Kolektīvās iepirkšanās portāli visvairāk tiek apmeklēti rīta stundās
Kolektīvās iepirkšanās portāli maksimālo lietotāju aktivitāti sasniedz rīta stundās, kas atšķiras no interneta kopējās tendences, vēsta starptautiskās interneta izpētes uzņēmuma Gemius dati. Savukārt vairāk kā divas trešdaļas jeb 68 % no to apmeklētājiem ir sievietes.
Interneta izpētes uzņēmums Gemius ir apkopojis datus par triju kolektīvās iepirkšanās portālu – cherry.lv, citylife.lv un perkamkopa.lv auditoriju un tās paradumiem internetā. Kā liecina interneta lapu analīzes rīka gemiusTraffic dati, pēc lapu skatījumu un lietotāju skaita visaktīvāk kolektīvās iepirkšanās portāli tiek apmeklēti darba dienas sākumā, laika posmā no 9:00 līdz 10:00. Tas krietni atšķiras no kopējās interneta tendences, kas rāda, ka visaktīvāk internets tiek lietots vakara stundās, laika posmā no 20:00 līdz 21:00.
Arī Laura Millere Pikšena, perkamkopa.lv vadītāja, ir novērojusi, ka vislielākā aktivitāte portālā noris no rīta: “Apmeklējuma aktivitāte mūsu portālā un mobilajā lapā vērojama rīta stundās. Cilvēki ir saņēmuši e-pastu ar aktuālajiem piedāvājumiem un to izpēte ir kļuvusi gluži kā ik rīta ziņu lasīšana. Aktīvākie pircēji visu paveic no rīta, un tad dienas laikā viņiem pievienojas tie, kuri par piedāvājumiem uzzina no draugu ieteikumiem sociālajos tīklos- tas ir vēl viens nozīmīgs kanāls, jo skaidrs, ka ieteikšanu draugiem ikviens uztver ļoti atbildīgi un iesaka tikai tādas preces vai pakalpojumus, par kuriem ir pārliecināts”.
Vidējais viena apmeklējuma ilgums kolektīvās iepirkšanas portālā novembrī bija divas minūtes, vidējais lapu skatījumu skaits, ko veic viens lietotājs- 9 lapu skatījumi. Savukārt vidējais viena lietotāja pavadītais laiks kolektīvās iepirkšanas portālā ir 9 minūtes.
Kā liecina auditorijas analīzes rīka gemiusExplorer dati, vairāk kā 2/3 jeb 68 % no kolektīvās iepirkšanās portālu apmeklētājiem ir sievietes. Vislielākais sieviešu īpatsvars ir portālā cherry.lv, novembrī veidojot 70 % no kopējās portāla auditorijas. Savukārt citylife.lv un perkamkopa.lv sieviešu īpatsvars ir 67 %. Protāla cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš, komentējot sieviešu pārsvaru šajos portālos : „Visā internetā ir vērojama tendence, ka sievietes ir aktīvākas par vīriešiem, īpaši tas ir redzams sociālajos tīklos. Kas attiecas uz kolektīvās iepirkšanās portāliem, ir tā, ka piedāvājumi sievietēm ir vairāk nekā vīriešiem, taču uzskatu, tas nav galvenais šī pārsvara iemesls.”
Visvairāk interneta lietotāju kolektīvās iepirkšanas portālos ir vecuma grupā no 25 – 34 gadiem – vidēji 30 %, kam seko 15-24 gadus vecie interneta lietotāji ar vidēji 27 % lielu auditoriju. Pēc nodarbošanās kolektīvās iepirkšanās portālus visbiežāk apmeklē speciālisti / biroja darbinieki- vidēji 29 % un studenti – vidēji 18 %. Tāpat šajos portālos procentuāli vairāk nekā Latvijas internetā vidēji ir tādi lietotāji, kas atzīmējuši, ka internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī, kā arī cilvēki, kuru ienākumu līmenis pārsniedz vidējo interneta lietotāju ienākumu līmeni ģimenē.
Lielākais reālo lietotāju (Real Users) skaits novembrī bija citylife.lv – 112,600 lietotāji, kam seko perkamkopa.lv ar 112,000 lietotājiem un cherry.lv – 83,200 lietotāju. Kā vēsta analīzes rīka gemiusExplorer informācija, kolektīvās iepirkšanās portālu auditorija starp dažādiem portāliem mēdz pārklāties: no minētajiem lietotājiem 24 000 ir tādi, kas novembrī apmeklējuši visus iepriekšminētos kolektīvās iepirkšanās portālus, bet vairāk kā 50 000 – vismaz divus no iepriekš minētajiem.
Vēl par tēmu:
2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākLatvijas ekonomikas izaugsme 2025. gadā: kas to virza un kas var bremzēt?
Latvijas ekonomikai šis gads bijis viens no labākajiem pēdējā laikā – pēc vairāku gadu stagnācijas tā atkal sākusi augt. Izaugsmi veicinājuši vairāki faktori, kas stiprinājuši gan...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākKatrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs pārtikas cenu pieauguma dēļ spiests atteikties no daļas produktu
Pārtikas cenu kāpums ietekmējis teju 80 % Latvijas mājsaimniecību, liecina bankas Citadeles aptaujas dati. Turklāt katrs ceturtais atzīst, ka nācies atteikties no daļas ierasto produktu, jo...
Lasīt tālākGandrīz puse Latvijas iedzīvotāju nezina savu elektroenerģijas tarifu
Līdz ar plašām izvēles iespējām energopakalpojumu tirgū aug arī klientu energopratības nozīme. Ko zinām par dažādiem tarifiem un pakalpojumu plāniem un vai vispār iedziļināmies savos...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālāk
