Strauji pieaug pieprasījums pēc uzņēmumu darbības novērtējuma
Ikviens tālredzīgs uzņēmums domā par savas organizācijas attīstību – tieši tāpēc vadītāji bieži veic uzņēmuma darbības novērtējumus, kas palīdz saprast, kādas izmaiņas jāveic, lai uzņēmums jau tuvākajā nākotnē strādātu labāk un tās rezultāti būtu augstāki. Prakse rāda, ka šādus uzņēmuma darbības novērtējumu bieži vien pieprasa arī investori un potenciālie sadarbības partneri.
Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) palīdz izvērtēt organizācijas priekšrocības, vājās puses, iespējas izaugsmei un apdraudējumus esošajai darbībai, lai sniegtu uzņēmumiem iespēju saprast, kā veiksmīgāk plānot savas turpmākās darbības.
SDTIC vadītājs Alberts Jodis skaidro, ka organizācijas novērtējums ir sistemātisks, derīgas informācijas iegūšanas process par organizācijas darbību un faktoriem, kas ietekmē tās sniegumu. “Organizācijas pastāvīgi cenšas pielāgoties apstākļiem. Tomēr ne vienmēr šie mēģinājumi ir veiksmīgi. Lai labāk saprastu, ko organizācijas var mainīt un ko viņām vajadzētu mainīt, organizācijas var veikt uzņēmuma izvērtēšanu. Tas var palīdzēt organizācijām iegūt noderīgu informāciju par viņu darbību, identificēt svarīgus faktorus, kas palīdz vai traucē tiem sasniegt rezultātus, kā arī iegūt tiem priekšrocības attiecībā pret konkurentiem,” norāda A. Jodis.
Tāpat viņš uzsver, ka arvien biežāk no investoru puses pieaug pieprasījumi pēc šāda veida novērtējuma, jo tie, kas izvēlas ieguldīt konkrēto uzņēmumu attīstībā, vēlas būt pārliecināti par organizācijas darbību un sasniedzamajiem rezultātiem.
A. Jodis piebilst, ka, lai uzņēmums, valsts vai nevalstiskās organizācijas u.c. institūcijas veiksmīgi darbotos, vienmēr nepieciešams objektīvs skats no malas. Esot organizācijas vadītajam vai dalībniekam, no iekšienes ir grūti saprast, kas izdodas labi, un pie kā vajadzētu vairāk piestrādāt.
Efektīvākam rezultātam pētījumus iespējams apvienot vienā, piemēram, efektīvāka tirgus situācijas analīze iekļauj konkurentu izpēti un patērētāju uzvedības analīzi.
Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs ir inovatīva pētījumu aģentūra, kas orientējas uz regulāru sabiedrības viedokļu un sabiedriskās domas apzināšanu un dažādu tirgus sektoru izpēti. Tās mērķis ir nodrošināt klientus ar atbildēm uz viņiem interesējošiem jautājumiem – gan par vispārēju sabiedrības viedokli, gan konkrētām tirgus nozarēm un problēmām.
SDTIC ir pieredze vairākos pētījumu veidos, tai skaitā uzņēmuma izvērtēšanā, zīmolu novērtēšanā, darbinieku apmierinātības pētījumos, klientu apmierinātības pētījumos, patērētāju analīzē u.c.
Plašāka informācija par SDTIC pakalpojumiem un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/tirgusizpete.
Vēl par tēmu:
Pilnībā “atslēgties” no darbiem vai daļēji būt pieejamam – par ko liecina mūsu atvaļinājuma paradumi?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Vasara ir atvaļinājumu...
Lasīt tālākMazumtirdzniecībā maijā aug pieprasījums pēc IT iekārtām un elektroprecēm
2025. gada maijā, salīdzinot ar 2024. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati...
Lasīt tālākLux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti
Baltijas reģionā lielākais autobusu pārvadājumu uzņēmums Lux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti, jo pretēji Satiksmes ministrijas (SM) vēlmei atrisināt ieilgušo problēmu...
Lasīt tālākLDDK: sabiedrība neizjūt valdības centienus mazināt birokrātiju
83% iedzīvotāju bieži novēro birokrātijas negatīvās izpausmes un uzskata, ka pēdējā gada laikā situācija ar birokrātiju valsts un pašvaldību iestādēs nav mainījusies (53%) vai ir...
Lasīt tālākVienkāršoti noteikumi inovāciju un izaugsmes atbalstam uzņēmumiem
[caption id="attachment_35992" align="alignnone" width="300"] Business men shaking hands after an agreement during a meeting[/caption] Ministru kabinets šodien apstiprināja Ekonomikas ministrijas...
Lasīt tālākIzstrādās noteikumus pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākAptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam
Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālākPārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālāk