Pārdošanas eksperts: Digitālajā laikmetā ir svarīgi apzināties, ko varat izdarīt tādu, ko nevar izdarīt mākslīgais intelekts

Ceturtdien, 21. septembrī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023, kurā uzstājās savas jomas vadošie eksperti, runājot par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas jomā. Eksperti sniedza plašāku ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās pārdošanas metodes un kā veiksmīgāk tās realizēt dzīvē, kā arī tajā, kā nodrošināt izcilu klientu apkalpošanu. Konferencē piedalījās arī apmācību aģentūras “Master Training” dibinātājs Kārlis Apkalns, runājot par to, kā pārdevējam iekāpt klienta kurpēs.
“Kā Latvijā tiek gatavoti pārdevēji? Viņiem tiek doti padomi – domāt pozitīvi, izvēlēties izaicinošus mērķus, vizualizēt rezultātus. Ļoti daudzos gadījumos pārdevējiem tiek doti šādi padomi un izaicinoši uzdevumi, daudzi pārdēvēji to pieņem, riskējot ar izdegšanu un problēmām, noticot neizpildāmiem mērķiem,” atzina K. Apkalns, norādot, ka vispirms svarīgi būt sagatavot cilvēkus un saprast, kā sasniegt rezultātus.
“Mums ir pareizā vietā ar pareizu rīku jāizdara pietiekams skaits aktivitāšu. Ja mēs to izdarīsim, tad rezultāts nevarēs nebūt,” uzsvēra eksperts.
Runājot par to, kas ir pareizais rīks, eksperts atzina, ka dažos gadījumos pārdot neizdodas tāpēc, ka klients reti pērk to, ko kompānijas iedomājas, ka viņam pārdod.
“Piedāvājot produktu, svarīgi ir pievērst uzmanību vajadzībām, īpašībām, iespējām, ieguvumiem un priekšrocībām. Šī brīža digitalizācijas laikmetā ir svarīgi apzināties, ko jūs varat izdarīt tādu, ko nevar izdarīt mākslīgais intelekts. Tas, ko čata bots nevar izdarīt, ir izzināt vajadzības un pārtulkot tās klientu ieguvumos. Šī vajadzības lieta ir klientu kurpes, kurās pārdevējiem ir svarīgi iekāpt,” atzina eksperts.
Viņš atzina, ka ne vienmēr šī iekāpšana klientu kurpēs ir vienkārša: “Klientus ir svarīgi novērot, anketēt, intervēt, analizēt un iziet ar viņu tā saukto client journey.”
PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023 piedalījās arī izaugsmes entuziasts, trīs grāmatu autors, “‘ShowAndTell.lv” video aģentūras radītājs, Ventspils Augstskolas “Start-Up vadītāju” bakalaura programmas mentors Āris Birze, organizāciju psiholoģe, mācību vadītāja, Izglītojošo spēļu un metožu asociācijas līdzdibinātāja Zane Veinberga, pārdošanas treneris, “Pārdošanas Guru” konkursa uzvarētājs Vigants Lesausks, uzņēmējs, Vadītāju Skolas vadītājs Kaspars Cveiģelis, SIA Gadgets valdes priekšsēdētājs Arturs Štamers, “Printful” klientu panākumu komandas vadītājs Dans Rozentāls, biznesa vadības sistēmu izstrādes uzņēmuma “Excellent Latvia” biznesa attīstības vadītājs Kārlis Klovāns, kā arī SIA “Pārdošanas skola” vadītājs un dibinātājs, Biznesa Vadības koledžas lektors, pārdošanas treneris “Sales GURU” Jānis Viegliņš.
Vēl par tēmu:
Veiksmīgi sadarbojoties Rīgas un Ropažu pašvaldībām, tiks pagarināts 16. autobusa maršruts
Rīgas un Ropažu pašvaldības un VSIA “Autotransporta direkcija” vienojušās pagarināt 16. autobusa maršrutu līdz Sunīšiem. Izmaiņas stāsies spēkā no 13. decembra brīvdienās un...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” pamattrases projektēšanas vadību nodod nacionālajam ieviesējam
Decembrī tika parakstīts trīspusējs līgums starp kopuzņēmumu “RB Rail” AS, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” un Satiksmes ministriju par “Rail Baltica” pamattrases Latvijā projektēšanas...
Lasīt tālākOktobrī eksporta un importa apjomi turpināja uzrādīt pieauguma tendenci
Oktobrī preču eksports turpināja pieaugt, un gada griezumā saglabājas stabila izaugsmes tendence. Eksporta attīstību lielā mērā nodrošina uzņēmēju spēja ātri un elastīgi pielāgoties...
Lasīt tālāk3. ceturksnī Latvijā bija 19,2 tūkstoši brīvu darbavietu
2025. gada 3. ceturksnī Latvijā bija 19,2 tūkstoši brīvo darbavietu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Privātajā sektorā bija 10,8 tūkstoši brīvo darbavietu, bet sabiedriskajā...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem samazināts PVN
[caption id="attachment_35061" align="alignnone" width="300"] Fresh vegetables on display in a farmers market.[/caption] Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus noteikta pievienotās...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeima ceturtdien, 4. decembrī, galīgajā lasījumā atbalstīja...
Lasīt tālākJau astoto mēnesi apstrādes rūpniecības produkcijas apjomi turpināja augt
Saglabājoties stabilam ārējam pieprasījumam, apstrādes rūpniecības izlaide oktobrī pieauga gandrīz visās apakšnozarēs. Izaugsme turpinājās jau astoto mēnesi pēc kārtas. 2025. gada...
Lasīt tālākBaltijas pētījums: cilvēki vēlas strādāt organizācijā ar labu reputāciju un talantīgiem kolēģiem
Nozīmīgākie motivējošie faktori Baltijā, kas nosaka darba devēja izvēli, ir uzņēmuma laba reputācija, talantīgi cilvēki kolektīvā, kā arī iedvesmojoša uzņēmuma attīstības vīzija...
Lasīt tālākBiedrība: Ceturtdaļai spēlētāju nav svarīgi, vai azartspēļu vietne ir legāla
2025. gadā strauji palielinājies to regulāro spēlētāju īpatsvars, kuriem ir pilnīgi nesvarīgi, ka azartspēļu operators, kura interneta vietnē tas spēlē, ir licencēts Latvijā: 24,8%...
Lasīt tālākLBAS aicina valdību saglabāt darbiniekiem noteiktās garantijas un neārdīt arodbiedrību brīvību un tiesības
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija 2025. gada 25. novembrī izskatīja likumprojektu Grozījumi Darba likumā un nodeva to tālāk pirmajam lasījumam. Priekšlikumi otrajam lasījumam jāiesniedz...
Lasīt tālāk