• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
15/12/2011, Kategorija: Bizness

Portāla Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās kuponu sadaļā veiktajā pētījumā noskaidrots, ka pēdējā pusgada laikā Latvijas iedzīvotāji kuponu iegādei iztērējuši 3, 96 miljonus latu. Šā gada nogalē aktīvo kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgotāju skaits sasniedzis 33. Pēc pārdoto kuponu skaita vispopulārākie ir bāru un restorānu pakalpojumi, bet vislielākās naudas summas iztērētas, iegādājoties tūrisma un skaistumkopšanas pakalpojumus.

Noslēdzot šo gadu, noteikti kolektīvās iepirkšanās tirgus nišas līderi, tie ir portāli CityLife.lv, Cherry.lv un Zizu.lv. Pēdējā pusgada laikā visi nozares uzņēmumi kopā pārdevuši aptuveni 642 tūkstošus kuponu un viena kupona vidējā cena bijusi 6,2 lati. Pēc Gudriem.lv datiem, 48% portāla lietotāju pārskata visus kolektīvās iepirkšanās piedāvājumus, bet atlikušie 52% meklē konkrētas kategorijas kuponus.

Ja šī gada sākumā vispopulārākie bija atlaižu kuponi skaistumkopšanas pakalpojumiem, fitnesam, SPA pakalpojumiem, frizētavām un sabiedriskajai ēdināšanai, tad tagad, pēc tirgus līderu viedokļa, pirmās vietas ieņem tūrisma braucieni, skaistumkopšanas pakalpojumi un kuponi, kas pieskaitāmi mājas preču kategorijai. Vienlaikus kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvji gan atzīst, ka līderes pēc pārdošanas skaita ir atlaides kafejnīcām un restorāniem. „Taču jebkurai firmai izdevīgāki ir tie kuponi, kuri dod lielāku apgrozījumu, nevis ir līderi pircēju skaita ziņā,” piebilst Zizu.lv pārstāvis Samads Muhamedovs. Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš precizē, ka agrāk bija novērojami izteikti tirgus līderi, bet tagad parādās sezonalitātes faktors. „Piemēram, decembrī gandrīz neviens nepērk skaistumkopšanas pakalpojumus un atpūtu viesnīcās un viesu namos, lai gan vasarā šādi piedāvājumi bija vispārdotākie. Patlaban līderos, protams, ir dāvanas,” stāsta Ģ. Slaviņš. „Stabils pieprasījums, neatkarīgi no sezonas, ir vērojams maltītēm labos restorānos, taču vidējas kvalitātes ēstuvēs pircējus vairs nevar iemānīt pat ar 50% atlaidi,” teic Ģ. Slaviņš.

Gada sākumā Gudreiem.lv aptauja liecināja, ka aktīvākas kolektīvās iepirkšanās kuponu pircējas ir sievietes un šī tendence nav mainījusies. „Aptuveni 65% mūsu aktīvo klientu ir sievietes vecumā no 20 līdz 24 gadiem, pēc viņām seko 25 – 44 gadus veci pircēji, bet pavisam nelielu pirkumu daļu veic 15 – 19 un 50 – 74 gadus veci cilvēki,” informē portāla Perkamkopa.lv pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Visu apjautāto kolektīvās iepirkšanās portālu pārstāvji ir vienisprātis, ka kolektīvās iepirkšanās popularitāte Latvijā aug ar katru mēnesi. Pēc ekspertu teiktā, pārdošanas apjomi pieaug aptuveni par 10 – 15 % mēnesī un šis rādītājs ir uzskatāms par labu. „Mēs Latvijā, protams, neredzēsim tādus rezultātus kā kolēģi Maskavā, kur pārdošanas apjoms ik mēnesi aug par 100 – 120%, taču tirgus pieaugumu prognozējam arī nākamgad, jo tā pieauguma potenciāls vēl ne tuvu nav izsmelts,” stāsta S. Muhamedovs. Taču Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš atzīst, ka lielākā daļa kolektīvās iepirkšanās nozares uzņēmumu strādā bez peļņas. „Ienākot šajā tirgū, daudzas firmas uzskatīju, ka viņus te gaida viegli nopelnāma nauda, kas neatbilst patiesībai. Tāpēc nākamajā gadā nozares pārstāvjiem vairāk jādomā par savu pakalpojumu kvalitāti, nevis kvantitāti. Mums visiem noteikti jākļūst patērētājiem daudz interesantākiem,” piebilst Ģ. Slaviņš.

Kvalitātes prioritārajai nozīmei piekrīt arī J. Palkavnieks, stāstot, ka Perkamkopa.lv ir izstrādājis savu kvalitātes sertifikātu, kuru kā portāla partneris var iegūt tikai tāds uzņēmums, kura pakalpojumus vai preces novērtējuši vismaz 100 klientu un nav saņemta neviena sūdzība. „Masu medijos regulāri parādās cilvēku sūdzības par precēm vai pakalpojumiem, kas iegādāti kolektīvās iepirkšanās portālos, un tas met ēnu uz visu nozari, cieš arī godīgo tirgus dalībnieku reputācija,” teic J. Palkavnieks.

Runājot par kolektīvās iepirkšanās nozares nākotni, aptaujātie eksperti atzīst, ka nākamgad to gaida pārmaiņas: daļa mazo tirgus dalībnieku to pametīs, daļa uzņēmēju savu darbību samazinās, un noteikti parādīsies arī jauni, spēcīgi tirgus dalībnieki.

542 skatījumi




Video

Saeima konceptuāli atbalsta publisko iepirkumu reformu

02/10/2025

Lai publisko iepirkumu sistēmu padarītu efektīvāku, Saeima ceturtdien, 2. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Publisko iepirkumu likumā. Par likuma grozījumu virzību...

Lasīt tālāk
Video

Septembrī uzņēmēju noskaņojums uzlabojies visās saimnieciskās darbības jomās

01/10/2025

[caption id="attachment_34922" align="alignnone" width="300"] Businessteam[/caption] Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, uzlabojies visās saimnieciskās darbības...

Lasīt tālāk
Video

Publisko izdevumu komisija aicina Satiksmes ministriju un pārvadātājus rast risinājumus atceltajiem reisiem un šoferu algām

01/10/2025

Satiksmes ministrijai un pārvadātājiem ir jārod risinājumi atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un šoferu algām, trešdien, 1. oktobrī, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas...

Lasīt tālāk
Video

“Rīgas nami” veiks iekšējo izmeklēšanu saistībā ar Centrāltirgū konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem

30/09/2025

Šodien Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki veica procesuālās darbības Rīgas Centrāltirgus telpās. Pašlaik SIA “Rīgas nami”, kas ir Rīgas Centrāltirgus...

Lasīt tālāk
Video

Budžets 2026: Valdības uzmanības centrā – valsts drošība, atbalsts ģimenēm ar bērniem un kvalitatīva izglītība

25/09/2025

Pirmdien, 22. septembrī, valdība apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par nozaru ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem...

Lasīt tālāk
Video

Būvniecības izmaksu līmenis gada laikā palielinājies par 2,1%, mēneša laikā – par 0,1%

25/09/2025

2025. gada augustā, salīdzinot ar 2024. gada augustu, būvniecības izmaksu līmenis Latvijā palielinājies par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Salīdzinot ar šā gada jūliju,...

Lasīt tālāk
Video

Mazāk skaidras naudas, vairāk klikšķu: kā mainās maksājumu paradumi Latvijā?

25/09/2025

Pēdējo piecu gadu laikā Latvijā būtiski mainījušies iedzīvotāju maksājumu paradumi - strauji pieaudzis gan bezskaidras naudas, gan tiešsaistes norēķinu īpatsvars. Kā liecina Eiropas...

Lasīt tālāk
Video

Džemos, želejās un marmelādēs turpmāk būs vairāk augļu

24/09/2025

Valdība otrdien, 23. septembrī, apstiprināja grozījumus Ministru kabineta (MK) kvalitātes un marķējuma prasībās augļu džemam, ievārījumam, želejai, marmelādei un saldinātam kastaņu...

Lasīt tālāk
Video

Rīgas dome lemj par nakts sabiedriskā transporta licences pagarinājumu

24/09/2025

Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija šodien vienbalsīgi atbalstīja lēmumu pagarināt nakts sabiedriskā transporta licenci līdz oktobra beigām. Līdz šim Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā tūrisma apjoms sasniedzis desmitgades rekordu

22/09/2025

Tūrisma apjoms Latvijā šī gada jūlijā sasniedzis jaunu rekordu – pēdējo desmit gadu laikā vēl nekad gada pirmo septiņu mēnešu laikā nav reģistrēts tik daudz vietējo un ār-valstu...

Lasīt tālāk