Tirdziņu sezona – kā sagatavoties un izcelties starp citiem tirgotājiem?
Vasara ir daudzu mazo uzņēmēju aktīvākais gadalaiks, jo sākas dažādu tirdziņu, gadatirgu un pasākumu sezona. Konkurence tajos ir liela, tāpēc katram uzņēmējam cītīgi jāgatavojas, lai reizē spētu izcelties starp citiem tirgotājiem, kā arī nodrošinātu stabilitāti un ērtas maksājumu iespējas klientiem. Luminor bankas pagājušā gada nogalē veiktā aptauja liecina, ka 53 % iedzīvotāju nav bijusi iespēja tirgos un gadatirgos par precēm vai pakalpojumiem norēķināties ar maksājumu karti. Tuvojoties aktīvajam periodam, Luminor eksperti iesaka veidus, kā nodrošināt iespējami plašas norēķinu iespējas klientiem un izcelties uz citu tirgotāju fona.
Apdomājiet stenda izskatu
Gadatirgus no pircēja viedokļa ir lieliska iespēja vienuviet izskatīt ļoti daudzu uzņēmumu produktu klāstu un izvēlēties sev tīkamāko, taču no pārdevēja viedokļa tā ir sīva konkurence un nepieciešamība izcelties. Tāpēc, sākot gatavoties tirdziņu sezonai, ir vērts kārtīgi apdomāt to, kā noformēsiet savu tirdzniecības stendu. Noteikti izkārtojiet preces pārskatāmi, ne pārāk cieši un neatbalstot vienu pret otru. Uzmanības piesaistīšanai varat izvietot, piemēram, fotogrāfijas no produktu ražošanas procesa, jo tas var ne tikai pievilināt potenciālo pircēju, bet arī palīdzēt raisīt sarunas ar stenda apmeklētājiem. Svarīgi arī atcerēties par sava zīmola demonstrēšanu – tam jābūt skaidri norādītam, lai pircējam ir iespēja to izlasīt un atcerēties.
Skaidri norādiet cenas
Lai uzlabotu klientu pieredzi un novērstu potenciālos šķēršļus jūsu produktu iegādē, ieteicams skaidri norādīt produktu cenas. Ja cena nav norādīta, tas var mulsināt potenciālos pircējus un likt doties garām stendam, jo nav saprotams produktu cenu līmenis un reizēm tas var radīt aizdomas arī par negodīgu tirgotāju, kas cenas pircējiem nenosauks godprātīgi. Tāpat daudzi no mums nav tie, kas droši un labprātīgi uzsāk sarunu, tāpēc cenu neesamība var mudināt potenciālo pircēju ātrāk doties garām stendam, lai izvairītos no sarunāšanas ar pārdevēju.
Piedāvājiet dažādas maksājumu iespējas
Latvijas iedzīvotāju vidū pārliecinošs vairākums jeb 82 % ikdienā norēķiniem izmanto maksājumu kartes, savukārt vairāk nekā puse norāda, ka tirgos vai gadatirgos tiem bieži trūkst iespēja veikt maksājumus ar karti. Maksājumu iespēju trūkums līdz ar to var traucēt klientiem veikt pirkumu un tirgotājiem zaudēt savus klientus – 34 % iedzīvotāju norāda, ka, nonākot situācijā, kad nav iespējas norēķināties ar bankas karti, viņi jūtas neapmierināti un visbiežāk pirkumu neiegādājas. Lai gan tirdziņi aizvien zināmi kā vieta, kur bieži jānorēķinās ar skaidru naudu, tomēr tirgotājiem jāņem vērā, ka arvien vairāk klientu jau šodien arī tirdziņos sagaida iespēju norēķinus veikt ar maksājumu karti.
Šobrīd jaunākās tehnoloģijas un banku piedāvātās iespējas ļauj uzņēmējiem pavisam viegli nodrošināt norēķinus ar maksājumu kartēm vai digitālajiem maciņiem jebkurā vietā un laikā. Piemēram, Luminor Mobilais POS lietojumprogramma ir uzstādāma vien dienas laikā, jāveic tikai daži vienkārši soļi un jau varēsiet klientiem piedāvāt ērti norēķināties.
Iesaistieties sarunās un veidojiet kontaktus nākotnei
Atšķirībā no pārdošanas tiešsaistē, klātienes tirdziņi sniedz ievērojamas priekšrocības, jo ļauj veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem un labāk iepazīt viņu vajadzības. Izmantojiet šo iespēju – aprunājieties ar klientiem, pastāstiet savu zīmola stāstu un noskaidrojiet, kas viņiem patīk un ir vajadzīgs, lai nākotnē varētu pilnveidot savu produkciju.
Tāpat neaizmirstiet parūpēties par savu kontaktinformāciju, lai cilvēki, kuri nevēlas neko iegādāties uzreiz vai vēlas vēlāk iegādāties vairāk jūsu produktu, varētu ar jums sazināties attālināti. Skaidri norādiet savu mājaslapu, sociālo tīklu kontus un citus saziņas veidus uz vizītkartes vai brošūras. Šī informācija noderēs ne tikai pircējiem, bet arī potenciālajiem sadarbības partneriem. Neaizmirstiet nodibināt jaunus kontaktus arī starp citiem tirgotājiem un ražotājiem, jo nekad nav iespējams paredzēt, kas jums varētu noderēt nākotnē!
Vēl par tēmu:
Plauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%
Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...
Lasīt tālāk1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē
Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...
Lasīt tālākUzņēmumu noskaņojums uzlabojas – pirmajā ceturksnī pieaudzis izsniegtā finansējuma apmērs
Šī gada pirmajā ceturksnī Luminor banka Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) attīstībai ir izsniegusi finansējumu 33,3 miljonu eiro apmērā, kas ir par 25% vairāk nekā attiecīgajā...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem
Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos
Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...
Lasīt tālākLatvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...
Lasīt tālāk