VID izvērtē, kuru veikalu klientu karšu datus pieprasīt
Šobrīd normatīvie akti pieļauj Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nepieciešamības gadījumā un ar argumentētu pamatojumu pieprasīt informāciju no komersantiem par klientu kartēm, taču līdz šim VID šādu iespēju nav izmantojis.
VID vēsta, ka šobrīd tiek izvērtēts, kuru komersantu izsniegtās kartes un tajās uzkrātā informācija varētu būt visnoderīgākā (no komersanta piedāvāto preču vērtības naudas izteiksmē), plānojot un veicot fizisko personu kontroles pasākumus. Tāpat arī šobrīd tiek vērtēta šādas informācijas izmantošana no fizisko personu datu aizsardzības viedokļa, un šobrīd vēl neviena šāda veida pārbaude nav ieplānota. Šī ideja ir vērtēšanas procesā, ar lielveikaliem šis jautājums nav apspriests.
Šis jautājums radīja satraukumu lielveikaliem. “Rimi” ir bažas par to, ka cilvēki, baidoties no iespējamām privāto datu pārbaudēm, varētu sākt atteikties no dalības programmā vai arī izmantot fiktīvus datus, tādējādi liedzot sev daļu no programmas priekšrocībām.
„Būtu svarīgi apzināties, ka, lai izsekotu konkrētas personas finanšu darījumiem, iespējams, lojalitātes kartes nav piemērotākais instruments informācijas pārbaudāmības dēļ un kartes lietošanas specifikas. Piemēram, tā kā uz kartes nav personu identificējošas informācijas, tad praksē sastopamies ar gadījumiem, kad ģimenes locekļi tās mēdz savā starpā sajaukt, vai arī neprecējies pāris, iepērkoties kopā, lieto vienas personas lojalitātes karti, savukārt otrs samaksā par pirkumu. Mēs, Rimi Latvia, esam savu klientu un likuma priekšā atbildīgi par mums uzticēto personas datu drošību, ko klienti ir snieguši Lojalitātes programmas Mans Rimi ietvaros. Mēs šos datus rūpīgi glabājam un nenododam trešajām pusēm. Normatīvajos aktos un kartes noteikumos ir noteikts, ka „dati var tikt sniegti tikai tiesību sargājošām iestādēm, ja tās tos pieprasa, LR normatīvos aktos paredzētajos gadījumos un kārtībā,” sacīja Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.
Z. Eniņa atklāj, ka lojalitātes programmas Mans Rimi ietvaros veikala rīcībā ir klientu pirkumu statistika, kas ir nepieciešama, lai nākotnē varētu piedāvāt pircējiem izdevīgākus nosacījums preču grupām, kuras šie pircēji reāli lieto un izvairītos, piemēram, no autiņbiksīšu piedāvāšanas kartes īpašniekam, kuriem nav mazu bērnu.
Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja sacīja, ka veikalam ir svarīga precīza un korekta klienta kontaktinformācija, jo tikai tā veikals var nodrošināt pircēja informēšanu par viņam pieejamajām priekšrocībām. Piemēram, ja klients norādījis nepareizus dzimšanas datus un vārdu, viņam nav iespēja saņemt 15% atlaidi vairākām produktu grupām dzimšanas un vārdadienā (kā arī dienu pirms un pēc tās). Ja klients norādījis neeksistējošu pasta vai e-pasta adresi, veikals nevar viņam nosūtīt informāciju par viņam spēkā esošām atlaidēm.
Arī veikalu tīkla “Maxima” preses sekretārs Ivars Andiņš nenoliedz, ja šī iecere īstenosies, daļa klientu varētu attiekties no klientu karšu lietošanas. „Mēs esam atbildīgi par klientu sniegtās informācijas drošību, līdz ar to nodot to citiem mums neļauj likums. Grūti izskaidrot šo VID ieceri, jo tā liekas jocīga. Būtu smieklīgi domāt, ka cilvēki ar nelegāliem ienākumiem iztērē tos pārtikas lielveikalos, pērkot tūkstošiem bulciņu. Uzskatu, ka tā ir absurda iecere, kurai ir mazs lietderības koeficients,” sacīja I. Andiņš.
Avots: nra.lv /Jolanta Spravņikova
Vēl par tēmu:
2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums
Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...
Lasīt tālākLIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences
Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākRīgas svētkos par sabiedrisko transportu un autostāvvietām nav jāmaksā; būs sabiedriskā transporta papildreisi
Pilsētas iedzīvotāji un viesi 16. un 17. augustā autobusos, trolejbusos un tramvajos varēs braukt bez maksas, kā arī tiks nodrošināti vairāku transportu papildu reisi. Arī par spēkrata...
Lasīt tālākMinistru kabinets apstiprina noteikumus pārtikas preču cenu caurredzamībai un monitoringam
Ministru kabinets otrdien, 12. augustā, apstiprināja Ekonomikas ministrijas izstrādātos noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā pārtikas preču mazumtirgotāji sniedz informāciju Centrālajai...
Lasīt tālākPirmajā pusgadā eksporta vērtība pieaugusi par 3,4%, bet jūnijā samazinājusies par 2,6%
Latvijas preču eksporta vērtība šī gada jūnijā veidoja 1398 miljonus eiro, kas ir samazinājums par 2,6%, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, vērtībai sasniedzot zemāko atzīmi pēdējo...
Lasīt tālākBūvniecībā 2. ceturksnī turpinās izaugsme
Nozares aktivitātes 2025. gadā pieaug un nozarē turpinās izaugsme. Būvniecības produkcijas apjoms salīdzināmās cenās 1. pusgadā bija par 7,8% lielāks nekā 2024. gada attiecīgajā periodā...
Lasīt tālāk2024. gadā par 15,1% pieaudzis digitālajās platformās rezervēto viesu nakšu skaits Latvijā
Latvijā 2024. gadā tika pavadīti 1,77 milj. viesu nakšu1, kas rezervētas kādā no četrām digitālajām platformām – Booking.com, Airbnb, Expedia Group un Tripadvisor, liecina jaunākie Centrālās...
Lasīt tālākJūlijā inflācija nemainīga – 3,8%, pārtika joprojām galvenais cenu kāpuma virzītājs
Patēriņu cenu gada inflācija 2025. gada jūlijā bija līdzīga kā mēnesi iepriekš, jūnijā, atbilstoši jaunākajiem Centrālās statistikas pārvaldes datiem, proti, 3,8%. Mēneša laikā...
Lasīt tālākPētījums: Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls
Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls, tās priekšrocības ir specializētās rehabilitācijas programmas un augsti kvalificēti speciālisti, liecina pētījuma rezultāti par...
Lasīt tālākairBaltic uzsāk piešķirt lidmašīnām Baltijas pilsētu nosaukumus
Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir uzsākusi piešķirt savām Airbus A220-300 lidmašīnām Baltijas valstu pilsētu nosaukumus, balstoties uz 2024. gadā airBaltic rīkoto Baltijas mīlētāko pilsētu...
Lasīt tālāk