Deputāts attaisno ātruma pārsniegšanu ar Daugavpils šosejas slikto stāvokli
Šodien Saeimā raisījās neierasta diskusija par “Saskaņas centra” deputāta Vladimira Reskāja saukšanai pie administratīvās atbildības. Saskaņā ar likumdošanu, parlamentam jādod atļauja sodīt deputātus pat tad, kad viņi izdarījuši acīmredzamus likuma pārkāpumus, piemēram, pārsnieguši braukšanas ātrumu. Tiesa, ja parasti šīs atļaujas tiek dotas bez īpašām debatēm, tad šoreiz deputāts V. Reskājs centās vainu daļēji pārlikt uz objektīviem apstākļiem.
Saeima šodien balsoja par lēmuma projekts „Par piekrišanu 11.Saeimas deputāta Vladimira Reskāja saukšanai pie administratīvās atbildības”. Pirms parlamenta balsojuma V. Reskājs no tribīnes centās kolēģiem skaidrot radušos situāciju.
“Ņemot vērā to nelielo ažiotāžu, kura ir sacelta manā dzimtajā pilsētā Jēkabpilī, es jūtu, ka man vajag izskaidrot šo lietu,” pauda politiķis. “9. augustā, braucot pa šoseju Rīga-Daugavpils Jēkabpils virzienā es veicu apdzīšanas manevru un apdzenot smago automašīnu, kuras ātrums bija ap 90km stundā. Un tajā brīdī, kad es veicu apdzīšanu, manu ātrumu nofiksēja pretī braucošās policijas automašīnas radars un par ātruma pārsniegšanu tika sastādīts protokols. Un šodien es nekurā gadījumā negribu sevi attaisnot, jo pārkāpums ir izdarīt un par to jānes atbildība, tāds ir likums. Es vēlējos pievērst uzmanību mūsu valsts galveno autoceļu stāvoklim un konkrēti – ceļam Rīga-Daugavpils pa kuru man sanāk braukt gandrīz katru nedēļu kopš astoņpadsmit gadu vecuma. Rīgas-Daugavpils šoseja ir viena no noslogotākajām visā valstī, ik dienu pa to traucas ap 10 tūkstošiem transportlīdzekļu, un šobrīd pa to brauc gan vieglās automašīnas, gan pasažieru transports, gan smagās kravu automašīnas, jo tieši šis ceļš ir valsts galvenā transporta artērija kravu transportam uz Krieviju un Eiropu. Tad, kad šis ceļš tika būvēts, noteikti neviens nevarēja iedomāties, ka kaut kad transporta plūsma pieaugs līdz šī brīža līmenim. Braucot pa šo ceļu, satiksmes dalībnieki spiesti vairakkārt pārkāpt ātrumu ierobežojumus tādēļ, ka kravu transports nebrauc ātrāk par 90km stundā un sanāk, ka pat ja tu brauc ar 91 – apdzīšana un ātruma pārkāpšana ir ikdienas autovadītājiem, jo, lai neapdraudētu pārējos satiksmes dalībniekus, apdzīšanas laikā ļoti svarīgi pēc iespējas ātrāk atgriezties savā joslā. To varēti darīt ar ātrumu 91 vai 92 km stundā, bet diemžēl intensīva kustība ir abos virzienos, un tik daudz laika apdzīšanai šoferiem vienkārši nav. Un, es domāju, lielākā daļa no klātesošajiem zina šo problēmu un ir kaut kad saskārusies ar tādu situāciju un saprot mani. Regulāra likuma pārkāpšana uz šīs šosejas notiek dēļ tā, ka ceļš ir izsmēlis savu resursu un jau sen kļuvis bīstams. Jā, paralēli iet ceļš pa otru Daugavas krastu, bet dēļ tā, ka tuvu gar ceļu iet mežs, no kura var izskriet gan stirna, gan mežacūka un vietām šoseja ir tik šaura, ka divas pretī braucošas mašīnas knapi var pabraukt viena gar otru, šos ceļš nav populārs autovadītāju vidū, jo ir ne mazāk bīstams kā šoseja Rīga-Daugavpils. (…) Manuprāt, jau sen pienācis laiks modernizēt esošo šoseju un izveidot vismaz divas joslas katrā virzienā. Kā arī paralēli autoceļiem, kurš iet pa otru Daugavas krastu vismaz izveidot žogus no meža dzīvniekiem visa ceļa garumā.”
Tikmēr Vienotības pārstāvis Andrejs Judins, pēc kolēģa uzrunas, atzina: “Mani pārsteidz, ka mums šeit jāatrodas un jāklausās attiecīgi ziņojumi. Es sapratu, vainīga mašīna, ceļi Latvijas Republika un vēl kaut kas! Cienījamais kungs, ja jūs izdariet pārkāpumu, par to ir jāatbild!” Savukārt J. Reirs piebilda, ka: “pie vislabākā ceļa ar 91 kilometrs stundā apdzīt automašīnu, kas brauc ar 90 kilometriem stundā, nāksies nobraukt pāris kilometrus. Lai apdzītu automašīnu, ir vajadzīgs vismaz 15, 20 kilometru ātruma starpība, lai apdzītu normāli un te nav nekāda sakara ar ceļu kvalitāti.”
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Saeimas vēlēšanās partijām vairāk biedru un garākas priekšvēlēšanu programmas
Saeimas vēlēšanās varēs kandidēt tās politiskās partijas, kuru rindās būs reģistrēti 1000 biedri, un tās partiju apvienības, kurās būs reģistrēti 1500 biedri, noteic Saeimā ceturtdien,...
Lasīt tālākSaeima apstiprina deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei
Saeima ceturtdien, 12. jūnijā, apstiprināja 14. Saeimas deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei. M. Armaņeva Saeimā ievēlēta no partijas “LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ”...
Lasīt tālākBukmeikeri prognoze to, kurš kļūs par nākamo Rīgas mēru
Pašvaldību vēlēšanas Latvijā ir noslēgušās, un uzmanības centrā tagad ir politiskās diskusijas un koalīciju veidošana. Rīgas dome nav izņēmums – galvaspilsētā jau ir sākušās...
Lasīt tālākZZS rosina atsaukt no amata CVK vadītāju Saulīti
Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) vadībai ir jāuzņemas atbildība par nepilnībām vēlēšanu sistēmā, kas apgrūtināja aizvadīto pašvaldību vēlēšanu rezultātu apkopošanu, tāpēc...
Lasīt tālākSiliņa: ejam balsot! Neatstāsim citiem izvēli mūsu vietā
Ministru prezidente Evika Siliņa aicina ikvienu piedalīties pašvaldību vēlēšanās. “Brīvība un demokrātija nav pašsaprotama. Tā ir jāizcīna ik dienu. Krievijas agresija Ukrainā...
Lasīt tālākSaeima noteic plašākas iespējas vēlēšanu iecirkņu izveidē ārvalstīs
Turpmāk Centrālajai vēlēšanu komisijai būs plašākas iespējas izveidot vēlēšanu iecirkņus ārvalstīs. To paredz Saeimā ceturtdien, 5. jūnijā, galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi...
Lasīt tālākSaeimas kārtības rullī plāno nostiprināt deputātu pienākumu saziņā lietot valsts valodu
Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 21. maijā, trešajā lasījumā atbalstīja grozījumus Saeimas kārtības rullī. Tie cita starpā paredz likumā nostiprināt, ka Saeimas telpās deputāti...
Lasīt tālākValsts pārvaldes komisija otrajā lasījumā atbalsta pilnveidojumus Saeimas vēlēšanu norisē
Saeimas vēlēšanās varēs kandidēt tās politiskās partijas un partiju apvienības, kuru rindās būs reģistrēti 1000 biedri, paredz Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā trešdien,...
Lasīt tālākLatvija izstāsies no Otavas konvencijas, lemj Saeima
Latvija izstāsies no konvencijas par kājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu (Otavas konvencija), paredz trešdien, 16.aprīlī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākOtro gadu Valsts kontroles atzinumi par gada pārskatiem bez iebildēm, tomēr atbilstības jautājumi izgaismo iespējas budžeta līdzekļu ietaupījumam
Valsts kontrole ir pabeigusi 2024. gada finanšu revīzijas ministrijās un centrālajās valsts iestādēs. Un arī šogad – jau otro gadu pēc kārtas – visi sniegtie atzinumi par gada pārskata...
Lasīt tālāk