LIVE RĪGA kampaņas pērn sekmējušas tūristu skaita pieaugumu Rīgā
Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) apkopotā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) informācija liecina, ka 2011.gadā Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaits pieaudzis par gandrīz 22%. Īpaši strauji tas palielinājies no tādām LIVE RĪGA kampaņu mērķa valstīm kā Krievija, Igaunija, Lietuva, Dānija, Somija, Vācija un Norvēģija.
“Tūristu skaita pieaugums Rīgā apliecina, ka kopš 2009.gada nogales veiktās investīcijas LIVE RĪGA reklāmas kampaņās sniedz rezultātus. Nenoliedzami, ieguldījumu viesu skaita pieaugumā ir devušas arī viesnīcas, ienākošā tūrisma ceļojumu kompānijas, aviosabiedrības un prāmju līnijas, kas paralēli LIVE RĪGA aktivitātēm ir strādājušas pie tā, lai iepazīstinātu potenciālos viesus ar Rīgu kā pievilcīgu ceļojumu galamērķi. Jāpateicas viesnīcām un restorāniem par pārdomāto cenu politiku, kas arī ir bijusi viens no motivējošiem faktoriem, lai ārvalstu tūristi izvēlētos Rīgu kā savu ceļojumu galamērķi,“ piebilst Aigars Smiltāns, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja sabiedrisko attiecību un mārketinga direktors.
CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Latvijā 2011.gadā apkalpoti 1 063 294 ārvalstu viesi, kas ir par 21% vairāk nekā 2010.gadā. Rīgā šajā laikā bija apmetušies 77% no visiem ārvalstu viesiem jeb 823 698 viesi – par gandrīz 22% vairāk nekā 2010.gadā.
Vislielākais Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaita pieaugums reģistrēts no Polijas – gandrīz 40%, Krievijas – gandrīz 36%, Itālijas – 32%, ievērojami audzis tūristu skaits no Igaunijas – gandrīz 29%, Lietuvas – gandrīz 21%, Dānijas – gandrīz 19%, Somijas – gandrīz 15%, Vācijas – 14% un Norvēģijas – gandrīz 14%. Salīdzinājumā ar 2010.gadu ir novērojams arī pieaugums viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaitā no Lielbritānijas – gandrīz 11% un Zviedrijas – gandrīz 3%.
No pērn Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Krievijas – gandrīz 15%, Vācijas – gandrīz 11%, Somijas – gandrīz 10%, Norvēģijas – 8%, Zviedrijas un Igaunijas – gandrīz 7%, Lietuvas – 5% un Lielbritānijas – gandrīz 5%.
Visstraujākais viesnīcās nakšņojošo viesu skaita pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu 2010.gadā, Latvijas galvaspilsētā bija vērojams 2011.gada janvārī (par gandrīz 31%), jūnijā (par 30%), aprīlī (par 29%), novembrī (par 24%) un martā (par gandrīz 23%). Īpaši – par gandrīz 42% – pieaudzis četru zvaigžņu viesnīcās nakšņojošo ārvalstu viesu skaits.
2011.gada beigās 115 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 13 232 gultasvietu.
LIVE RĪGA 2011.gada vasaras kampaņa notika no marta vidus līdz 31.maijam 10 mērķa valstīs: Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Somijā, Izraēlā, Gruzijā un Baltkrievijā. Tās laikā Rīgas reklāmas tika publicētas vairāk nekā 30 dažādos preses izdevumos, 20 interneta portālos, kā arī tika izmantotas Google un Yandex iespējas. Visplašākā vides reklāmas kampaņa notika 5 pilsētās Vācijā – Berlīnē, Frankfurtē, Minhenē, Diseldorfā un Hamburgā – , Norvēģijas galvaspilsētā Oslo vides reklāma tika izvietota sabiedriskā transporta pieturvietās. Vides reklāma tika izvietota arī Sanktpēterburgā.
Reklāmas kampaņas ietvaros Krievijā tika īstenoti sadarbības projekti ar žurnāliem OK, Hello un InStyle, kuros tika publicēti raksti par Rīgu kā pavasara brīvdienu galamērķi. Līdzīgi sadarbības projekti veikti arī Somijā, Zviedrijā un Norvēģijā ar vadošajiem nedēļas un mēneša izdevumiem, piemēram, Me Naiset Somijā, KK Norvēģijā un Ma Bra Zviedrijā. Krievijā reklāmas kampaņas ietvaros notika arī radio konkurss, kā arī tika organizēta Krievijā pazīstamu cilvēku viesošanās Rīgā, kas tika atspoguļota projekta sadarbības medijos un sociālajos tīklos.
LIVE RĪGA 2011.gada rudens/ziemas kampaņa 7 valstīs (Vācijā, Krievijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā) notika no oktobra sākuma līdz novembra beigām. Reklāmas kampaņā tika popularizētas ziemas brīvdienu un Jaunā gada sagaidīšanas iespējas Rīgā. Tās laikā reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 60 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tika izvietotas uz vairāk nekā 2000 stendiem, no kuriem lielākā daļa – Vācijā. Rīgas reklāma tika publicēta vairāk nekā 20 preses izdevumos. Zviedrijā reklāmas kampaņa notika sadarbībā ar Tallink.
Vēl par tēmu:
Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālākSaeimas komisija: Tarifiem elastīgāk jāatspoguļo energoresursu cenu izmaiņas
Pēc iespējās ātrāk jāorganizē efektīvs atlikumsiltuma tirgus, un siltumapgādes tarifiem elastīgāk jāatspoguļo aktuālās energoresursu cenu izmaiņas, trešdien, 24.aprīlī, uzsvēra...
Lasīt tālākStradiņa slimnīca sagaida no SIA “Velve” būvniecības dokumentācijas atdošanu un skaidrojumu par parādiem apakšuzņēmējiem
Lai risinātu ar A2 būvobjekta pārņemšanu saistītos jautājumus, tostarp par norēķiniem, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca (Stradiņa slimnīca) sagaida, ka SIA “Velve”...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību, pārtikas tirdzniecības vietās jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts. To noteic Saeimā ceturtdien, 25.aprīlī, trešajā – galīgajā –...
Lasīt tālākTirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLBAS: Minimālajai algai jābūt 50% apjomā no vidējās mēneša algas valstī
17. aprīlī notiks Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Sociālās drošības apakšpadomes (SDA) sanāksme, kuras ietvaros sociālie partneri trīspusējās pārrunās diskutēs...
Lasīt tālāk