Arvien biežāk uz darbu brauc ar velosipēdu; vislielākā riteņbraucēju plūsma ir uz Vanšu tilta
Latvijas Riteņbraucēju apvienības un velovortāla Divritenis.lv rīkotajā ikgadējā riteņbraucēju skaitīšanā uz galvenajiem Rīgas tiltiem pār Daugavu un dzelzceļa loku, kā arī uz Skolas ielas veloceliņa, konstatēts, ka uz darbu braucošo riteņbraucēju skaits gada laikā pieaudzis par gandrīz piektdaļu.
Ja pirms gada darbadienas rītā no 8 līdz 9 konkrētajās mērījuma vietās tika fiksēti 1377 riteņbraucēji, tad šogad turpat un tajā pašā laikā – 1638.
“Skaidrs, ka saskaitīt visus Rīgā braucošos riteņbraucējus nav iespējams, jo to maršruti ir visdažādākie. Taču var mērīt izmaiņu tendences – konkrētā laikā noteiktās vietās saskaitot braucējus un salīdzinot datus ar iepriekšējā perioda mērījumiem. Jau kādus piecus gadus regulāri uzskaitām veloplūsmu izmaiņas uz Vanšu tilta un jau otro gadu, pateicoties brīvprātīgajiem palīgiem, rīkojam veloskaitīšanu uz lielākajiem Rīgas tiltiem un satiksmes pārvadiem pār dzelzceļu, kā arī Skolas ielas veloceliņa,” komentē ikgadējās veloskaitīšanas organizators, velovortāla Divritenis.lv (Veloriga.lv) veidotājs Romāns Meļņiks.
“Svarīgi ir uzskaitīt un salīdzināt no rītiem, tātad – uz darbu braucošos. Analizēt tendences, kas saistītas ar viņu pārvietošanās ieradumiem. Tā ir visstabilākā un no velokultūras attīstības viedokļa nozīmīgākā riteņbraucēju daļa. Lai pieaugtu to skaits, kas ceļu uz darbu vai mācībām izvēlas mērot ar divriteni, ir ļoti būtiska gan atbilstoša veloinfrastruktūra (veloceliņi uz perifēriju, velojoslas pilsētas centra ielās, velonovietnes iespējami tuvu galamērķim), gan saprotoša attieksme no pārējiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, sabiedriskā transporta unautomašīnu vadītājiem,” komentē Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.
Tradicionāli vislielākā riteņbraucēju plūsma ir uz Vanšu tilta. Piecu gadu laikā tā ir pieckāršojusies no 91 braucēja 2008.gadā (darbadienas rītā laikā no 8 līdz 9 abos virzienos kopā) līdz 449, jeb vidēji 7,48 riteņbraucējiem minūtē šogad. Ievērojams pieaugums vērojams arī salīdzinot ar pagājušo gadu, kad tika uzskaitīti 398 braucēji.
Ilgstošo remonta darbu dēļ Daugavgrīvas ielā, ir apgrūtināta pārvietošanās ar velosipēdu posmā no Vanšu tilta līdz Slokas ielai abās ielas pusēs. Tāpēc daļa riteņbraucēju izvēlas pārvietoties pa ielas braucamo daļu, tajā skaitā arī pār Vanšu tiltu.
No visām astoņām skaitīšanas vietām neliels braucēju skaita samazinājums vērojams vienīgi uz Gaisa jeb VEF tilta Brīvības ielā. Darbadienas rītā to stundas laikā šogad šķērso 297 riteņbraucēji (pirms gada – 314). Nelielais samazinājums iespējams skaidrojams ar īpaši sliktajiem braukšanas apstākļiem (šaura ietve, bruģēta brauktuve), kā dēļ daļa braucēju labāk izvēlas Zemitānu tiltu, kur šogad ir uz pusi vairāk braucēju, nekā pērn (šogad – 79, pirms gada – 52).
Jāpiebilst, ka Zemitānu tilts ir vienīgais, ko riteņbraucēji pārsvarā šķērso, braucot nevis pa ietvi, bet braucamo daļu – tilts ir plats, nav tik noslogots kā citi, un tā ietves velobraucējiem nav īsti ērtas. Turklāt, ja brauc pa ietvi, jārēķinās, ka centra pusē velosipēds būs jānes pa kāpnēm, tāpēc daudzi riteņbraucēji no Purvciema puses sāk braukt pa ietvi, tad trolejbusa pieturvietā izbrauc uz braucamās daļas, lai normāli varētu nobraukt no tilta.
Vislielākais riteņbraucēju skaita pieaugums šogad konstatēts uz Deglava tilta. Pērn to darbadienas rītā stundas laikā šķērsoja 90, bet šogad jau 154 riteņbraucēji.
Neskatoties uz sliktajām nobrauktuvēm, viens no riteņbraucēju iecienītākajiem ir arī Akmens tilts. Šogad darbadienas rītā to vidēji šķērso 3,93 braucēji minūtē, jeb 236 stundas laikā.
Vidēji 4,15 riteņbraucēji minūtē rīta stundā manāmi uz Skolas ielas veloceliņa. Šogad stundas laikā fiksēti 249, pirms gada – 202 braucēji. Katrs desmitais pa to braucošais lieto veloķiveri (citur – daudz retāk).
Velobraucēju skaits pamazām palielinās arī uz Dienvidu tilta. Pirms gada uz tā tika saskaitīti 42, bet šogad pusotru reizi vairāk – 66 riteņbraucēji.
Salu tiltu darbadienas rītā šogad šķērso 108 riteņbraucēji (pirms gada – 96).
Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad konstatēts, ka velosipēdu kā transporta līdzekli ceļā uz darbu pamatā izvēlas vīrieši. No visiem konkrētajā stundā saskaitītajiem riteņbraucējiem to bijis gandrīz divreiz vairāk kā sieviešu – attiecīgi 1056 un 582. Sievietes arī daudz retāk manītas braucam pa ielas braucamo daļu.
Gandrīz katrā no skaitīšanas vietām manīti riteņbraucēji, pārsvarā – vīrieši, kas pārvadā bērnus (iespējams, uz bērnudārzu), izmantojot divritenim piestiprinātu velosēdeklīti.
No rīta uz centru brauc divreiz vairāk riteņbraucēju nekā prom no tā. Attiecīgi – 1097 un 541 riteņbraucējs. Un tas ir tikai laikā no 8 līdz 9, bet brauc taču uz darbu arī agrāk un vēlāk. Centrā sabraukušajiem nākas pārvietoties vai nu pa gājēju pilnajām ietvēm, vai nemarķētām (zilās “rekomendējošās joslas” neviens nopietni neņem vērā) ielu malām. Šie dati uzskatāmi parāda, ka īpaši aktuāli būtu pilsētas centra ielās izveidot labi pamanāmas velojoslas.
Paralēli nu jau tradicionālajām skaitīšanas vietām, tika uzmērītas braucēju plūsmas arī vēl divās – pilsētas centrā, Raiņa un Brīvības bulvāru krustojumā, kur no rīta stundas laikā uzskaitīti 138 riteņbraucēji, un Krasta ielā pie DEPO, kur fiksēti 77 braucēji.
Raiņa un Brīvības bulvāru krustojumā tika konstatēts, ka aptuveni trešdaļa riteņbraucēju šo krustojumu šķērso pie sarkanās gaismas – no 100%, braucējiem (138), 29% (40) brauca pie sarkanās gaismas. Tas ir netipiski augsts rādītājs, jo nekur citur tik liels riteņbraucēju skaits šādā veidā satiksmes noteikumus nepārkāpj.
“Tas liecina par satiksmes organizācijas nepilnībām šajā krustojumā. Starp tiem, kas brauc pie sarkanās gaismas pāri ielai šajā krustojumā ir visdažādākā vecuma braucēji un gan vīrieši (31% gadījumu), gan sievietes (25%). Ne tikai tā saucamie ātrie braucēji. Turklāt, pie sarkanās gaismas šo krustojumu šķērso arī absolūts vairums (kādi 70%) gājēju. Iela ir tukša, nekas neapdraud tās šķērsošanu, taču luksofora gaisma nepārslēdzas un nepārslēdzas. Var teikt, ka gājēji un arī velosipēdisti apzināti tiek provocēti šķērsot ielu tā, kā pēc noteikumiem nedrīkst,” komentē Viesturs Silenieks.
Savukārt plūsmas mērījums Krasta ielā bija kā vēl viens pierādījums tam, ka īpaši nepieciešams ir veloceliņš no centra uz Ķengaragu. Braucēju ir daudz gan no centra, gan uz centru, tie spiesti braukt pa Krasta ielas ietvēm, kur riteņbraucējiem neērto iebrauktuvju ir īpaši daudz.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Doma laukumā turpinās publiskās lasītavas programma
Turpinot Rīgas pašvaldības un Latvijas Nacionālās bibliotēkas sākto iniciatīvu, vides objekts “Kopā pie Doma” Doma laukumā šovasar kļuvis par vietu, kur iedzīvotāji tiek aicināti...
Lasīt tālākŠogad jau piektais ĀCM uzliesmojums mājas cūku novietnē; PVD atgādina par biodrošību
Mārupes novada Babītes pagastā mājas cūku novietnē ar 65 cūkām konstatēts Āfrikas cūku mēris (ĀCM). Šogad tas ir piektais konstatētais ĀCM uzliesmojums Latvijā. Pārtikas un veterinārais...
Lasīt tālākValsts prezidents: iespējami drīz jāapstiprina tiesiskais regulējums austrumu robežas aizsardzības un apsardzības stiprināšanai
19. augustā Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs apmeklēja valsts austrumu robežu, lai klātienē izvērtētu progresu robežapsardzības infrastruktūras izbūvē, pretmobilitātes materiāltehnisko...
Lasīt tālākIerobežos robežu šķērsošanu starptautisko neregulāro pasažieru pārvadājumiem uz Baltkrieviju un Krieviju
Publiskajai apspriešanai tiesību aktu projektu publiskajā portālā ir iesniegts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais normatīvais regulējums par ierobežojumu noteikšanu Latvijas Republikas–Baltkrievijas...
Lasīt tālākDabas muzejā varēs apskatīt simtiem krāšņu tomātu
Latvijas Nacionālajā dabas muzejā no 20. līdz 24. augustam dārzkopības entuziastus un visus interesentus priecēs simtiem krāšņu tomātu un aromātisku garšaugu. Izstāde “Tomāti un garšaugi...
Lasīt tālākNotiks ikgadējais Mūziķu labdarības skrējiens
Jau ceturto reizi norisināsies Mūziķu labdarības skrējiens, ko organizē nodibinājums “Fonds Līdzskaņa”. Ikgadējā pasākuma mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību mūzikas nozares...
Lasīt tālākLaiks vasaras ražas novākšanai: vai tavs ledusskapis ir gatavs dārza labumu saldēšanai un uzglabāšanai?
Ogu, augļu un citu vasaras gardumu sezona jau ir pašā pilnbriedā. Tāpēc tagad ir vislabākais laiks tos ievākt, sagatavot un sasaldēt lietošanai rudenī un ziemā. Tomēr bieži vien šajā...
Lasīt tālākRīga aicina uz koncertiem Dzegužkalnā, Dauderu parkā, Vērmanes dārzā un ģimeņu pasākumu Nordeķu parkā
Šonedēļ galvaspilsēta ar devīzi “Skani, Rīga!” piedāvā izbaudīt koncertus Dzegužkalnā, Dauderu parkā un Vērmanes dārzā, kā arī programmu ģimenēm ar bērniem “Mana Rīga –...
Lasīt tālāk“____ veids, kā pazaudēt naudu!” – Valsts policija aicina sabiedrību domāt kritiski un atpazīt krāpšanas riskus
Turpinoties krāpnieku aktivitātei un pieaugot ar krāpšanu saistītajiem zaudējumiem, Valsts policija uzsāk sociālo kampaņu “____ veids, kā pazaudēt naudu!”, kuras mērķis ir stiprināt...
Lasīt tālākPēc sadursmes ar dzīvnieku divreiz nedēļā Latvijā tiek norakstīta kāda automašīna
Pēc sadursmes ar meža dzīvnieku Latvijā vidēji katra septiņpadsmitā automašīna tiek norakstīta. Šī informācija jo svarīga kļūst tieši šobrīd, jo jūlijā Latvijā stirnām ir sācies...
Lasīt tālāk