Lojalitātes akcijas Latvijas pircējiem maksā dārgāk nekā Igaunijā
Daļa pircēju aizraujas ar lielveikalu lojalitātes uzlīmju krāšanu, pat neiedomājoties, ka tieši tādu pašu produktu varētu nopirkt citā veikalā ātrāk, vienkāršāk un atsevišķos gadījumos arī lētāk.
Salīdzinot divu identisku akciju noteikumus viena un tā paša zīmola lielveikalā Latvijā un Igaunijā, Neatkarīgā secināja, ka Latvijā par akcijas uzlīmēm ir jāiztērē krietni lielāka summa nekā Igaunijā, taču tas nenozīmē, ka pie mums tās būtu mazāk populāras.
Šobrīd Rimi lielveikalos gan Latvijā, gan Igaunijā norisinās lojālitātes akcija Fontignac trauku iegādei. Latvijā vienu uzlīmi var saņemt, iztērējot 7 eiro, Igaunijā – 5 eiro. Lētāko preci – divu cepamo trauciņu komplektu – igauņi var iegādāties, sakrājot 40 uzlīmju, tas ir, par šajā veikalu tīklā iztērētiem vismaz 200 eiro, piemaksājot vēl 2,49 eiro. Latvijā identisks trauku komplekts Rimi nopērkams par 30 uzlīmēm, tas ir, iztērējot vismaz 210 eiro (nerēķinot, ka līdz gadumijai vienas uzlīmes vērtība bija vēl augstāka – 5 lati) un piemaksājot 2,83 eiro. Savukārt dārgāko šīs akcijas preci – čuguna katlu – Latvijas iedzīvotāji var iegādāties, papildus uzlīmēm piemaksājot 56,90 eiro, Igaunijas iedzīvotāji – par 9 eirocentiem vairāk.
SIA Rimi Latvia vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija šīs atšķirības skaidroja ar tirgus īpatnībām. «Summa, no kuras sākot, ir iespējams saņemt vienu akcijas uzlīmi, ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, pircēju pirkuma groza lieluma un tamlīdzīgi,» sacīja L. Podskočija. To, vai arī nākamā Rimi lojalitātes akcija Igaunijas iedzīvotājiem būs izdevīgāka nekā pircējiem Latvijā, Rimi pārstāve neatklāja, piebilstot, ka šobrīd sīkāku informāciju uzņēmums nevar sniegt, «lai tas drīzāk nāk kā pārsteigums pircējiem».
Arī Maxima lojalitātes akcijā Berghoff trauku iegādei vienu uzlīmi var saņemt par pirkumu, kas pārsniedz 7 eiro. Igaunijas Maxima veikalos pašreiz norisinās akcija Dormeo produkcijas iegādei, kurā viena uzlīme tiek piešķirta par 10 eiro lielu pirkumu. Arī Maxima pagaidām neatklāj nākamās akcijas noteikumus. «Lēmumi par šīm akcijām tiek pieņemti, ņemot vērā tirgus situāciju, mūsu pircēju pirktspēju, kā arī katras akcijas preces specifiku. Pašlaik gan vēl nav skaidrības par to, kāda un kad varētu būt nākamā uzlīmju akcija, taču patlaban neredzam iemeslu, kādēļ būtu jāpaaugstina esošā vienas uzlīmes saņemšanas robeža,» Neatkarīgajai sacīja Maxima Latvija komunikācijas vadītājs Jānis Beseris.
IKI lielveikali pircēju pievilināšanai savukārt izvēlējušies citu taktiku – uzlīmju vietā tiek piešķirts lojalitātes čeks, kuru var izmantot vienas lojalitātes preces iegādei.
Neatkarīgās lasītāja Antra šo lojalitātes čeku izmantoja, lai nopirktu mizošanas nazi. «Pat ar visu atlaidi cena nebija no zemākajām. Taču, tā kā man tāds bija vajadzīgs, reizē ar citiem pirkumiem iegādājos arī šo nazi,» Neatkarīgajai savā pieredzē dalījās Antra. Pārnākusi mājās un kārtīgi ieskatījusies čekā, viņa pārsteigta secināja, ka par lojalitātes čeka izmantošanu viņai likts piemaksāt. «Maksa par čeka izmantošanu bija simboliska – 1 eirocents, taču vienalga tā ir visai dīvaina izpratne par lojalitāti un pircēju piesaistīšanu. Turklāt ne veikalā, ne arī veikala mājaslapā nav informācijas, kas brīdinātu pircējus par šādu prasību,» sašutusi teica Antra.
SIA Palink mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis Neatkarīgajai skaidroja, ka IKI lojalitātes programmā pircējiem par preci nekas papildus nav jāmaksā, tāpēc arī šī informācija par 1 eirocenta maksas uzrādīšanu pirkuma čekā nekur nav norādīta. «Diemžēl tehniski nav iespējams lojalitātes čeka svītru kodu kasē noskanēt nulles vērtībā, tāpēc mūsu risinājums šai situācijai ir tāds, ka faktiski čekā norādām preces cenu ar atlaidi, no tās atņemot vēl vienu eirocentu, kurš pēc tam pieskaitās atpakaļ kā summa par noskanēto lojalitātes čeka svītru kodu. Kopsumma no tā nemainās – pircējs par preci samaksā to cenu, kas attiecīgi norādīta akcijā,» skaidroja R. Janševskis.
Avots: nra.lv /Ilze Šteinfelde
Vēl par tēmu:
2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums
Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...
Lasīt tālākLIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences
Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākRīgas svētkos par sabiedrisko transportu un autostāvvietām nav jāmaksā; būs sabiedriskā transporta papildreisi
Pilsētas iedzīvotāji un viesi 16. un 17. augustā autobusos, trolejbusos un tramvajos varēs braukt bez maksas, kā arī tiks nodrošināti vairāku transportu papildu reisi. Arī par spēkrata...
Lasīt tālākMinistru kabinets apstiprina noteikumus pārtikas preču cenu caurredzamībai un monitoringam
Ministru kabinets otrdien, 12. augustā, apstiprināja Ekonomikas ministrijas izstrādātos noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā pārtikas preču mazumtirgotāji sniedz informāciju Centrālajai...
Lasīt tālākPirmajā pusgadā eksporta vērtība pieaugusi par 3,4%, bet jūnijā samazinājusies par 2,6%
Latvijas preču eksporta vērtība šī gada jūnijā veidoja 1398 miljonus eiro, kas ir samazinājums par 2,6%, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, vērtībai sasniedzot zemāko atzīmi pēdējo...
Lasīt tālākBūvniecībā 2. ceturksnī turpinās izaugsme
Nozares aktivitātes 2025. gadā pieaug un nozarē turpinās izaugsme. Būvniecības produkcijas apjoms salīdzināmās cenās 1. pusgadā bija par 7,8% lielāks nekā 2024. gada attiecīgajā periodā...
Lasīt tālāk2024. gadā par 15,1% pieaudzis digitālajās platformās rezervēto viesu nakšu skaits Latvijā
Latvijā 2024. gadā tika pavadīti 1,77 milj. viesu nakšu1, kas rezervētas kādā no četrām digitālajām platformām – Booking.com, Airbnb, Expedia Group un Tripadvisor, liecina jaunākie Centrālās...
Lasīt tālākJūlijā inflācija nemainīga – 3,8%, pārtika joprojām galvenais cenu kāpuma virzītājs
Patēriņu cenu gada inflācija 2025. gada jūlijā bija līdzīga kā mēnesi iepriekš, jūnijā, atbilstoši jaunākajiem Centrālās statistikas pārvaldes datiem, proti, 3,8%. Mēneša laikā...
Lasīt tālākPētījums: Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls
Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls, tās priekšrocības ir specializētās rehabilitācijas programmas un augsti kvalificēti speciālisti, liecina pētījuma rezultāti par...
Lasīt tālākairBaltic uzsāk piešķirt lidmašīnām Baltijas pilsētu nosaukumus
Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir uzsākusi piešķirt savām Airbus A220-300 lidmašīnām Baltijas valstu pilsētu nosaukumus, balstoties uz 2024. gadā airBaltic rīkoto Baltijas mīlētāko pilsētu...
Lasīt tālāk