Atsauksmes internetā veicina preču un pakalpojumu noietu
Jaunākie mārketinga pētījumi liecina, ka patērētāji aizvien vairāk paļaujas uz dažādu veidu rekomendācijām, paziņu ieteikumiem, citu klientu atsauksmēm un vērtējumiem. Tas norāda, ka šodien citu cilvēku pozitīvā pieredze internetā var kļūt par vienu no svarīgākajiem pārdošanas palīgiem un ietekmēt reklāmas tirgus turpmāko attīstību.
2011. gadā pasaulē vadošā mārketinga pētījumu uzņēmuma Nielsen veiktais pētījums liecina, ka klientu atsauksmes un vērtējums ir ārkārtīgi svarīgs lēmumu pieņemšanā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. 92% aptaujāto Eiropā ir atzinuši, ka ļoti uzticas pazīstamu cilvēku ieteikumiem un viedoklim, savukārt 70% aptaujāto uzticas informācijai (atsauksmēm), kas par precēm, pakalpojumiem un uzņēmumiem pausta internetā. Tikai 58% atzinuši, ka uzticas arī laikrakstos publicētajai informācijai, bet uzticēšanos dažādu veidu reklāmām pauž vidēji 40% aptaujāto.
„Dati rāda, ka, tikai reklamējoties, uzņēmums labākajā gadījumā var iekarot 40% mērķauditorijas uzticēšanos. Respektīvi, ja par šo uzņēmumu pozitīvā gaismā runā plašsaziņas līdzekļi, tad izredzes palielinās līdz 58%, bet, ja informācija atsauksmju un rekomendāciju veidā ir publicēta sociālajos tīklos, mājaslapā, dažādos blogos, tad uzņēmums var cerēt uz 92% potenciālo klientu labvēlību – tīri idejas līmenī, jo svarīga, protams, vēl ir preces vai pakalpojuma cena un citi faktori,” skaidro interneta mājaslapu satura izveides speciāliste Linda Kimeiša.
Arī Latvijā situācija ir līdzīga kā vidēji Eiropā. Nesen veiktais GFK pētījums norāda, ka klientu atsauksmēm ir liela nozīme Latvijas interneta lietotāju lēmumu pieņemšanas procesā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. Proti, 45% aptaujāto atzina, ka, neesot pārliecināti par preces vai pakalpojuma iegādi, viņi, visdrīzāk, uzņēmuma mājaslapā meklēs citu klientu atsauksmes un tikai tad pieņems lēmumu.
Interesanti, ka atsauksmes ir īpaši svarīgas 18–24 gadus veco interneta lietotāju vidū. Šajā vecuma grupā atsauksmēm vislielāko nozīmi piešķir vairāk nekā puse aptaujāto jeb 54%.
Linda Kimeiša norāda, ka „tendence ir nepārprotama! Ja uzņēmums vēlas gūt panākumus interneta vidē, tad tam ir jārada situācija, ka par to ir pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos, kur tās izlasīs klientu draugi, radi un ģimenes locekļi. Tas pats attiecas uz uzņēmuma mājaslapu, nišas portāliem vai blogiem, kur citu klientu pieredzi un atsauksmes meklēs interneta lietotāji.” Interneta mājaslapu satura izveides speciāliste skaidro, ka „šīs lietas ir vienkārši realizējamas, protams, ar nelielu piepūli, tomēr milzu investīcijas tās neprasa, bet jūtamu pozitīvu rezultātu uz uzņēmuma kontu un tēlu gan tās var atstāt. Nevajag domāt, ka atsauksmes ir tikai teksts, kurā rakstīts, cik uzņēmums ir lielisks. Tas var būt arī videostāsts, vērtējums ar zvaigznītēm, kā, piemēram, tas ir Forumcinemas. Tieši šīs zvaigznītes mums bieži palīdz pieņemt lēmumu, kuru filmu skatīties. Pastāv vēl daudzas citas formas un veidi, kā interneta lietotāji izsaka savu viedokli un citi to uzklausa.”
Vēl par tēmu:
Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...
Lasīt tālāk2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālākBiedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālāk