• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
18/09/2012, Kategorija: Auto

Nespējot sagaidīt, kad par fotoradaru sodu samērīgumu sāks diskutēt likumdevēji, paši autobraucēji gatavi vērsties pie Saeimas, prasot mainīt pārkāpumu fiksēšanas kārtību. Politiķi gan uzsver, ka ātruma pārsniegšana un par to paredzētie sodi ir saistīti ar daudzām juridiskām un ētiskām dilemmām, kas bremzē šā jautājuma ātru risināšanu.

Portāla manabalss.lv pārstāvis Kristofs Blaus Neatkarīgajai atzina, ka 28. augustā uzsākta akcija, lai vērstos Saeimā un rosinātu fiksēt braukšanas ātruma pārsniegumus tikai, sākot ar 15. kilometru stundā, nevis ar pirmo kilometru, kā tas ir pašlaik. Ieceres virzītāji uzskata, ka kontrole līdz minētajai robežai būtu jāatstāj ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu – pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus apstākļus –, varētu pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Vakar pēcpusdienā autovadītājiem draudzīgo iniciatīvu bija atbalstījuši jau 10 455 interesenti, un tas nozīmē, ka parlamentam tomēr būs jāuzklausa šoferu viedoklis. Savukārt idejas iniciators, raidījuma Zebra veidotājs Pauls Timrots, sarunā ar Neatkarīgo atzina, ka «joprojām nav likuma, kas strikti noteiktu fotoradaru darbības principus un sodu uzlikšanas kārtību, tādēļ arī nav neviena konkrēta dokumenta, ko mēs ar savu iniciatīvu rosinātu labot. Taču galvenais, ko vēlamies, ir sākt politisko diskusiju par šo jautājumu, un Saeima šim mērķim ir vislabākā platforma».

Fotoradaru darbības regulējums varētu būt piekritīgs Saeimas Juridiskajai komisijai, kas savulaik jau plaši diskutēja par šo jautājumu Administratīvo pārkāpumu kodeksa kontekstā, taču bez jūtamiem rezultātiem. Komisijas locekļi Andrejs Judins (Vienotība) un Valērijs Agešins (Saskaņas centrs) Neatkarīgajai uzsvēra, ka abi ir autovadītāji, tādēļ lieliski saprot šoferu viedokli, taču, lai mīkstinātu likuma normas, ar sadzīvisku patīk nepatīk nepietiekot.

A. Judins uzsvēra: pārkāpums vienmēr ir un būs pārkāpums, neatkarīgi no tā, vai ātrums pārsniegts par pieciem, desmit vai divdesmit kilometriem. «Mēs nedrīkstam legalizēt pārkāpumu, pat, ja argumenti ir šķietami loģiski,» pauda deputāts. Tiesa, viņš piekrita, ka četru, piecu kilometru nobīde ir nebūtiska un, visticamāk, liecina par šofera neuzmanību, nevis ļaunprātību. «Domāju, ka likumā nedrīkst ierakstīt, ka neliels ātruma pārkāpums ir atļauts, bet liels – sodāms. Tas būtu juridisks nonsenss. Taču Ceļu policijai būtu daudz rūpīgāk jāvērtē katrs gadījums un tad, ja ātrums pārkāpts par pieciem, desmit kilometriem, naudas sodam jābūt adekvāti zemam vai pat var iztikt bez tā,» sacīja politiķis. Līdz ar to, pēc A. Judina domām, likumdošanā nedrīkstētu pieļaut 15 kilometru nobīdi, taču situāciju varētu uzlabot adekvātāka sodu piemērošana un policijas gatavība ikvienu situāciju pētīt pēc būtības.

Tikmēr V. Agešins uzskata, ka šā brīža sistēma, kad fotoradari kalpo naudas pelnīšanai, nevis satiksmes drošības uzlabošanai, tracina sabiedrību un autovadītāju neapmierinātība esot saprotama. «Pārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus ir slikti, taču arī pati fotoradaru sistēma sevi pilnībā ir kompromitējusi. Uzskatu, ka ikvienai sodu sistēmai ir jābūt samērīgai, tādēļ iniciatīvas grupas priekšlikums par 15 kilometru soli izklausās pārdomāts un ir nopietni izvērtējams,» bija pārliecināts Saeimas deputāts.

Avots: nra.lv /Ilze Zālīte

364 skatījumi




Video

Vairums Latvijas iedzīvotāju ar vienu auto brauc piecus gadus un ilgāk

15/12/2025

Latvijā automašīna joprojām ir viens no būtiskākajiem ikdienas mobilitātes rīkiem. Luminor veiktā aptauja liecina, ka daudzi iedzīvotāji automašīnu lieto pēc iespējas ilgāk: vairāk...

Lasīt tālāk
Video

No OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR

01/12/2025

Laika posmā no 2020. gada līdz 2024. gadam apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 10,65 miljonus EUR no OCTA līdzekļiem. Šajā gadā...

Lasīt tālāk
Video

Oskars Irbītis: “Es vienkārši viņu neredzēju” jeb kāpēc Latvijā tumsa joprojām ir nāvējoša

10/11/2025

Katru rudeni Latvijā atkārtojas vienāda aina satiksmes drošībā – dienas kļūst īsākas, redzamība pasliktinās, līst lietus, ir migla un dūmaka, ceļi kļūst slideni, un pieaug negadījumu...

Lasīt tālāk
Video

Atsavināšanas lieguma periodu turpmāk piemēros arī automašīnām līdz 10 gadu vecumam

06/11/2025

Turpmāk pārdošanas jeb atsavināšanas lieguma periods ārvalstīs iegādātām automašīnām būs spēkā arī transportlīdzekļiem līdz desmit gadu vecumam. To paredz ceturtdien, 6. novembrī,...

Lasīt tālāk
Video

Numura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts no uzskaites

16/10/2025

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumi iedzīvotājiem būs vēl ērtāki – valsts reģistrācijas numura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts...

Lasīt tālāk
Video

No 15. oktobra maksimālais atļautais braukšanas ātrums – 90 km/h

13/10/2025

No trešdienas, 15. oktobra, valsts autoceļu tīklā maksimālais braukšanas ātrums tiks pielāgots mainīgajiem un ziemas laikapstākļiem un būs līdz 90 kilometriem stundā. Izņēmums būs...

Lasīt tālāk
Video

Saeimas Budžeta komisija: uz laiku noņemot transportlīdzekli no uzskaites, numura zīmes vairs nebūs jānodod

08/10/2025

Lai pakalpojumus padarītu iedzīvotājiem ērtākus, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 8. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas...

Lasīt tālāk
Video

“Bolt Drive” ievieš iespēju zvanīt klientu atbalstam un optimizē darbības zonas

29/09/2025

2025.gada 29. septembris, Rīga – “Bolt Drive” turpina uzlabot klientu pieredzi – platformā tagad iespējams aktīva brauciena laikā un 30 minūtes pēc tā beigām sazināties ar klientu...

Lasīt tālāk
Video

Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums

28/08/2025

Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC). Gājēju...

Lasīt tālāk
Video

No 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski

20/06/2025

Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, no 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski....

Lasīt tālāk