Rīgas “mikriņos” cels cenas
Mikroautobusu firmas vēlas paaugstināt maksu par braucienu līdz 55 santīmiem, jo pašlaik esot maršruti, kurus nākas dotēt no iekšējām rezervēm. Spriežot pēc pārvadātāju atbildēm Neatkarīgajai, šoreiz viņi cer uz labvēlīgu atbildi.
Pērn līdzīgs lūgums, kas attiecās uz septiņiem maršrutiem, tika noraidīts, jo nebija ievērotas visas normatīvajos aktos izvirzītās prasības.
Pārvadātāji jau tuvākajā Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas sēdē lūgs atļauju paaugstināt tarifu līdz 55 santīmiem par vienu braucienu. Akciju sabiedrības Rīgas Taksometru parks komercdirektore Anita Pakalniece norāda, ka 45 santīmu maksa par braucienu mikriņā vairs nav adekvāta. «Parasti degviela ir gandrīz vienīgais attaisnojums,» viņa piebilst. Uz degvielas cenām atsaucas arī Reģionālo regulāro autobusu komercpārvadājumu nozares darba devēju organizācijas pārstāvis Guntis Šķerbergs: «Ņemot vērā straujo degvielas cenu lēcienu, daudzi maršruti kļūst nerentabli, un tos uzturēt uz rentablo maršrutu rēķina kļūst arvien grūtāk.» A. Pakalniece stāsta, ka uzņēmumā tiek iekšēji dotēti divi maršruti, kur pašlaik pārvadājumi notiek zem pašizmaksas.
Viņa arī atzīst, ka tiek gaidīts rezultāts uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) izsludinātajai iepirkuma procedūrai par pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem. Kopš 1. janvāra, kad mikroautobusu satiksmes organizācija pilsētā pārgāja RS pārziņā, A. Pakalniece sadarbību vērtē kā ļoti veiksmīgu. Tomēr uzņēmums Riga Transport OU vērsās ar sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), tāpēc iepirkuma procedūra nav noslēgta. RS ar iepriekšējiem pārvadātājiem noslēgusi pagaidu līgumus, bet IUB lēmumu pārsūdzēs tiesā. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzdevusi RS organizēt jaunu iepirkuma procedūru. RS pārvadātājiem izvirzījusi augstas prasības, atzīst A. Pakalniece. Viens no nosacījumiem ir iegādāties augstākas klases mašīnas. Taču, ja līgums ar pārvadātājiem tiek pagarināts tikai uz gadu kā līdz šim, firmas nav ieinteresētas pirkt jaunus mikroautobusus. Ja turpmāk līgums būtu uz, piemēram, astoņiem gadiem, tad pasažieri varētu braukt komfortablākos mikriņos, jo mašīnu var izmaksāt piecos gados.
A. Pakalniece stāsta, ka Rīgā ir vairāki maršruti, kuros cits sabiedriskais transports nekursē tik tālu, cik mikroautobusi. Iedzīvotājiem aizbraukt līdz Kaivas ielai Mežciemā visērtāk ir ar mikriņu. Izveidot infrastruktūru, piemēram, autobusu satiksmei sanāktu dārgāk. Mikroautobusu galapunkts iekārtots pie tirdzniecības centra Domina, mazie busiņi kursē arī līdz Berģiem.
G. Šķerbergs apgalvo – nav skatīts jautājums par mikroautobusu maršrutu masveida slēgšanu, ja netiks paaugstināta maksa par braucienu.
***
UZZIŅAI
Dārgākais mikriņu maršruts pasažieriem izmaksā 90 santīmu,
vairākos maršrutos ieviesta pazemināta maksa pensionāriem (dažas stundas dienā) – 10 santīmu,
viena brauciena vidējā cena ir 45 līdz 50 santīmu.
Avots: nra.lv/Antra Gabre
Vēl par tēmu:
Saeima konceptuāli atbalsta publisko iepirkumu reformu
Lai publisko iepirkumu sistēmu padarītu efektīvāku, Saeima ceturtdien, 2. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Publisko iepirkumu likumā. Par likuma grozījumu virzību...
Lasīt tālākSeptembrī uzņēmēju noskaņojums uzlabojies visās saimnieciskās darbības jomās
[caption id="attachment_34922" align="alignnone" width="300"] Businessteam[/caption] Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, uzlabojies visās saimnieciskās darbības...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija aicina Satiksmes ministriju un pārvadātājus rast risinājumus atceltajiem reisiem un šoferu algām
Satiksmes ministrijai un pārvadātājiem ir jārod risinājumi atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un šoferu algām, trešdien, 1. oktobrī, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas...
Lasīt tālāk“Rīgas nami” veiks iekšējo izmeklēšanu saistībā ar Centrāltirgū konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem
Šodien Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki veica procesuālās darbības Rīgas Centrāltirgus telpās. Pašlaik SIA “Rīgas nami”, kas ir Rīgas Centrāltirgus...
Lasīt tālākBudžets 2026: Valdības uzmanības centrā – valsts drošība, atbalsts ģimenēm ar bērniem un kvalitatīva izglītība
Pirmdien, 22. septembrī, valdība apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par nozaru ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem...
Lasīt tālākBūvniecības izmaksu līmenis gada laikā palielinājies par 2,1%, mēneša laikā – par 0,1%
2025. gada augustā, salīdzinot ar 2024. gada augustu, būvniecības izmaksu līmenis Latvijā palielinājies par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Salīdzinot ar šā gada jūliju,...
Lasīt tālākMazāk skaidras naudas, vairāk klikšķu: kā mainās maksājumu paradumi Latvijā?
Pēdējo piecu gadu laikā Latvijā būtiski mainījušies iedzīvotāju maksājumu paradumi - strauji pieaudzis gan bezskaidras naudas, gan tiešsaistes norēķinu īpatsvars. Kā liecina Eiropas...
Lasīt tālākDžemos, želejās un marmelādēs turpmāk būs vairāk augļu
Valdība otrdien, 23. septembrī, apstiprināja grozījumus Ministru kabineta (MK) kvalitātes un marķējuma prasībās augļu džemam, ievārījumam, želejai, marmelādei un saldinātam kastaņu...
Lasīt tālākRīgas dome lemj par nakts sabiedriskā transporta licences pagarinājumu
Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija šodien vienbalsīgi atbalstīja lēmumu pagarināt nakts sabiedriskā transporta licenci līdz oktobra beigām. Līdz šim Rīgas...
Lasīt tālākLatvijā tūrisma apjoms sasniedzis desmitgades rekordu
Tūrisma apjoms Latvijā šī gada jūlijā sasniedzis jaunu rekordu – pēdējo desmit gadu laikā vēl nekad gada pirmo septiņu mēnešu laikā nav reģistrēts tik daudz vietējo un ār-valstu...
Lasīt tālāk