AirBaltic nostiprina pozīcijas Rīgā, zaudē – Viļņā
Aviokompānija airBaltic veic lidojumus no Rīgas, Viļņas un Tallinas, konkurējot ar citu valstu aviosabiedrībām. Rīgas un Tallinas lidostā airBaltic pasažieru skaits jūlijā, salīdzinot ar tādu pašu mēnesi pērn, ir palielinājies, savukārt Viļņas lidostā – samazinājies.
Tomēr kopumā šā gada jūlijā airBaltic ir sasniegusi labāko rezultātu aviokompānijas vēsturē un pārvadājusi 377 914 pasažierus, kas ir par 22 680 vairāk nekā pērn, Neatkarīgajai stāstīja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags. Lidostu statistika liecina, ka airBaltic jūlijā Rīgas lidostā ir pārvadājusi apmēram 67,5% no kopējā pasažieru skaita, Viļņas lidostā –
11,2 %, bet Tallinā – 11,4 procentus. Baltijā sīvākie konkurenti Latvijas aviosabiedrībai ir Ryanair, Wizzair, Lufthansa, Tallinā – arī Igaunijas nacionālā aviosabiedrība – Estonian Air. Lietuvai savas nacionālās aviokompānijas, kas veiktu regulāros reisus, vairs nav.
Estonian Air dibināta 1991. gada decembrī, pāris gadus pirms airBaltic izveidošanas. Līdzīgi kā Latvijā, arī Igaunijas nacionālās lidsabiedrības lielākie akcionāri sākotnēji bija valsts un Skandināvijas aviokompānija SAS. Pagājušā gada rudenī Igaunijas valsts pārņēma 90% Estonian Air akciju, SAS atstājot vien 10%. Saskaņā ar vienošanos valsts palielināja savu kapitāla daļu aviokompānijā par 280 miljoniem kronu (12,5 miljoniem latu), bet SAS ieguldīja vēl 31 miljonu kronu (1,4 miljonus latu). Šogad jūnijā par lidsabiedrības prezidentu kļuva Tero Taskila – kādreizējais airBaltic komercdirektors. Viņa plānos ietilpst līdz 2015. gadam iegādāties
13 jaunas lidmašīnas, kas ļautu Estonian Air lidot uz apmēram 30 galamērķiem. Pēc Igaunijas laikraksta Eesti Päevaleht aplēsēm, jaunu lidmašīnu iegādei būtu nepieciešami 400 miljoni eiro jeb 280 miljoni latu. Šobrīd Estonian Air ir septiņas lidmašīnas un tās piedāvā lidojumus uz 20 galamērķiem.
Estonian Air valdes priekšsēdētājs Joakims Heleniuss uzskata, ka flotes palielināšana ir vienīgais veids, kā izvairīties no tā, ka Estonian Air ar laiku zaudē tirgu. Kopš 2005. gada uzņēmums strādā ar zaudējumiem.
Savukārt Lietuvai vairs nav savas nacionālās lidsabiedrības. Lidsabiedrību Lietuvos avialinijos Lietuvas valdība privatizācijai atklātā konkursā nodeva 2005. gadā. Līdz tam šis uzņēmums piederēja Lietuvas valsts īpašuma fondam. Pēc privatizācijas tika izveidots jauns zīmols flyLAL–Lithuanian Airlines. Taču jau pēc nepilniem četriem gadiem – 2009. gadā – uzņēmums bankrotēja. Pēdējais mēģinājums glābt uzņēmumu bija 2008. gada decembrī, kad flyLAL akcionāri piedāvāja Lietuvas valdībai nopirkt aviosabiedrības kontrolpaketi par vienu litu (apmēram 20 santīmiem), taču valdība atteicās.
Savukārt Latvijas valdība ir izteikusi gatavību glābt Latvijas lidsabiedrību airBaltic, gan ar četriem striktiem nosacījumiem. Prudentia pēc nedēļas ir jāsniedz valdībai savs vērtējums par labāko risinājumu tam, kā tālāk rīkoties ar aviosabiedrību.
Pašreizējais airBaltic prezidents Bertolts Fliks informēja, ka airBaltic ir iecerējis atteikties no desmit Fokker 50 tipa lidmašīnām agrāk, nekā bija plānots iepriekš, un atrast iespēju ietaupīt 30 miljonus latu. «Diemžēl tas prasīs arī darbinieku skaita samazināšanu – kopumā tas skars vairāk nekā 200 cilvēku. Šie mums ir skarbi lēmumi,» sacīja B. Fliks.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Apstrādes rūpniecība uzņēmusi apgriezienus, maijā izaugsmei sasniedzot 5,6%
Apstrādes rūpniecības apjoms salīdzināmajās cenās šā gada maijā pieaudzis par 5,6% pret pagājušā gada maiju, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Vairākas...
Lasīt tālākEiropas Komisija piešķir 295,5 miljonus eiro Rail Baltica projekta tālākai attīstībai
Kopuzņēmums RB Rail AS, kas sadarbībā ar Rail Baltica projekta īstenotājiem koordinē arī Eiropas Savienības finansējuma pieteikumu sagatavošanu un iesniegšanu, informē, ka Rail Baltica...
Lasīt tālākPilnībā “atslēgties” no darbiem vai daļēji būt pieejamam – par ko liecina mūsu atvaļinājuma paradumi?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Vasara ir atvaļinājumu...
Lasīt tālākEkonomikas ministrs: Rīgas siltuma tarifa paaugstināšanai nav pamata
Ņemot vērā publiski izskanējušo informāciju par AS “Rīgas siltums” plāniem palielināt siltumenerģijas tarifu, ekonomikas ministrs Viktors Valainis uzsver, ka no Ekonomikas ministrijas...
Lasīt tālākFM: Līdz ar ES fondu izdevumu kāpumu šā gada piecos mēnešos kopbudžetā 420 miljonu eiro deficīts
Atbilstoši Valsts kases datiem 2025. gada piecos mēnešos konsolidētajā kopbudžetā bija deficīts 419,8 miljonu eiro apmērā, turpretī maija beigās pērn kopbudžetā bija pārpalikums 253,2...
Lasīt tālākMazumtirdzniecībā maijā aug pieprasījums pēc IT iekārtām un elektroprecēm
2025. gada maijā, salīdzinot ar 2024. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati...
Lasīt tālākLux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti
Baltijas reģionā lielākais autobusu pārvadājumu uzņēmums Lux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti, jo pretēji Satiksmes ministrijas (SM) vēlmei atrisināt ieilgušo problēmu...
Lasīt tālākLDDK: sabiedrība neizjūt valdības centienus mazināt birokrātiju
83% iedzīvotāju bieži novēro birokrātijas negatīvās izpausmes un uzskata, ka pēdējā gada laikā situācija ar birokrātiju valsts un pašvaldību iestādēs nav mainījusies (53%) vai ir...
Lasīt tālākSamazinās administratīvo slogu digitālo platformu operatoriem
Trešdien, 25. jūnijā, Ministru kabinets izskatīja Finanšu ministrijas sagatavotos grozījumus “Noteikumos par automātisko informācijas apmaiņu par pārdevējiem, kuri gūst ienākumus, izmantojot...
Lasīt tālākVienkāršoti noteikumi inovāciju un izaugsmes atbalstam uzņēmumiem
[caption id="attachment_35992" align="alignnone" width="300"] Business men shaking hands after an agreement during a meeting[/caption] Ministru kabinets šodien apstiprināja Ekonomikas ministrijas...
Lasīt tālāk