• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
15/12/2011, Kategorija: Bizness

Portāla Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās kuponu sadaļā veiktajā pētījumā noskaidrots, ka pēdējā pusgada laikā Latvijas iedzīvotāji kuponu iegādei iztērējuši 3, 96 miljonus latu. Šā gada nogalē aktīvo kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgotāju skaits sasniedzis 33. Pēc pārdoto kuponu skaita vispopulārākie ir bāru un restorānu pakalpojumi, bet vislielākās naudas summas iztērētas, iegādājoties tūrisma un skaistumkopšanas pakalpojumus.

Noslēdzot šo gadu, noteikti kolektīvās iepirkšanās tirgus nišas līderi, tie ir portāli CityLife.lv, Cherry.lv un Zizu.lv. Pēdējā pusgada laikā visi nozares uzņēmumi kopā pārdevuši aptuveni 642 tūkstošus kuponu un viena kupona vidējā cena bijusi 6,2 lati. Pēc Gudriem.lv datiem, 48% portāla lietotāju pārskata visus kolektīvās iepirkšanās piedāvājumus, bet atlikušie 52% meklē konkrētas kategorijas kuponus.

Ja šī gada sākumā vispopulārākie bija atlaižu kuponi skaistumkopšanas pakalpojumiem, fitnesam, SPA pakalpojumiem, frizētavām un sabiedriskajai ēdināšanai, tad tagad, pēc tirgus līderu viedokļa, pirmās vietas ieņem tūrisma braucieni, skaistumkopšanas pakalpojumi un kuponi, kas pieskaitāmi mājas preču kategorijai. Vienlaikus kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvji gan atzīst, ka līderes pēc pārdošanas skaita ir atlaides kafejnīcām un restorāniem. „Taču jebkurai firmai izdevīgāki ir tie kuponi, kuri dod lielāku apgrozījumu, nevis ir līderi pircēju skaita ziņā,” piebilst Zizu.lv pārstāvis Samads Muhamedovs. Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš precizē, ka agrāk bija novērojami izteikti tirgus līderi, bet tagad parādās sezonalitātes faktors. „Piemēram, decembrī gandrīz neviens nepērk skaistumkopšanas pakalpojumus un atpūtu viesnīcās un viesu namos, lai gan vasarā šādi piedāvājumi bija vispārdotākie. Patlaban līderos, protams, ir dāvanas,” stāsta Ģ. Slaviņš. „Stabils pieprasījums, neatkarīgi no sezonas, ir vērojams maltītēm labos restorānos, taču vidējas kvalitātes ēstuvēs pircējus vairs nevar iemānīt pat ar 50% atlaidi,” teic Ģ. Slaviņš.

Gada sākumā Gudreiem.lv aptauja liecināja, ka aktīvākas kolektīvās iepirkšanās kuponu pircējas ir sievietes un šī tendence nav mainījusies. „Aptuveni 65% mūsu aktīvo klientu ir sievietes vecumā no 20 līdz 24 gadiem, pēc viņām seko 25 – 44 gadus veci pircēji, bet pavisam nelielu pirkumu daļu veic 15 – 19 un 50 – 74 gadus veci cilvēki,” informē portāla Perkamkopa.lv pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Visu apjautāto kolektīvās iepirkšanās portālu pārstāvji ir vienisprātis, ka kolektīvās iepirkšanās popularitāte Latvijā aug ar katru mēnesi. Pēc ekspertu teiktā, pārdošanas apjomi pieaug aptuveni par 10 – 15 % mēnesī un šis rādītājs ir uzskatāms par labu. „Mēs Latvijā, protams, neredzēsim tādus rezultātus kā kolēģi Maskavā, kur pārdošanas apjoms ik mēnesi aug par 100 – 120%, taču tirgus pieaugumu prognozējam arī nākamgad, jo tā pieauguma potenciāls vēl ne tuvu nav izsmelts,” stāsta S. Muhamedovs. Taču Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš atzīst, ka lielākā daļa kolektīvās iepirkšanās nozares uzņēmumu strādā bez peļņas. „Ienākot šajā tirgū, daudzas firmas uzskatīju, ka viņus te gaida viegli nopelnāma nauda, kas neatbilst patiesībai. Tāpēc nākamajā gadā nozares pārstāvjiem vairāk jādomā par savu pakalpojumu kvalitāti, nevis kvantitāti. Mums visiem noteikti jākļūst patērētājiem daudz interesantākiem,” piebilst Ģ. Slaviņš.

Kvalitātes prioritārajai nozīmei piekrīt arī J. Palkavnieks, stāstot, ka Perkamkopa.lv ir izstrādājis savu kvalitātes sertifikātu, kuru kā portāla partneris var iegūt tikai tāds uzņēmums, kura pakalpojumus vai preces novērtējuši vismaz 100 klientu un nav saņemta neviena sūdzība. „Masu medijos regulāri parādās cilvēku sūdzības par precēm vai pakalpojumiem, kas iegādāti kolektīvās iepirkšanās portālos, un tas met ēnu uz visu nozari, cieš arī godīgo tirgus dalībnieku reputācija,” teic J. Palkavnieks.

Runājot par kolektīvās iepirkšanās nozares nākotni, aptaujātie eksperti atzīst, ka nākamgad to gaida pārmaiņas: daļa mazo tirgus dalībnieku to pametīs, daļa uzņēmēju savu darbību samazinās, un noteikti parādīsies arī jauni, spēcīgi tirgus dalībnieki.

544 skatījumi




Video

2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums

14/11/2025

Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...

Lasīt tālāk
Video

Dzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā

13/11/2025

Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...

Lasīt tālāk
Video

Plāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem

11/11/2025

Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...

Lasīt tālāk
Video

Septembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums

11/11/2025

Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...

Lasīt tālāk
Video

SEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu

10/11/2025

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...

Lasīt tālāk
Video

Mērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens

10/11/2025

Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...

Lasīt tālāk
Video

Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli

06/11/2025

Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...

Lasīt tālāk
Video

Biedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem

04/11/2025

Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...

Lasīt tālāk
Video

Saeimas komisija: dzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā

04/11/2025

Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimas valsts pārvaldes un pašvaldības...

Lasīt tālāk
Video

Attālināts un biroja darbs joprojām piesaista lielāko uzmanību Latvijas darba tirgū

04/11/2025

Trešajā ceturksnī darba meklētāju vidū vislielāko interesi izraisījuši darba piedāvājumi administrācijas jomā un darbs ar iespēju strādāt attālināti, liecina CVMarket.lv jaunākā...

Lasīt tālāk