, ceļotāji nereti izvēlas autonomas pakalpojumus. Tieši tādēļ regulāri turpinām arī apkopot datus par klientu auto nomas paradumiem pasaulē, kas ļauj izdarīt secinājumus par tūrisma nozares attīstību, lai varam pielāgot piedāvāto pakalpojuma klāstu atbilstoši pieprasījumam,” turpina A. Baibekovs.
Pēc uzņēmuma statistikas Baltijas valstu iedzīvotāji šogad, līdzīgi kā iepriekšējos gados, saviem ceļojumiem izvēlas ekonomiskās un kompaktās klases automašīnas. Kopumā vidējais auto nomas ilgums ir 7-8 dienas. Milānā, Romā un Barselonā auto noma tiek izmantota vidēji 5-7 dienas, kamēr Korfu, Alikantē un Heraklionā pat 8-14 dienas.
Aptaujas dati rāda, ka 30% latviešu, 24% lietuviešu un 33% igauņu šovasar neplāno doties ceļojumā. Kā liecina platformas EconomyBookings.com statistika, tas var tikt skaidrots ar to, ka vasaras siltos mēnešus cilvēki izvēlas pavadīt tepat Baltijā, turpretī pārējos gadalaikos doties jau uz siltākiem galamērķiem.
Latvijā izveidotais uzņēmums SIA “Booking Group Corporation” pārstāv tiešsaistes platformu EconomyBookings.com, kas ir viens no pasaules līderiem tiešsaistes auto rezervēšanas tirgū, nodrošinot automašīnu rezervācijas pakalpojumus vairāk nekā 20 000 nomas vietās 180 pasaules valstīs Eiropā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, Āzijā, kā arī Austrālijā un Okeānijā. Uzņēmumam ir vairāk nekā 800 partneru visā pasaulē, tajā skaitā pasaules lielākie auto nomas uzņēmumi, piemēram, “Sixt”, “Hertz”, “Enterprise Holdings”, “Dollar Thrifty” un daudzi citi, kas ļauj piedāvāt plašu transportlīdzekļu klāstu. Katru gadu “Booking Group Corporation” uzlabo ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, lai kļūtu par vienu no lielākajiem reģionālajiem tehnoloģiju uzņēmumiem.
Vēl par tēmu:
Juris Lazdiņš: lauksaimnieki jāatbalsta ar konkrētiem risinājumiem
Ņemot vērā Zemkopības ministrijas priekšlikumu izsludināt ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā, biedrība “Zemnieku saeima” uzsver, ka valsts atbalstam nozarei jābūt ar konkrētiem...
Lasīt tālākJūlijā uzlabojas uzņēmēju noskaņojums apstrādes rūpniecībā un mazumtirdzniecībā
Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada jūlijā turpina uzlaboties apstrādes rūpniecībā, un tas ir optimistiskākais pēdējo trīs gadu laikā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veikto...
Lasīt tālākKas mainīsies alkohola iegādē veikalos no 1. augusta
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, no 1.augusta noteikti jauni alkohola tirdzniecības laika ierobežojumi. Ar grozījumiem ierobežots laiks, kurā mazumtirdzniecībā, tostarp tīmekļvietnēs...
Lasīt tālākLatvijas vadošie kafijas grauzdētāji dodas uz Brazīliju un Kolumbiju
Lai stiprinātu savu pozīciju tirgū un turpinātu sadarbību tikai ar labākajiem kafijas piegādātājiem, Latvijas vadošās grauzdētavas Rocket Bean komanda šovasar devās uz Brazīlijas un...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugumu jūnijā veicināja nepārtikas preču apgrozījuma kāpums
Šā gada jūnijā gada laikā piedzīvots neliels mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums. Straujāku izaugsmi kavēja pārtikas un degvielas tirdzniecības kritums, savukārt to veicināja nepārtikas...
Lasīt tālākŠogad būtiski auguši ārvalstu viesu tēriņi Latvijā
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem 2025. gada pirmajos piecos mēnešos Latviju apmeklēja 533 880 ārvalstu viesu. Tas ir par 12,9% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaug...
Lasīt tālākValdība akceptē grozījumus Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā
Plānots noteikt vienlīdzīgus nosacījumus bezdarbnieka statusa iegūšanai un saglabāšanai darba ņēmējiem un pašnodarbinātām personām. Turpmāk pašnodarbinātajiem, tāpat kā darba ņēmējiem,...
Lasīt tālākLBAS pauž neizpratni par LDDK prezidenta A. Bites publiskajiem izteikumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) dalīborganizācijas ir sašutušas un pauž dziļu neizpratni par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) prezidenta Andra Bites izteikumiem...
Lasīt tālākBudžeta plānošana maziem uzņēmumiem: 5 padomi
Mazie uzņēmumi bieži vien ir vietējās ekonomikas dzinējspēks – tie veido darba vietas, attīsta kopienas un ienes jaunas idejas tirgū. Baltijas valstīs MVU loma ir izteikta: Latvijā tie...
Lasīt tālākUzņēmēju vislabāk novērtētā publiskās pārvaldes institūcija, ar kuru tie saskaras, ir CSDD, bet vissliktāk – būvvaldes
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir apkopojusi uzņēmēju viedokļus par sadarbību ar publiskās pārvaldes institūcijām un aptaujas...
Lasīt tālāk