• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
29/02/2012, Kategorija: Bizness, Ekonomika

Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) apkopotā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) informācija liecina, ka 2011.gadā Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaits pieaudzis par gandrīz 22%. Īpaši strauji tas palielinājies no tādām LIVE RĪGA kampaņu mērķa valstīm kā Krievija, Igaunija, Lietuva, Dānija, Somija, Vācija un Norvēģija.

“Tūristu skaita pieaugums Rīgā apliecina, ka kopš 2009.gada nogales veiktās investīcijas LIVE RĪGA reklāmas kampaņās sniedz rezultātus. Nenoliedzami, ieguldījumu viesu skaita pieaugumā ir devušas arī viesnīcas, ienākošā tūrisma ceļojumu kompānijas, aviosabiedrības un prāmju līnijas, kas paralēli LIVE RĪGA aktivitātēm ir strādājušas pie tā, lai iepazīstinātu potenciālos viesus ar Rīgu kā pievilcīgu ceļojumu galamērķi. Jāpateicas viesnīcām un restorāniem par pārdomāto cenu politiku, kas arī ir bijusi viens no motivējošiem faktoriem, lai ārvalstu tūristi izvēlētos Rīgu kā savu ceļojumu galamērķi,“ piebilst Aigars Smiltāns, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja sabiedrisko attiecību un mārketinga direktors.

CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Latvijā 2011.gadā apkalpoti 1 063 294 ārvalstu viesi, kas ir par 21% vairāk nekā 2010.gadā. Rīgā šajā laikā bija apmetušies 77% no visiem ārvalstu viesiem jeb 823 698 viesi – par gandrīz 22% vairāk nekā 2010.gadā.

Vislielākais Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaita pieaugums reģistrēts no Polijas – gandrīz 40%, Krievijas – gandrīz 36%, Itālijas – 32%, ievērojami audzis tūristu skaits no Igaunijas – gandrīz 29%, Lietuvas – gandrīz 21%, Dānijas – gandrīz 19%, Somijas – gandrīz 15%, Vācijas – 14% un Norvēģijas – gandrīz 14%. Salīdzinājumā ar 2010.gadu ir novērojams arī pieaugums viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaitā no Lielbritānijas – gandrīz 11% un Zviedrijas – gandrīz 3%.

No pērn Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Krievijas – gandrīz 15%, Vācijas – gandrīz 11%, Somijas – gandrīz 10%, Norvēģijas – 8%, Zviedrijas un Igaunijas – gandrīz 7%, Lietuvas – 5% un Lielbritānijas – gandrīz 5%.

Visstraujākais viesnīcās nakšņojošo viesu skaita pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu 2010.gadā, Latvijas galvaspilsētā bija vērojams 2011.gada janvārī (par gandrīz 31%), jūnijā (par 30%), aprīlī (par 29%), novembrī (par 24%) un martā (par gandrīz 23%). Īpaši – par gandrīz 42% – pieaudzis četru zvaigžņu viesnīcās nakšņojošo ārvalstu viesu skaits.

2011.gada beigās 115 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 13 232 gultasvietu.

LIVE RĪGA 2011.gada vasaras kampaņa notika no marta vidus līdz 31.maijam 10 mērķa valstīs: Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Somijā, Izraēlā, Gruzijā un Baltkrievijā. Tās laikā Rīgas reklāmas tika publicētas vairāk nekā 30 dažādos preses izdevumos, 20 interneta portālos, kā arī tika izmantotas Google un Yandex iespējas. Visplašākā vides reklāmas kampaņa notika 5 pilsētās Vācijā – Berlīnē, Frankfurtē, Minhenē, Diseldorfā un Hamburgā – , Norvēģijas galvaspilsētā Oslo vides reklāma tika izvietota sabiedriskā transporta pieturvietās. Vides reklāma tika izvietota arī Sanktpēterburgā.

Reklāmas kampaņas ietvaros Krievijā tika īstenoti sadarbības projekti ar žurnāliem OK, Hello un InStyle, kuros tika publicēti raksti par Rīgu kā pavasara brīvdienu galamērķi. Līdzīgi sadarbības projekti veikti arī Somijā, Zviedrijā un Norvēģijā ar vadošajiem nedēļas un mēneša izdevumiem, piemēram, Me Naiset Somijā, KK Norvēģijā un Ma Bra Zviedrijā. Krievijā reklāmas kampaņas ietvaros notika arī radio konkurss, kā arī tika organizēta Krievijā pazīstamu cilvēku viesošanās Rīgā, kas tika atspoguļota projekta sadarbības medijos un sociālajos tīklos.

LIVE RĪGA 2011.gada rudens/ziemas kampaņa 7 valstīs (Vācijā, Krievijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā) notika no oktobra sākuma līdz novembra beigām. Reklāmas kampaņā tika popularizētas ziemas brīvdienu un Jaunā gada sagaidīšanas iespējas Rīgā. Tās laikā reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 60 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tika izvietotas uz vairāk nekā 2000 stendiem, no kuriem lielākā daļa – Vācijā. Rīgas reklāma tika publicēta vairāk nekā 20 preses izdevumos. Zviedrijā reklāmas kampaņa notika sadarbībā ar Tallink.

 

518 skatījumi




Video

Saeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus

02/05/2024

Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...

Lasīt tālāk
Video

Nākošgad tiks pārceltas divas darba dienas

30/04/2024

2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju,  pārcels uz sestdienu - 10....

Lasīt tālāk
Video

LSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties

30/04/2024

Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...

Lasīt tālāk
Video

LBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā

30/04/2024

Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...

Lasīt tālāk
Video

Žurnālists atklāj šokējošu informāciju par “Olainfarm” meitasuzņēmumu darbību Krievijā

29/04/2024 | Autors: Mediju materiāls

Latvijas farmācijas uzņēmuma AS "Olainfarm" meitaskompānija "Olainfarm Rus" joprojām turpina darboties Krievijā. Kā atklājis žurnālists Ansis Pūpols, Krievijas uzņēmums "Olainfarm Rus"...

Lasīt tālāk
Video

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8 %

29/04/2024

2024. gada martā, salīdzinot ar 2023. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās...

Lasīt tālāk
Video

“Telegram” kanālos norit elektronisko cigarešu nelegāla tirdzniecība; plāna apkarošanai nav

29/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Sākot ar kokaīnu un beidzot ar eskorta pakalpojumiem. To visu un vēl vairāk piedāvā iegādāties dažādos “Telegram” kanālos. To aktivitāte pēdējā laikā pieaugusi. Tur iespējams iegādāties...

Lasīt tālāk
Video

EM virza likumprojektu, lai Atkrastes vēja parka projektam ELWIND noteiktu nacionālo interešu objekta statusu

29/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Pirms pusotra gada valdība apstiprināja Latvijas – Igaunijas Atkrastes vēja parka ELWIND tālāku virzību. Projekta aizstāvji uzsver, kas runa nav tikai par gigantisku zaļās enerģijas ražotāju,...

Lasīt tālāk
Video

Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju

25/04/2024

Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...

Lasīt tālāk
Video

Saeimas komisija: Tarifiem elastīgāk jāatspoguļo energoresursu cenu izmaiņas

25/04/2024

Pēc iespējās ātrāk jāorganizē efektīvs atlikumsiltuma tirgus, un siltumapgādes tarifiem elastīgāk jāatspoguļo aktuālās energoresursu cenu izmaiņas, trešdien, 24.aprīlī, uzsvēra...

Lasīt tālāk