• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
03/10/2012, Kategorija: Bizness

Jaunākie mārketinga pētījumi liecina, ka patērētāji aizvien vairāk paļaujas uz dažādu veidu rekomendācijām, paziņu ieteikumiem, citu klientu atsauksmēm un vērtējumiem. Tas norāda, ka šodien citu cilvēku pozitīvā pieredze internetā var kļūt par  vienu no svarīgākajiem pārdošanas palīgiem un ietekmēt reklāmas tirgus turpmāko attīstību.

2011. gadā pasaulē vadošā mārketinga pētījumu uzņēmuma Nielsen veiktais pētījums liecina, ka klientu atsauksmes un vērtējums ir ārkārtīgi svarīgs lēmumu pieņemšanā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. 92% aptaujāto Eiropā ir atzinuši, ka ļoti uzticas pazīstamu cilvēku ieteikumiem un viedoklim, savukārt 70% aptaujāto uzticas informācijai (atsauksmēm), kas par precēm, pakalpojumiem un uzņēmumiem pausta internetā. Tikai 58% atzinuši, ka uzticas arī laikrakstos publicētajai informācijai, bet uzticēšanos dažādu veidu reklāmām pauž vidēji 40% aptaujāto.

„Dati rāda, ka, tikai reklamējoties, uzņēmums labākajā gadījumā var iekarot 40% mērķauditorijas uzticēšanos. Respektīvi, ja par šo uzņēmumu pozitīvā gaismā runā plašsaziņas līdzekļi, tad izredzes palielinās līdz 58%, bet, ja  informācija atsauksmju un rekomendāciju veidā ir publicēta sociālajos tīklos, mājaslapā, dažādos blogos, tad uzņēmums var cerēt uz 92% potenciālo klientu labvēlību – tīri idejas līmenī, jo svarīga, protams, vēl ir preces vai pakalpojuma cena un citi faktori,”  skaidro interneta mājaslapu satura izveides speciāliste Linda Kimeiša.

Arī Latvijā situācija ir līdzīga kā vidēji Eiropā. Nesen veiktais GFK pētījums norāda, ka klientu atsauksmēm ir liela nozīme Latvijas interneta lietotāju lēmumu pieņemšanas procesā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. Proti, 45% aptaujāto atzina, ka, neesot pārliecināti par preces vai pakalpojuma iegādi, viņi, visdrīzāk, uzņēmuma mājaslapā meklēs citu klientu atsauksmes un tikai tad pieņems lēmumu.

Interesanti, ka atsauksmes ir īpaši svarīgas 18–24 gadus veco interneta lietotāju vidū. Šajā vecuma grupā atsauksmēm vislielāko nozīmi piešķir vairāk nekā puse aptaujāto jeb 54%.

Linda Kimeiša norāda, ka  „tendence ir nepārprotama! Ja uzņēmums vēlas gūt panākumus interneta vidē, tad tam ir jārada situācija, ka par to ir pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos, kur tās izlasīs klientu draugi, radi un ģimenes locekļi. Tas pats attiecas uz uzņēmuma  mājaslapu, nišas portāliem vai blogiem, kur citu klientu pieredzi un atsauksmes meklēs interneta lietotāji.”  Interneta mājaslapu satura izveides speciāliste skaidro, ka „šīs lietas ir vienkārši realizējamas, protams, ar nelielu piepūli, tomēr milzu investīcijas tās neprasa, bet jūtamu pozitīvu rezultātu uz uzņēmuma kontu un tēlu gan tās var atstāt. Nevajag domāt, ka atsauksmes ir tikai teksts, kurā rakstīts, cik uzņēmums ir lielisks. Tas var būt arī videostāsts, vērtējums ar zvaigznītēm, kā, piemēram, tas ir Forumcinemas. Tieši šīs zvaigznītes mums bieži palīdz pieņemt lēmumu, kuru filmu skatīties. Pastāv vēl daudzas citas formas un veidi, kā interneta lietotāji izsaka savu viedokli un citi to uzklausa.”

418 skatījumi




Video

Spēcīga kaimiņu kopiena – daudzdzīvokļu ēku drošības balsts lielās krīzēs

20/08/2025

Ikvienam cilvēkam ir vajadzīgas mājas – visdrošākā vieta pasaulē, kur justies labi. Diemžēl ziņu virsraksti nemitīgi atgādina, cik daudz dažādu nelaimju var piemeklēt civilo infrastruktūru:...

Lasīt tālāk
Video

Plāno apturēt sīkpaku un paku sūtījumu plūsmu uz ASV

20/08/2025

No 2025. gada 23. augusta VAS “Latvijas Pasts” uz nenoteiktu laiku ir spiests pārtraukt pieņemt sūtījumus, kas satur priekšmetus, jeb sīkpakas un pakas piegādei uz Amerikas Savienotajām...

Lasīt tālāk
Video

LM skaidro plānotās izmaiņas Darba likumā attiecībā uz darba laiku

20/08/2025

[caption id="attachment_35999" align="alignnone" width="300"] Business people in a meeting at the office[/caption] Valdība 19. augustā atbalstīja grozījumus Darba likumā, kurā tostarp ietvertas...

Lasīt tālāk
Video

Būtiski audzis atsavināto degradēto būvju skaits

19/08/2025

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) 2025. gada pirmajā pusgadā atsavinājusi 26 vidi degradētas būves 14 adresēs. To vietā nākušas 11 būves sešās adresēs. Salīdzinot ar 2024....

Lasīt tālāk
Video

Likvidēs AS “Ventas osta”

19/08/2025

Otrdien, 19. augustā, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu izbeigt līdzdalību akciju sabiedrībā “Ventas osta”, to likvidējot. AS “Ventspils osta”...

Lasīt tālāk
Video

Valdība atbalsta grozījumus Darba likumā

19/08/2025

Neskatoties uz sociālo partneru – Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Latvijas Darba devēju konfederācijas – atšķirīgajiem viedokļiem vairākos jautājumos, kā arī to iespējamiem...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas valdība pieņem lēmumu par līdzieguldījumu “airBaltic

19/08/2025

Šodien, 19. augustā, valdība izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu un atbalstīja 14 miljonu eiro līdzieguldījumu nacionālajā lidsabiedrībā “airBaltic,...

Lasīt tālāk
Video

2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums

15/08/2025

Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...

Lasīt tālāk
Video

LIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences

15/08/2025

Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...

Lasīt tālāk
Video

Rīgas svētkos par sabiedrisko transportu un autostāvvietām nav jāmaksā; būs sabiedriskā transporta papildreisi

13/08/2025

Pilsētas iedzīvotāji un viesi 16. un 17. augustā autobusos, trolejbusos un tramvajos varēs braukt bez maksas, kā arī tiks nodrošināti vairāku transportu papildu reisi. Arī par spēkrata...

Lasīt tālāk