“Swedbank” noliedz runas par problēmām
Līdz ar pastiprināto klientu interesi “Swedbank” aktīvi papildina naudas krājumus bankomātos, aģentūrai BNS pastāstīja bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska. Runām par “Swedbank” darbības problēmām Zviedrijā un Igaunijā, kas izplatās Latvijā, nav pamata un “Swedbank” Zviedrijā, kā arī Igaunijā, strādā kā parasti, teica bankas pārstāve.
Vienlaikus viņa uzsvēra, ka bankas reālā darbība ikdienā ir faktors, kas vislabāk var kliedēt baumas.
Runas par “Swedbank” finanšu situāciju ir tikai baumas un satraukumam par tās finanšu stāvokli nav pamata, aģentūrai BNS uzsvēra Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK).
“Baumu cēloņus ir grūti saprast. Banka un mēs esam informēti par šo situāciju, un esam sagatavojušies, lai nodrošinātu visu pakalpojumu sniegšanu klientiem, tajā skaitā banka ir gatava pastiprināti inkasēt bankomātus, ja tas būs nepieciešams. Ir informēta Drošības policija un Valsts policija, kā arī esmu sazinājies ar Uldi Cērpu Zviedrijas banku uzraudzības institūcijā, kurš ir apstiprinājis, ka “Swedbank” strādā pilnīgi normālā režīmā,” sacīja FKTK padomes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Brazovskis.
Latvijas Komercbanku asociācijā (LKA) aģentūrai BNS norādīja, ka ar iedzīvotājiem jau aktīvi komunicē gan FKTK, gan “Swedbank”, tādējādi asociācija plašākus komentārus nesniegs. Vienlaikus arī LKA pauda cerību, ka iedzīvotāji sapratīs, ka viss ir kārtībā.
Arī ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts sociālajā tīklā twitter.com norāda, ka “Swedbank” ir stabila un naudas pietiks visiem, kas vēlēsies. Bankas kapitāla pietiekamība ir 23%, bet likviditāte – 52%, viņš vēsta. FKTK un Latvijas Banka komunicēs ar sabiedrību, piebilst ministrs, informējot, ka panikas avoti tiks noskaidroti.
“No piektdienas [9.decembra] vērojām, ka cilvēki sāka jautāt par dažāda veida baumām, ne tikai nepatiesām, bet arī visai absurdām. Rēķināmies, ka jebkuras tenkas par finanšu tirgu un bankām cilvēki šobrīd uztver īpaši emocionāli, jo uztveri ietekmē gan nesenā “Latvijas krājbankas” slēgšana, gan satraucošu virsrakstu plūsma par Eiropu un eiro zonu. Emocionalitātei, kā banka, atbildām ar racionalitāti – piepildām bankomātus un aktīvi strādājam filiālēs, lai sniegtu cilvēkiem tos pakalpojumus, kurus viņi grib saņemt,” sacīja Jakubovska.
Viņa arī uzsvēra – tā kā baumu iespaidā klientu aktivitāte ir lielāka nekā parasti svētdienas vakaros, “Swedbank” pastiprināti monitorē situāciju bankomātos, lai tie nepārtraukti būtu piepildīti. “Objektīvā informācija un bankas reālā darbība ikdienā ir tas faktors, kas vislabāk var kliedēt kādas baumas,” piebilda Jakubovska.
Tāpat Jakubovska atzīmēja, ka pirmdien, 12.decembrī, “Swedbank” paredzējusi dažas minūtes ātrāk vērt vaļā filiāles, lai bankas klientiem, kuriem būs interese, nebūtu jāstāv aiz durvīm.
Aģentūra BNS novēroja, ka svētdien rindas pie “Swedbank” bankomātiem izveidojušās daudzās Latvijas vietās, tostarp Tukumā, Ventspilī, Dobelē. Garas rindas pie “Swedbank” bankomātiem svētdienas vakarā ir arī Rīgā, piemēram, Ķengaragā rindā gaida aptuveni 60 cilvēki. Pēc aktīvu apmēra “Swedbank” ir lielākā banka Latvijā.
Avots: IR.lv
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLBAS: Minimālajai algai jābūt 50% apjomā no vidējās mēneša algas valstī
17. aprīlī notiks Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Sociālās drošības apakšpadomes (SDA) sanāksme, kuras ietvaros sociālie partneri trīspusējās pārrunās diskutēs...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk